Hae Anna.fi-sivustolta

Henkioppaan nimi?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Sielunveli, 15.06.2006.

1. arkkienkeli Vierailija

Artangel varmaan tarkoitti arkkienkeliä TAI taide-enkeliä? Riippuu siitä kuulitko nimen oikein vai miten päin.....

Artemis:
    https://www.fanfiction.net/s/2659203/1/Artemis-Fowl-Angelic-Corruption

2. Harja Vierailija

nimen, niin mitä se merkitsee maapallon päällä elävien fyysisten ihmisten elämissä?

Merkiseekö se, että sossusta saa henkioppaan neuvojen avulla salakavalasti enemmän rahaa kuin sitä on saanut aikaisemmin? Vai merkitseekö se todellista yhteyttä henkimaailmaan?

Mitä henkioppaan nimi ja sen käyttäminen tarkoittaa tässä ajassa?

3. Artangel Vierailija

wou, mun pitääkin varmaan kokeeksi nyt lukea noita Artemis kirjoja, vaikka ovat varmaan ensisijaisesti hiukka nuoremmille suunnattu, mutta ei se elämä aina ikää katso :) Olen varmaan joskus muinoin kuullutkin niistä, mutten tiennyt että niissä on esim keijuja.

4. Noi Vierailija

sunnattu nuoremmille, mutta jos kestät lukee niitä, niin miksi sä vanhempi et voi lukee niitä, kun niissä on mm. "näitä keijuja".

5. Artangel Vierailija

Niin, no voihan niissä silti olla jonkinlainen viesti tai joku merkitys mikä on läheinen minulle...
    Ja jännä tavallaan myös että sekä Artangel että Artemis sisältää tuon Art sanan.

6. Noi Vierailija

jossain kirjotuksessasi, mut kerro uudelleen.

Susta se viesti on siis Taide? Vai mikä se viesti näissä kirjoissa susta on?

Vai ootko kustannustoimittaja, joka markkinoi näitä kirjoja?

7. mä katoin kans Vierailija

Aamulla oli joku Tuula lätkimässä kortteja. Se sanoi ettei se lentokone ole tipppunut ja kaikki matkustajat ovat elossa.

8. ~~ Vierailija

Ai siinä tv ohjelmassa? :)

9. krista. Vierailija

Miten täällä aina riittääkin noin ällöttäviä ihmisiä.

10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 646
    Liittyiskö se sun oppaas kuitenki enemmän tähän?

Artemis ? Wikipedia

Mulla tuli tuo heti mieleen, koko Fowlia en ees muistanu vaikka ammatin puolesta ois pitäny. :)

11. En ole saanut oppailta nimeä, päinvastoin he ovat sanoneet etteivät heillä ole nimeä. Kerran on enkeli sanonut minulle nimensä, mutta muut enkelit eivät ole kertoneet.
    Olen käsittänyt ettei henkimaailmassa ole oikein nimiä. Joku muu voi tietenkin olla toista mieltä.

12. Artangel Vierailija

Tämän Artemiksen kanssa oli silleen, että kun häneen olin yhteydessä niin olin silloin alle parikymppinen, ja en silloin tiennyt että on sen niminen jumalatar. Ja se oli siis ensimmäinen kerta kun meditaatiossa yritin ottaa yhteyttä henkioppaaseen.
    Hän tuli silloin jonkinlaisen koiran muodossa ja esittäyti olevansa Artemis, metsästyksen jumala. Luulin heti siitä nimestä, että se on miehen nimi :D Ajattelin myös, että no joo, ei kyllä varmasti ole sen nimistä metsästyksen jumalaa. Sitten kun googlasin niin olin kyllä vähän että vitsit täähän toimii :DD

Artangel on tullut myöhemmin. Artemis on myös myöhemmin esiintynyt mulle kerran yhden hyvä tasoisen lucid unen yhteydessä, silloin hänellä ei ollut hahmoa, oli vain ääni.

"En ole saanut oppailta nimeä, päinvastoin he ovat sanoneet etteivät heillä ole nimeä. Kerran on enkeli sanonut minulle nimensä, mutta muut enkelit eivät ole kertoneet.
    Olen käsittänyt ettei henkimaailmassa ole oikein nimiä. Joku muu voi tietenkin olla toista mieltä. "

En mäkään sillein niistä nimistä ajattele, että esim Artemis olisi *oikea kreikkalainen metsästyksen jumala*, vaan pidän niitä nimiä vain symbolisina. Kun monista on vain kivempi, että kun puhuu jonkun entiteetin kanssa, että sillä on myös joku kiva nimi jolla sitä voi kutsua.

Mutta toki mitään ei voi oikein yleistää niin ettei se nimi koskaan voisi olla "oikeasti" olla sen tyypin nimi :)

13. Artangel Vierailija

Oh, ja siis just sen mahdollisen symbolisuuden vuoksi ajattelen, että niillä nimillä voisi olla myös useita merkityksiä ja viestejä ja yms yms :)

14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 646
    Nimistä...Jos nyt siis sielut vaeltaa, niin monia eri nimiähän silloin on. Jos opas sanoo jonku nimen niin sehän voi olla vaikka hänen viimesen elämänsä nimi, tai nimi siitä elämästä minkä vaikka ihmiset tuntee hyvin kautta aikain tai siitä elämästä josta hän piti eniten.... tms. Me ihmisethän nimiä usein halutaan koska niinkuin jo sanottiin niin on paljo mukavampi kutsua toista nimeltä kuin vaikka pelkästään hei henkiopas, hei sä punapaitanen nainen, hei sä mustapaitanen mies...jne.

Sit noista kreikkalaisista jumalista, ne ja roomalaiset ja skandinaavien aasat ja meidän Tapiot ja Ukot ym. Ei ne ole sama mun mielestä kuin mitä kristityt meinaa Jumalalla, islamilaiset Allahilla. Allah ja Jumala musta kuvaa sitä Alkulähdettä, Luojaa, sitä jolla ei ole hahmoa eikä muotoa, mkä on kaikkialla, Elämänvoimaa..
    Nämä kreikkalaiset ym. mitkä sanoin, niin ne musta ois ehkä jotakin "apujumalia" ;)
    Samassa suhteessa kuin vaikka enkelit. Eli tuos mieles Artemis vois olla "se" Artemis.

Tai jos noista jumalista, Zeus, Jupiter, Odin, Ukko Ylijumala, kuvais sitä Alkulähdettä ehkä, muut olis noita apureita, mut en mää tiä...(en muista enkä nyt ehdi tarkistaa oliko Jupiter ja Odin ne kyseisten hierarkioiden päät)

Last edited: 18.03.2014
  15. Enkeli Vierailija

16. Artangel Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mulla on kyllä luonteessa mahdollisesti monia yhtymäkohtia juuri Artemikseen. On myös kreikkaan tiettyä henkistä yhteyttä ja näinkin sen Artemis lucidin "sattumalta" kreikassa ollessa.

17. vierailija Vierailija

Vieläkö täällä on Maggie kuulolla tai joku muu, joka voisi katsoa elämääni, kertoa näkemästään ja opastaa minua? Suojelusenkelini nimi on luultavasti Ambra, mutta henkioppaasta olen tullut tietoiseksi vasta tämän viestiketjun kautta ja haluaisin kuulla hänestä. Tarvitsen lohtua, voimaa ja ohjausta monessa asiassa.

Kiittäen,
    Ginger

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus