henkinen väkivalta lapsia kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynytmasentunutepätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynytmasentunutepätietoinen

Vieras
olen yh, lapsillani on tapaamisoikeus etäisän kanssa. nyt kuitenkin tämä isä on väkivaltainen myös lapsia kohtaan. erosimme aikanaan väkivallan takia. aluksi se oli vain henkistä, lopussa myös fyysistä. nimenomaan minua kohtaan.
lapset eivät haluaisi isää tavata, mutta käräjäoikeuden väliaikaisella päätöksellä lapset tapaavat isää joka toinen vkonloppu.
millä hemmetillä todistan henkisen väkivallan??
myös tukistelua ja lasten tönimistä on tapahtunut, mutta se on oikeuden mukaan "vähäistä", eikä minulla ole niistäkään todisteita muuta kuin lasten sana. lapset ovat vielä pieniä, 5v ja 8v, joten heitä ei asiassa kuulla..

Itse olen terv. huollon ammattilainen ja työn puolesta olen lastensuojeilmoituksen tehnyt. Suosittelen siis tekemään kyseisen ilmoituksen. Tapaukset tutkitaan. Kyllä sillä on merkitystä, jos ilmoituksen teet vaikka olisi vain pahoinpitely epäily. Lasten sana kyllä painaa ja sen olen kyllä omassa työssänikin huomannut. Lapsen sana vastaan vanhemman sana ja lapsi lähti sijoitukseen. Lapsella ei ollut paljon ikää. Kirjoita ilmoitukseen epäily henkisestä että fyysisestä väkivallasta. PIDÄ LASTESI PUOLIA, SILLÄ SINÄ VOIT VAIKUTTAA JA SE ON SINUN TEHTÄVÄSI!

Asia voi järjestyä myös niin, että jatkossa tapaamiset isän kanssa ovat valvottuja.

Voi ei miten kamala tilanne :C Voimia!!
Voisitko ottaa yhteyttä johonki lakimieheen, kysästä häneltä.. Tai tarkotan sellasta lakiasianeuvojaa lähinnä, en nyt saa sanaa päähäni mitä haen. Sossuun olet ilmeisesti ollut yhteydessä..

Voi itku miten inhottavaa :/

lastensuojeluilmoitus on tehty. lastenvalvoja tietää asiasta. olimme jo käräjillä ja minulla on oikein hyvä asianajaja. mutta pointti on se, että millä todistan henkisen väkivallan?? en kai yhtään millään. etäisä toi käräjille naapurinsa todistamaan ja hän valan vannottuaan valehteli isän olevan mitä parhain isä lapsille...
tätä naapurin valehteluakaan en pysty todistamaan valheelliseksi..

Mistähän johtuu että miehet saavat aina tuollaisessa tilanteessa jonkun toisen miehen valehtelemaan puolestaan? Isäni sai myös oikeudessa jonkun naapurin valehtelemaan paskaa.

käräjillä olimme nimenomaan sen takia, etten suostunut antamaan lapsia isälle. minulla on yksinhuoltajuus ja meillä oli suullinen sopimus tapaamista.
vaadin valvottuja tapaamisia väkivallan takia, mutta ne hemmetin todisteet väkivallasta puuttuu..

paitsi että tässä tapauksessa naapuri on nainen. mietin vain kuinka paljon hän tarvitsi rahaa. mutta kusessa on, jos pystyn jotenkin todistamaan valehtelun.

alusta asti epäilin asiaa, koska isä on väkivaltainen. kaikenlaisia pikkujuttuja kuulin lapsilta. kerroin niitä lastenvalvojalle. mutta pelkkä lasten haukkuminen, lasten nolaaminen, mitätöinti, lapsille minun haukkuminen, nämä eivät riitä yhtään mihinkään. isä siis esim. huoritteli ja haukkui minua muuten hakiessaan/tuodessaan lapsia.
kaikki kärjistyi syksyllä siihen, kun 8v kertoi isän riepotelleen häntä uimarannalla, silloin kieltäydyin antamasta lapsia isälleen.
mutta edelleen pointti on se, että minulla ei ole todisteita, isä kieltää mitään väkivaltaa olevankaan.
lapsi 5v on sitä mieltä nyt, ettei halua mennä isälle, koska isä "huutaa, kiroilee, tukistaa ja haukkuu".
lempihaukkumasana lapsilleen on idiootti..

Yhteistyössä