Hae Anna.fi-sivustolta

Henkisyys?

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä *wink*, 20.01.2010.

1. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 902
    Laiskurina kopioin tähän oman alotukseni pallolta. Siinä on vastaustakin mitä ajattelen/en ajattele henkisyyden olevan, sekä suoraan että rivien välissä.

Mua alko nyt askarruttamaan tämä? Mitä on henkisyys? Onko semmoset parempia henkisiä ihmisiä, jotka leijuu tuola sfääreis? Ollaanko me vähä maallikommat huonompia? Pitääkö henkisten ihmisten olla joo joo-miehiä, kaikesta aina samaa mieltä? Saako olla eri mieltä, voiko tuoda oman erilaisen näkemyksen esiin ilman että se tulkitaan viduiluksi? Saako olla hauska? Henkiset ihmiset puhuu paljon rakkaudesta, mutta kattaako se rakkaus vain ne, jotka komppaa sua koko ajan? Muut ei ansaitte mitää rakkautta????

Mitä on henkisyys?

Mä en oikiasti enää tiedä????

Mutta, rupee tuntumaan siltä, että allekirjoittanu ei oo henkinen sitte vissiin ollenkaa...

Henkisyys, Selfcon
    Tässä linkissä sanotaan mm. näin:

"Henkisen tien kulkijat voivat painottaa hyvinkin erilaisia asioita elämänsä eri vaiheissa tehdessään matkaa kohden henkistä alkuperäänsä. "

Eli ihmisillä tosiaan voi olla vähä eri painotuskohteita...kaikkien ei tarvi olla joo joo komppikavereita? Näin mä tämän ymmärrän? Entä muut?

"Henkisen tien kulkijat arvostavat jokaisen yksilön maailmankatsomusta ja erilaisten uskontojen arvomaailmoja nähden näissä kaikissa maailmankaikkeuden ykseyden monimuotoisuuden."

Noinkin tuossa sanotaan, ei vain aina oikeen tunnu siltä.

Onko henkiset piirit niin suvaitsevaisia, että oikeasti voi sanoa mitä miletä on? Onko Pallo niin suvaitseva, että oikeasti voi sanoa mitä mieltä on?

Joskus vain menee yli kerta kaikkiaan. Et pitää sit kysellä tuommosia.

Lisää mun mielipiteitä...
    Joskus tuntuu, että paasataan jostakin esmes rakkaudesta, mutta se ei näy minään muuna kun paasaamisena. Käytökses ei näy. Tai se ulottuu niin sanottuun omaan hoviin. Niihin, jotka myötäilee. Eri mieltä jos oot, rakkaus stoppaa siihen. Tuo on teatteria ja roolia. Ei oo aitoa.

Ei hyväksytä sitä, että ihmiset voi painottaa eri asioita henkisyydestä, pitäis vain olla tämä "mun polku" kaikilla. "Mun polku ja mun näkemykset", ne on ne oikeet. Luokitellaan ihmisiä ei-henkisiin ja henkisiin ja enemmän tai vähemmän henkisiin. Joskus tuntuu, että mitä selvemmin jalat on tukevasti irti maasta, niin sen henkisempi ja parempi on. Jos ajattelee henkisyyttä osana normaaliarkea ja siihen limittyen, niin et oo henkinen.

minäkin kuvittelin, että täälä on paljon parempia ihmisiä kun minä. Silloin kun tulin tänne. Osataan olla sovussa, ei ole kateellisuutta, ei nokkimista....Ei pidä paikkaansa. Ihan tavallista porukkaa täälä on. No tavallinen on ihan ok, mutta kateus, nokkiminen jne ei.

pointti on se, että jos tän palstan porukka, joka katsoo olevansa henkistä ja onkin, tiedostetaan tämä rakkaus, toiset tasot, ollaan yhteydessä mestareihin, kanavoidaan, hoitoja annetaan, muuten vaan ollaan kiinnostuneita henksistä asioista, vaikkei yllämainittuja taitoja oo, jos ei tääkään porukka pysty hyväksymään toisiaan sellasina kun ovat, hyväksymään eri mielipiteet, eri aaltopituuksilla olevat, niin miten sitten ketkään muutkaan. Kun jos nyt ajateltais että henkisten ihmisten pitäis ainakin tämmönen osata? Miten hitossa käy tämän kanavointien mainostaman ylösnousemuksen? Onko ihmiskunta tarpeeksi kypsä? Ollaanko me?

Tässä mukana kritisoin myös tietenkin itseäni.

2. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 902
    Muusta, mitä tässä ketjussa oli...Jos on laittanu jonku estoon, ja se joku sit kirjottelee täällä rekkaamattomana viduillakseen sille eston laittajalle, niin niitä sen kirjotuksia ei oo pakko lukee...Helppoo kun mikä. :D Ja pikku vihje, vaikka kirjottelis toisella nikillä ja vaikka kuinka eri tyyliin, niin joku vain sanoo taustalla jota kukapa se on...ja voi taas harjotta sitä ylihyppimistä...;D

Sitte Sivaltaja oli oikeessa, että ikä ei todellakaa merkkaa, että ihminen olis fiksumpi vanhetessaan...Tai että sitä tunneälyä olis...Ihan tosielämän kokemusta...

3. 11 Vierailija

Hyvän kirjoituksen Vesimies laittoi. Sinäkö arvostelet, miten siihen kukakin on vastannut?

4. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 902
    Mun mielestäni siihen mun alotukseen pallon puolella kyllä vastas moni moni muukin ihan siihen mitä kysyin, ei pelkästään Awa.

5. 11 Vierailija

Niin teki ja Awa edes yritti, sanoo wink. Ala-arvoista arvostelua.

6. avulias aatu Vierailija

Totta, ketju oli kaikin puolin hyvä !

7. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Vesimies-70... olen lukenut monien vastauksia Kristallipallon puolella kysymykseesi mitä on henkisyys. Hienoja vastauksia olet saanut, kuten me kaikki muutkin lukijat olemme mielestäni samalla saaneet. Sinulla ja meillä jokaisella on oma käsityksemme, ymmärryksemme ja tietoisuutemme siitä, mitä me itse kukin henkisyyden ymmärrämme, tiedostamme tai kuinka sen sisäisesti tunnemme.

Olisikohan henkisyys sitä, että ymmärrämme viimeinkin olevamme yhtä, samaa luovaa jumaluutta, samasta lähteestä kotoisin olisimme? Yhteisellä tiellä etsijöinä me kaikki olemme, tasavertaisina.

Se, mitä teet toiselle, teet myös itsellesi. Se hyvä, mitä annat toiselle, saat moninkertaisena itsellesi takaisin. Rakastamalla itseäsi, rakastat myös kanssakulkijoitasi.

Pahimmat ns "vihamielesi" ovat oman mielesi tuotteita, mutta se tiedä, että he myös parhaimpia opettajiasi henkisellä tielläsi ovat. Näin minä olen kokenut.

Rauhoitu nyt Vesimies kultainen... kuuntele sydämesi ääntä muita tuomitsematta. Tiedän ja tunnen, että valon mestarit ja enkelit kauttasi tarkoituksella kärkkäästi nyt puhuvat. Sinut on valittu tehtävään, jonka tarkoituksena on tuoda esille asioita, ilmiöitä ja uskomuksia, joista kaikki eivät totta ole.

Tuntuuko sinusta Vesimies-70 näin?

Kyselee uteliaisuudella,
    Awa*

Last edited: 26.01.2010
  8. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  9. täh?!!? Vierailija

Miksi syytät nyt Vesimiestä tuomitsemisesta? Eikö ennemminkin Healer tuomitse kuin Vesimies?

10. 11 Vierailija

Eläpäs taas sekoita asioita. Tähän Vesimies vastasi.

Alkuperäinen kirjoittaja *wink* Näytä viesti

Vesimies esitti tuolla Kristallipallo-puolella hyvän kysymyksen; Mitä on henkisyys?

Samaa olen minäkin miettinyt. Täälläkin käytetään sanaa usein -henkisyys, henkinen kehitys, henkisen tien kulkeminen, korkeampi henkinen taso...

Vesimies sai aikaiseksi useammankin pitkän korean kirjoituksen, mutta vain Awa* edes yritti vastata itse kysymykseen (omia ajatuksiaan henkisyydestä).

Minä siirrän nyt kysymyksen tänne. Selittäkää "henkisyys" niin kuin te sen käsitätte.
    -------------------------------------------

Näin saadaan soppa aikaan, sotketaan asiat ja varmaan ne nikitkin siihen vaikuttavat, kuka se nyt kirjoittikaan ja mitä!?

11. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Lainaus edellisesti viestistäni: "Rauhoitu nyt Vesimies kultainen... kuuntele sydämesi ääntä muita tuomitsematta. Tiedän ja tunnen, että valon mestarit ja enkelit kauttasi tarkoituksella kärkkäästi nyt puhuvat. Sinut on valittu tehtävään, jonka tarkoituksena on tuoda esille asioita, ilmiöitä ja uskomuksia, joista kaikki eivät totta ole."

Vesimiehen tulee tähän lausumaani itse kommentioda. Kerrothan Vesimies kultainen, miltä tuntemukseni sinusta tuntuu?

12. joku täältä Vierailija

Tuollaiset nikkien mollaamiset sais kyllä jäädä tämänkin saitin ulkopuolelle.

Mitä henkistä siinä on, kun sanotaan, että, se sitä ja se tätä?

13. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    En ihan tarkkaan ymmärrä, mitä tällä viestilläsi haluat tavoittaa. Kuka on ketäkin oikeasti mollannut?

14. johan nyt Vierailija

Ihanko totta? Muistelisin tämän olevan ihan avoin kaikille. Lopeta tuo iän ikuinen lapsellinen lässytys, sinähän puhut, kuin pienelle lapselle.

Täällä ei ole pakko vastata, kenenkään, pyynnöistä huolimatta.

15. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  16. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Voisitko tai haluaisitko kertoa miten itse henkisen ihmisen määrittelet? Vesimies vastaa kyllä halutessaan. Enhän minä tietenkään pakottaa ketään mihinkään kysymääni vastausta odottaa voi, en sinulta kuin keltään muutakaan.

Muuten, en minäkään vastaa kaikkiin minulle esitettyihin kysymyksiin... joskus sen takia, kun en yksinkertaisesti ole huomannut kysymystä minulle esitettävän tai sitten sen takia, kun niiden kysymysten takana negatiivisen energian tunnen.

17. no mutta Vierailija

Vesimies on jo kuin viilipytty. Noin yleisesti olisi ihan hyvä joidenkin kuulla järjen ääntä ja jättää tuomitseminen ja muiden neuvominen.

18. jahan nyt Vierailija

Voisinhan minä, mutta en halua.

Kun en ymmärrä tämmöistä touhua, kun puhutaan toisista, vaikka eivät ole edes paikalla. Selän takana juoruilua.

19. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    No mutta: "Vesimies on jo kuin viilipytty. Noin yleisesti olisi ihan hyvä joidenkin kuulla järjen ääntä ja jättää tuomitseminen ja muiden neuvominen."

Vesimiehen henkinen tarkoitus ei ole olla kuin viilipytty. Tartu Vesimies vain rohkeasti epäoikeudenmukaisuuteen ja eriarvoisuuteen.

Samanarvoisia Jumalan sydämessä olemme me kaikki.

20. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mikset halua omaa käsitystäsi henkisyydestä meille muille kertoa? Voisihan olla, että me muut saisimme kauttasi lisää ymmärrystä siihen, mitä henkisyys oikeasti on.

Tiedän, että Vesimies ja muutkin keskustelijat täällä sanomamme kyllä aikanaan tavoittavat. Minä en nyt vaan ymmärrä, mitä sanomallasi "juoruilu" täällä julkisella saitilla tarkoitat.:O

21. johan nyt Vierailija

En halua, se on ihan miun oma asia, eikä kuulu kenellekään toiselle, niihin sanomisiin kun tartutaan täällä hyvinkin hanakasti, puidaan, punnitaan ja väännellään ja käännellään ihan toiseen muotoon.

Tuota viimeistä asiaa voit miettiä ihan itseksesi. En sano siitä enää tämän enempää.

22. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

Tietoisuuteni kautta annettiin sinulle viesti: " Rauhoitu, rauhoitu rakas Lotta, eihän se ollut edes totta.:)))

Mielenkiintoisia unia sinulle Vesimies-70 toivon.
    Tiedä, että unesi viestit aina totta ovat.:)

Kuva: http://del-mari.thefranssons.com

Valon ja rakkauden ajatuksin,
    Awa* :)

Last edited: 27.01.2010
  23. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  24. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  25. tulipa mieleeni Vierailija

Muistan useita vuosia sitten eräässä ns. henkisessä heppeningissä tavanneeni erään keski-ikäisen naisen, jota kovasti näytettiin hyvin henkisenä pidettävän. Hän selitti joillekin tutuilleen tavanneensa uuden opettajan ja että että nainen todellakin on muuttunut tänän ansioista. Nämä tutut puhuivat koko ajan tästä naisesta hyvin ihailevasti ja kunnioittavasti ja minäkin olin vaikuttunut, tosin vain kaukaa katsomosta käsin ihaillen naisen ylimaalista sisäistä rauhaa. Hän näytti olevan vähän kuin korkeammassa tietoisuudessa koko ajan, hyvin seesteinen. En nähnyt mitään tietenkiään kun en ole näkijä, mutta voin kuvitella valon ymäpröivän häntä.

Myöhemmin samana päivänä olin hänen kanssaan kahden ja vaikkemme tunteneet entuudestaan, niin koska hän vaikutti luotettavalta ja ymmärtäväiseltä, kysyin häneltä jotain osoitetta minulle vieraassa kaupungissa. Hän vastasi melko töykeästi.En kuulllut vastausta ja kysyin uudelleen. Nyt hän vaikutti jo ärtyneeltä ja toisti osoitteen. En ymmärtänyt vieläkään vaikeaa sanaa ja ylimalkaista selitystä suunnasta, ja niin kysyin uudelleen...tällä kertaa hän tuli melkein silmille, kivahti vastauksen ja kääntyi mielenosoituksellisesti selin minuun. Pakko myöntää, että tuntui nuoresta pahalle, kun korkeasti henkisesti kehittynyt ihminen kohteli minua kuin ilmaa ja tunsin itseni todella typeräksi, kun näin tietämättömyydelläni häiritsin selvästi tätä kehittynyttä sielua. Erityisen kamalaa ja noloa, koska hän mielestäni kohtali kauniisti kaikkia muita ympärillä olevia.

Näin jälkikäteen ajatellen minä olin naiselle merkityksetön, koska en kuulunut ihailijoihin, joita hänellä näytti kyllä olevan. En siis kehunut häntä ja näkyvästi ilmaissut ihailuani. Olin pelkkä nobody ja vielä imbesilli ja hän ilmaisi käsityksensä suoraan käytöksellään. Minulle ei tarvinnut olla kohtelias tai ystävällinen. Ei tarvinnut näyttää sitä valoaan :) Summa summarum, hän voi oikeasti olla vaikka kuinka kehittynyt sielu täynnä kauniita ominaisuuksia, mutta hänen persoonallisuutensa oli vain kamalan kärttyisä ja pinnaillinen.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri