Hae Anna.fi-sivustolta

Henkisyys ja materia

Viestiketju osiossa 'Kristallipallo' , käynnistäjänä Angie, 21.11.2019.

1. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Ja ennen kuin IOK-ihmiset alkavat sanoa näitä "Se on ego joka tekee kaikkensa, että...." ja "Ennemmin tai myöhemmin jokaisen on käytävä kurssi" jne... Kerron että ihmisellä ei edes ole egoa, jonka jokainen IOK:n lukenut ja kunnolla sisäistänyt lienee sisäistäneen, (itse havahduin tähän ajatukseen ilman iok:ta)... Ja jos tuo "kurssi on jokaisen käytävä" niin okei, mutta mä en kuitenkaan leiki tällä hetkellä yhtään mielenterveydelläni, vaan kuuntelen ennemmin sisäistä ääntäni joka ei ole egosta vaan sydämestä, johon luotan tuhat kertaa enemmän kuin mihinkään muuhun. Joten älkää turhaa vaivautuko. Kiitos. Palaan kurssiin jos siltä tuntuu.

Last edited: 27.11.2019
  2. henkisellä polulla Vierailija

Hei hei Lilyy! :) <- Huomaan usein kasvoillani hymyn virneen, kun luen näitä Sinun vastauksia ja kommentteja... tai aloituksiasi (siis vanhempiakin juttuja...:rolleyes:)
    Siis ne on hyviä, kivoja ja selvästi sinua "hassua" itseäsi. Välillä niistä paistaa tietty innostus ja "tämä on nyt just näin", - ja sitten kelkka voikin kääntyä ja asia on ns. out.
    ...- Ja nyt se on sisäinen ääni mikä on vallannut Lilyn. ;):LOL:

... Jotenkin pystyn ymmärtämään ja ehkä samaistumaan jotenkin sillä henkisellä polulla törmää ystäviin, ja alati samoihin kysymyksiin, esteisiin ja haasteisiin, saman suuntaisiin kokemuksiin... :)

Joten jo tiedän, että siinäkin on omat salakavalat monttunsa polullaan, että luottaa "vain ja ainoastaan" vielä ei niin tarkkaan sisäiseen äänensä ja hylkää ulkopuolisen; jo kirjoitetut viisaudet sekä jättää itsensä ulkopuoliset "merkit ja johdatukset" näkemättä ja huomioimatta.

Lisäksi henkisyyden polulla eteneminen ei vaadi välttämättä mitään erityisiä luettuja oppikursseja. Se ei ole välttämättömyys, sillä elämä itsessään opastaa aina niitäkin, jotka eivät asiasta mitään tiedä. Silloin käykin henkisyyden oppeja läpi täysin ainoastaan elämänkurssina. Näin tuon "ennemmin tai myöhemmmin käyt kurssin" - sanonnankin voi ymmärtää. "Siperiakin niin sanotusti opettaa" - voi edetä vaikeaa tietä tai tietoisesti tehdä valintoja "lyhyemmästä reitistä". Elämä tarjoaa aina vaihtoehtoja.
    ELI ynnäten henkinen kirjallisuus sisäistettynä oikein voi huomattavastikin jouduttaa ja edistää kulkua, kohti vielä salattua määränpäätä.

.... Tuosta mainitsemastasi ns. "Uudesta Raamatusta" joku voisi sanoa, että Urantia Ilmoitus on sellainen (sisältyyhän siihen myös koko Jeesuksen mainen elämä, hyvinkin kattavasti kerrottuna). Mutta miten sisäinen äänesi reagoi, mahtaisi reagoida Urantian tekstiin?
    :coffee:

3. vierailija Vierailija

Heh, on hassun hauskaa nähdä miten kaikki muuttuu ihmisen käsissä ajanoloon vallankäytöksi, "ainoaksi oikeaksi olemiseksi". Ja sen laukaisijana on aina vain se ihmisen ikivanha "helmasynti" eli ylpeys, ylemmyydentunto. Halu olla "kaikkein kaunein viisain ja mahtavin, kaiken tiedon haltija ja edelläkävijä. Ainakin suhteessa muihin.
    On helppo olla langennut Lucifer. Se tuntuu olevan luontainen kohtalomme. Jeesuksen tarkoittama nöyryys vaatikiin jo syvällisempää ja laajempaa ymmärrystä. Vasta sen opittuaan on mahdollista edetä oikeisiin salattuihin viisauksiin.

Otin "henkisellä polulla" lainuksena tähän vain ajatusteni innoittajana ja esimerkkinä siitä, minkälaiseen asenteeseen viittaan omilla ajatuksillani.

Hieno ilmaus IOK:sta tuo Uusi Raamattu. Sitähän se pyrkii olemaan, kuten Urantia-kirjakin.

4. Angie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Niin mikä materian luo,hyvä kysymys,me henget,mutta miksi,3d juttua?itse ajan takaa sitä,että askeettisuus vai runsaus tavarassa,eli heijastaajo sisäistä rikkauttaan ulos ja jos niin miksi?tai jos ei onko että sisäinen rikkaus antaa kaiken ja krääsää ei tarvita,on kai tapauskohtainen tai onko sittenkin mukavaa nauttia aineen maailmassa,uskoisin näin.

5. vierailija Vierailija

Henki, sielu eivät ole yhtään sen todellisempia kuin aineen maailmakaan, vaikka ajallisesti olisivatkin pysyviä.

6. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Kiitos. Niin, sellaista se etsijän polku ja henkinen kasvu tuppaa olemaan. Ylämäkeä, tasaista vaihetta, ja taas ylämäkeä. Alamäkeä ei ole, tai ei ainakaan mun kohdalle vielä tähän mennessä ole onneksi tullut. Ja juu, olen ihminen joka innostuu joistain asioista aina ihan täysillä, vähän niin kuin lapsi jostain uudesta leikistä, ja se varmasti on vuosien varrella paistanut läpi täällä palstallakin, en ihmettele yhtään... :rolleyes: Tosin minulla on myös se vakava kaurisnaisen puoleni, jota en täällä ole kai sitten ihan hirveästi näyttänyt.

Sisäinen ääneni on ollut aina se, mitä lopulta kuuntelen ja mihin lopulta luotan, ja kyllä, se on tarkka. Ilman sitä olisin jo kuollutkin monta kertaa. Joskus saan intuiton heti, ja joskus vasta vähän ajan päästä, kuten tässä tapauksessa, kun pääsin kurssia pidemmälle. Mitä pidemmälle pääsin, sitä enemmän vahvistui intuitio, että minun kannattaa lopettaa sen lukeminen. Se ei enää tuntunut hyvältä. Kurssissa on hyviä ja hyödyllisiä kohtia myös, mutta.... Tästä voisi aloittaa oman ketjun, jossa voisi paremmin ottaa asioita puheeksi ja ns. kissoja pöydälle, mutta juuri nyt en jaksa tehdä sitä. Liikaa muita asioita mietittävänä tällä hetkellä, enkä vaan jaksa mitään sen tyyppistä keskustelua mitä siitä syntyy juuri nyt. En siis jaksa sitä (enää), koska tiedän jo valitettavan hyvin mitä se on.

Sen verran voin sanoa, että intuition ohella tässä on myös muuta.. Valitettavasti. Olen erittäin samaa mieltä henkisestä kirjallisuudesta sisäistettynä "oikein", ja mielestäni moni (olen tutustunut useisiin kurssin opiskelijoihin eräässä keskusteluryhmässä, jossa on paljon jäseniä) tulkitsee IOK:ta huolestuttavan väärin, ja uskoo omaan tulkintaansa täysillä. Juuri se, MITEN he sitä tulkitsevat, on erittäin huolestuttavaa. Mikäli se heidän tulkintansa onkin - aivan oikein-, niin kurssi ei todellakaan ole minua varten, enkä siinä tapauksessa voi myöskään suositella sitä kenellekään, en edes sen hyvistä puolista huolimatta. :unsure:

Urantiasta en tiedä. Mitä olen siitä kuullut, niin vähän omituista settiä vissiin..? Mutta en tosiaan ole lukenut, joten voin kyllä tutustua siihenkin.... jahka olen maksanut myöhästymismaksut kirjastoon.... :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
  7. henkisellä polulla Vierailija

Nii-in, ollaan elämän vuoristoradassa enemmän tai vähemmän... Mutta siinäkin ihan vanhetessa (viisastuessa) ne ylä- kuin alamäet loivistuvat. Saattaapa asenne vaikeuksien kohtaamiseenkin olla erilainen; henkinen kasvu on tuonut uutta näkökulmaa ja voimaa jaksaa siinä elämän vaiheessa eteenpäin.
    - Vaikka vaikeudet vyöryisivät eteesi ja vaatisivat huomiosi, Polulla kulkija nostaa välillä katseensa jo horisonttiin, missä aurinko paistaa. :)

Intuitiosta/sisäisestä äänestä sen verran, että sekin on taito ja taitolaji. Se vaatii kuuntelun taidon eli tunnistamisen muusta mielen mölystä. Ja vaikka tunne/ääni olisi selkeäkin, henkilö saattaa silti jättää sen täysin huomioimatta. <- Tuskallista kokemusta on. :(
    Lisäksi kun kuunteluun harjantuu siitä tulee kuin sävelkorva. Jopa niin herkkä ja tarkka, että pystyy tunnistamaan Totuuden. Siinä ei ole silloin mitään ihmisten tyypillisiin ajatuksiin tai kirjoituksiin kuuluvia riitasointuja. Sisäinen ääni resonoi aina täysin Totuuden / Hengen kanssa.

Kehittynyttä Intuitiotaan / tarkka sisäistä ääntään voi siis käyttää myös tunnistamaan totuutta eri lähteistä: Ilmoituksista, Oppikirjoista, henkisistä, muista kirjoista, kanavoinneista, tai jopa foorumi-kirjoittelusta...
    Sisäisen äänesi avulla punnitset tekstin arvon, oikeellisuuden ja merkityksen itsellesi.
    Sen avulla pyrit tekstin "oikeaan sisäistämisen" -ideaalitilanteeseen. Samalla yrittää selvittää mikä on teoksen, esim IOK:n ydin, sanoma, viesti tai sen kunnianhimoinenkin tavoite ja tarkoitus annettavana, juuri Sinulle.

Mutta miksi sitten samakin Teksti voi tuottaa erilaisia tulkintoja? No mm. siksi, että toisen "sävelkorva" on herkempi kun toisen. ;):coffee:

• Tykkään Tykkään x 1
  8. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    (y)

9. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä en tiedä mikä käsitys sulla on Jumalasta persoonallisesti, siis että onko persoonallinen, mulla tulee tuosta yhtäkkiä mielikuva että sun mielestä on, mun mielestä ei, Jumala on mun mielestä se A ja O, Alfa ja OmegaENERGIA, mun mielestä sen ei tarvi oppia mitään kun se ei ole persoonallinen. Se ei myöskään näin ollen ole hyvä eikä paha. Itse asiassa se ei ole musta Jumala, Jumala on yksi semmonen joka on tuosta Alfa-ja Omega -energiasta syntyny jumalhahmo, eli kristinuskon jumala, jos on isolla Jiillä. Muita siitä AlfaOmega -energiasta syntyneitä on mm. Allah, Zeus, Ukko Ylijumala, ym. jumalat ja jumalattaret.

Last edited: 29.11.2019
  10. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    No toisaalta kyllä nää näkijähommat on vähän hankalia, mitä jos asia joka nähtiin toteutuu 50 vuoden päästä? Jos ei näe selvästi? Yms.?

Oisko se parantaja sitten parempi verollinen ammatti? Mutta muistaa myös kohtuus, lääkärikään ei paranna sekunnissa.

11. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Jep jotain noin.

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Askeettisuus vai runsaus, mä kannatan sitä kultaista keskitietä, mutta jos joku haluaa askeettisuutta, tuskin se on paha se on hälle hyvä, runsaus tavarassa, hmm.. siitä mä näkisin tulee pitemmän päälle riesa.

13. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
  14. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä en ole koskaan hurahtanut mihinkään henkisyyteen. Kiinnostavina asioina pidän mutten koskaan ole hurahtanut mihinkään suuntaukseen että "tää on Taivaan tosi".

(Dingoon ja Pentti Hietaseen oon hurahtanut. :rolleyes:)

• Tykkään Tykkään x 1
  15. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Ei mullakaan ole käsitystä persoonallisesta Jumalasta, vaan nimenomaan Alkulähteestä, josta ihan kaikki on lähtöisin. Ihan sama käsitys kun sullakin. :)

• Tykkään Tykkään x 1
  16. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    [​IMG] https://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=4&ziel=boese[/QUOTE]
    Mä niin arvasin tän! :LOL:

• Hauska Hauska x 2
  17. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä niin arvasin tän! :LOL:[/QUOTE]
    :)

18. uni Aktiivinen jäsen

Saadut tykkäykset:
    89
    Perrrrr..... :mad:

• Hauska Hauska x 1
  19. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Oommä suhunki ja muihin Nikkiläläisiin.

• Tykkään Tykkään x 1
  20. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Mä en tiiä mikä meni persiilleen ku lainasin Lilyä, korjasin mikä meni mutta lainaus ei korjaantunu.

21. Lily-Rose Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    802
    Taas se perhanan QUOTE! Väärin lastattu. :LOL::ROFLMAO:

• Hauska Hauska x 1
  22. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Niinpä, perkeleen QUOTE, korjasin kyllä mun mielestä ja vikaa en löytäny enää. (Harvemmin sitä toki itsestään.)

23. Angie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    4

24. Angie Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    4
    Raha on riesa,useinkin,en ole tajunnut koskaan sitä vouhottamista rahasta,enkä nytkään,sitä oltava että tulee toimeen,muuten saa olla

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 907
    Joo, rahakin, mutta tavara enemmän. Mun mielestä. Rahasta pääsee helpommin eroon ku tavarasta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri