Hae Anna.fi-sivustolta

Henkisiä oivalluksia

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä kamomilla, 31.08.2014.

1. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aloittelenpa pitkästä aikaa uutta ketjua.

Mitä henkisiä oivalluksia on sinulle tullut eteen, joka on jättänyt ns. lähtemättömän muistijäljen tai tunnekokemuksen?

Mikä kiinnostaa henkisyydessä kaikista eniten tällä hetkellä?

Minulla yksi itselle suuri oivallus ja mietintä on koskenut sitä, että voi epäonnistua tai mennä kiertoteitä henkisissä teemoissa ja silti vahvistua ja ymmärtää luovuttamisen kautta, oppia itsestään enemmän. Joskus pitkään taivallettu matka on antoisampi ja opettavaisempi, kuin suoraviivainen eteneminen. Luovuttamisen ja vähemmän tietämisen (luulemisen) kautta ego voi pienentyä.

Lempeä itsetutkiskelu ja itsensä/toisten ihmisten hyväksyminen sellaisena kuin ovat kiinnostaa ja sitä harjoitellaan. Vähemmän mietintää aivojen keskellä ja enemmän olemiseen siirtymistä. :) Hyväksyvää pehmeämpää läsnäoloa siihen on kiinnostus.

2. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Toinen asia, mikä tulee mieleen, koskee elämään heittäytymistä.

Elämäänsä ei kannata uhrata kokonaan toisia varten, koska se tekee vain katkeraksi. Elämä on tässä ja nyt ja siitä voi ja pitää nauttia.

3. sk Vierailija

Niin, kannattaa olla hyvä ja hyväksyvä itselleenkin. Asettaa rajoja lähimmäisilleen, ettei tule hyväksikäytetyksi ja ylitallatuksi. Sanoa itselleen: "Olen tärkeä, yhtä tärkeä kuin muutkin."
    Jos uhrautuu ja unohtaa omat tarpeensa kokonaan, voi tosiaan tulla katkeraksi ja kyyniseksi.
    Joskus elämässä on tilanteita,jolloin ihmisen täytyy laittaa omat tarpeensa taka-alalle, esim. jos hoitaa pieniä lapsia tai sairaita omaisia. Silloin olisi hyvä, jos edes välillä saisi otetuksi omaa aikaa, että sitten jaksaisi raskaassa tehtävässä.

4. Manteli Vierailija

Lähtemätön oivallus; kirjoitin siitä jo kerran ennen, että olen muutaman kerran hätkähtänyt, että ihminen saa sitä mitä kylvää. Toinen asia on sk sanoma, että ei pidä liikaa laittaa toisten tarpeitaomine edelle, se kostautuu, niin raamatullista kuin se onkin.

5. hyvä elämä Vierailija

Kuuntelen tässä kotisohva koulujumalanpalvelusta Meilahden kirkosta. Kauniita puheita ja lauluja. Olen kirjoittanut elleissä yli vuosikymmenen. Olen kiinnostunut hengellisistä asioista. Olen vahva persoona, jolla on aika vaikea menneisyys. Nyt taakka on höyhenkevyt. Tästä on hyvä jatkaa. Jos elämä olisi mennyt toisin ehkä olin valinnut luovan alan.

6. sk Vierailija

Lisäisin tuohon äskeiseen viestiini, että minunkin on ollut vaikea asettaa rajoja ihmissuhteissani. Olen kärsinyt kiltin tytön- syndroomasta vielä aikuisenakin, ja minun on täytynyt opetella tervettä itsekkyyttä.

7. hyvä elämä Vierailija

Korjaan kirjoitusvirheeni. Kuuluu olla kotisohvallani koululaisjumalanpalvelusta. Kiltin tytön syndrooma. Aika yleistä Suomessa. Objektiivinen tutkimus aiheena horisontissa. Ei minua enää harmita etten opiskellut teologiaa. Mies puhuu selevee savvoo. En pääse ikinä karkuun juuriani.

8. sk Vierailija

Olen uskaltanut kuunnella sydämeni ääntä ja intuitiota, ja täytyy sanoa, että niiden varassa tehdyt päätökset ja ratkaisut ovat olleet jälkikäteen nähtyinä ihan hyviä, jopa viisaita. Sydämellä on syynsä. Elämä on ollut rikasta ja mielenkiintoista, vaikka en ole valinnut helpoimpia teitä kulkea.
    Henkinen oivallukseni voisikin olla vaikka juuri uskallus heittäytyä. Ei kuunnella liikaa muiden neuvoja, jos kokee ne itselleen ristariitaisiksi tai suorastaan vääriksi. Uskaltaa olla joskus jopa vähän epäsovinnainenkin. Eihän kukaan muu voi elää sinun elämääsi.

9. Leija Vierailija

Olen viime aikoina oivaltanut, että kannattaa päästää irti asioista ja ihmisistä, jotka aiheuttavat pahaa mieltä ja syövät energiaa. Suhteista, jotka eivät johda mihinkään. Kun päästää irti vanhasta, saa aina tilalle jotain uutta. Kannattaa pitää mieli avoimeina, silmät ja korvat auki. Elämä on täynnä yllätyksiä.

10. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hienoja oivalluksia!

Voisi allekirjoittaa jokaisen.

Oman intuition kuuntelu on tärkein suuntaviitta. Saman olen huomannut. Kilttinä sitä yrittää kuulostella ja miellyttää muita, mutta huonompaan suuntaan päätökset silloin usein menevät ja asiat vaikeutuvat.

11. Kesarea Vierailija

Yksi asia, minkä olen viime vuosien aikana edes jollain lailla saanut itseni oppimaan, on, että ei pidä eikä kannata pelätä eikä surra etukäteen sellaisia asioita, mitä ei ole tapahtunut.

Aika usein kun katsoo elämäänsä taaksepäin, huomaa, että on eri aikoina kantanut erilaisia huolia ja pelkoja sydämessään, ja loppujen lopuksi ne pelot ovat sitten kuitenkin jääneet toteutumatta ja huolet olleet turhia. Eli todella kannattaisi opetella elämään tätä päivää sillä tavoin, että huolehtii nyt olevista asioista ja suree niitä, mitkä ovat tapahtuneet. Ne asiat, jotka eivät ole tapahtuneeet, niitä ei pidä surrakaan.

Tietenkin tätä ei voi kaikkeen soveltaa, onhan elämää osattava ajatella ja suunnitella etukäteen. Ei ihan pussi päässä voi tulevaa elämää vastaanottaa.

Mutta niin kuin Iso Kirja neuvoo: riittää kullekin päivälle oma huolensa.

Parhaiten tämä tuli esille tässä taannoin, kun yksi ystäväni ilmaisi suuren huolensa ylipainoisesta tyttärestään. Totta on, että tyttö on lihava, eikä tunnu edes ajattelevan asiaa terveytensä kannalta. Mutta sittenkin. Ystäväni on jo mielessään menettänyt tyttärensä, haudannut tämän suuren surun vallassa, joutunut ottamaan tämän kolme lasta huostaansa ja vanhentuvana ja väsyvänä sairastunut liikaan työhön ja kuollut ja lapsenlapset jääneet täysin orvoiksi.

Surullinen tarina, kyllä, mutta onko kuinkakin todennäköinen ja suremisen arvoinen?

12. Kartanon tytär Vierailija

Henkisyydessä omalla kohdallani kiinnostaa kaikista eniten tällä hetkellä toimivien energioiden löytäminen ja niiden kanssa eläminen. Päätin muutama viikko sitten, että en enää anna oman elämäni, negatiivisen karman (jos haluaa sitä sanaa käyttää) vaikuttaa minuun enää niin voimakkaasti. Olen siis tällainen perus herkkä nainen jolle tapahtuu lähes Aina jotakin ikävää, ja jos ei tapahdu niin sitten olen surrut tulevaisuuttani. :D Eli minulla on tosiaan tuota samaa ongelmaa. Hetkessä elämisen vaikeus ja sitä että ei pysty aina uskomaan, että asiat voisivat muuttua parempaan suuntaan.

Nämä viimeiset viikot ovat päätökseni ansiosta kumminkin todella muuttaneet minua ja tuntemuksiani valtavasti, vaikka en koe, että olisin joutunut yrittämään mitään. Asiat toimii vain itsestään kun tuntuu, että kantaa sisällään jotakin voimakasta päätöstä mihin tietää pystyvänsä. Ennen tuntui, että minä en pysty vaikuttamaan mihinkään, mutta nyt tuntuu, että pystyn vaikuttamaan muuhunkin kuin vain siihen miten otan elämän antamat asiat vastaan.

Jos joku miettii omia energioitaan tai elämäntilannettaan, niin kehotan miettimään mitä energiaa/tunnetta tarvitsee itseltään juuri nyt, eikä niin, että miettii miten haluaisi asioiden olevan tai millainen haluaisi olla. Kannamme kumminkin sisällämme sitä mitä tarvitsemme, ainoa asia mitä pitää tehdä on antaa sen tulla ulos ja vallata meidät syleilyynsä, että haluammakin muutoskin voi tulla?

13. hyvä elämä Vierailija

HIenoja elämänviisauksia. Luin eiilen hs.fi sivulta Työterveyslaitoksen ytimekkään ohjeen miten pitää yllä työpaikalla hyvää ilmapiiriä. Yksikin henkilö voi myrkyttää hyvän työilmapiirin.

Kuuntelin aamulla radio Vegan Adrum-lähetyksen. Nainen sanoi, että meissä jokaisessa on kirkko ja hyvä olo tulee puhaltamalla sisään ja ulos. Samasta asiasta puhutaan kirjassa Keltainen maailma.

Pääni on viisauksia täynnä. Tänä aamuna tuntui, että alan pikkuhiljaa sisäistää oppimani.

Peilistä katsoi erittäin levännyt ja kaunis nainen. Tuntuu kuin kaunistuisin ikääntyessäni.
    Luojalla on monenlaisia kirkkoja. Minä olen yksi niistä ja kelpaan itselleni.

14. kokemuksella Vierailija

Voi myrkyttää mutta silloin on alettava tarvittaviin toimenpiteisiin. Myrkyttäjälle ei pidä antaa tunnetta että hän voisi sitä jatkaa.

15. KARSJEDISENSEIOPETTAJA Banned

Saadut tykkäykset:
    69
    Jedisoturi taidot yhä niiden vielä paremmaksi ja parammaksi hionta sitä me tehdään liki koko elämä kaikkien mystisten jedikykýjen kehittäminen yhä paremmiksi. Sillä ne auttavat oikeuden kunnian rauhan turvaamista. Oikeyden kunnian ja rauhanturvaaminen oikeuden kunnian ja rauhan vartijana .

T. Kars Skywalker Jedimestari Jedisoturi

VOIMA OLKOON KANSSASI

16. varjele ajatuksesi Vierailija

Varjele ajatuksesi, varjelet sydämesi. Negatiiviset ajatukset kiinni ja kääntö kiitollisuuteen. Jokaisesta hetkestä kiitollisuus, jokaisessa hetkessä läsnäolo.
    Eilen päivystyksessä pienen tapaturman jälkeen tämän viimeeksi muistin. Ilman tapaturmaa olisin huomenna työssä josta en osannut olla kiitollinen vaikka se on oikeasti etuoikeus.
    Ja ihmiset. Ihmiset ovat tärkeitä. Heidät pitää kohdata.

17. Ihana kirjoitus :)

18. Ketjussahan on liuta hyviä oivalluksia :) Omaani/omiani en osaa nyt muotoilla tänne mutta oli hienoa lukea näitä. Hieno ketjun aloitus.

19. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Heidät pitää kohdata; kohdata rakastavin silmin ja sydämin, osallistuen ja kuunnellen läheisyyttä jakaen:)

20. aamulla radiosta Vierailija

Älkää kootko itsellenne aarteita maan päälle, missä koi ja ruoste raiskaa ja missä varkaat murtautuvat sisään ja varastavat.
    20. Vaan kootkaa itsellenne aarteita taivaaseen, missä ei koi eikä ruoste raiskaa ja missä eivät varkaat murtaudu sisään eivätkä varasta.
    21. Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

21. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Näin on. Jos suree ja pelkää tulevaa, on koko ajan stressihormonien puristuksessa eikä oikeastaan elä tätä päivää tai osaa pysähtyä nauttimaan ja kiittämään myös niistä hyvistä asioista kiitollisena, joita elämässä on.

22. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aivan. Tässä on lyhyesti ilmaistu tärkeitä asioita.

Ihmisten kohtaaminen ja hyväksyminen sellaisina kuin ovat, itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on myös puutteineen ja särmineen vaatii rohkeutta ja sydäntä. Ei kannata olla liian kriittinen itselleen tai toisille ihmisille.

Mietinpä tässä tämän päivän asiayhteyksien ja sattumusten nojalla, että ei pidä jäädä muistelemaan menneitä ja ikäviä tapahtumia vaan tulee antaa uusi mahdollisuus itselleen ja toisille ihmiselle. Anteeksiantaminen ja asioiden käsitteleminen eri näkökulmista. Silti, kun asiat on käsitelty, olisi hyvä osata siirtyä eteenpäin, eikä vatvoa ja palata koko ajan menneisiin "kärsimyksiin". Katkeruus ei tee itselle eikä toisille hyvää, mutta omat rajat, mielipiteet ja oikeudet on osattava pitää ja tuoda ne esille. Kynnysmatoksi ei pidä kenenkään alkaa.

Yksi oivallus on myös se, että kaikkia ei voi miellyttää. Kannattaa olla vain oma itsensä ja tutkailla omaa tuntoaan ja sydäntään. Jos joku on hyvinkin erilainen tai omaa toisenlaiset mielenkiinnon kohteet kuin sinä itse, on joskus hyvä vain antaa toisen elää omanlaista elämää eikä yrittää muuttaa häntä tai yrittää muuttaa itseään tai mielistellä väkinäisesti.

Epätäydellisyys on kaunista ja inhimillistä. <3

23. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sinä olet vastuussa elämästäsi. Ajatuksesi luovat tätä hetkeä ja tulevaisuutta. Elämä ja keho ovat kallisarvoisia lahjoja, älä haaskaa niitä joutavanpäiväiseen tai tuhoa tai vaikeuta elämääsi. Apua saa tarvittaessa, jos osaa pyytää ja hakea - ilmaista ja uskaltaa.

Keho ja mieli kulkevat käsi kädessä. Rakasta itseäsi ja kohtele hyvin. Näin opit rakastamaan ja hyväksymään myös muita.

24. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mietinpä samoin, että vaikka ikää tulee ja fyysisesti ei ole kauniimpi kuin ennen, niin sisäisesti on varmempi ja tuntee paremmin itsensä. Sillä tavalla on kauniimpi - eheämpi.

Ihanasti minunkin mielestäni kirjoitettu. :)

25. kamomilla Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hieno tavoite, jossa tehtävää tulee riittämään. Sisäistä rauhaa itsekin toivon kasvattavani elämän saatossa ja oikeudenmukaisuutta ja kärsivällisyyttä opetella. Viisauttakin ehkä sivussa. :)

Kohtuullisuutta... mitä vaatii ja odottaa itseltään ja toisilta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri