Hae Anna.fi-sivustolta

hepatiitti A taikka vatsatauti?

Viestiketju osiossa 'Kreikka ja Kypros' , käynnistäjänä marustin, 31.05.2005.

1. marustin Vierailija

Kuinka huolettomasti olette uskaltaneet syödä Kreetalla? Ollaan lähdössä Plataniakseen ja mietin rokotteen tarpeellisuutta. Uskaltaako vihanneksia syödä/ salaatteja?

2. Mie Vierailija

Aina olen Kreetalla kaikkea syönyt, jäätelöt ja salaatit. Koskaan ei mitään vaivoja. Siellä on vesi niin puhdasta, ettei pitäisi tulla mitään ongelmia. Mutta tuo hepatiitti voi tulla vaikka Suomestakin, joten se kannattaa hankkia joka tapauksessa!!

3. niilo Vierailija

Jaa että sinä oikein kehoitat hankkimaan hepatiitin?

4. kitrina Vierailija

Huoletta voi syödä Kreetalla, mutta rokotus on ihan hyvä juttu muutenkin. Hepatiittia on Suomessakin.
    Kahdella rokotuksella saat oliko se nyt 20 vuoden turvan, minusta ainakin oli ihan kannattava juttu. Muita hepatiittejähän se ei pois sulje, joten kunnollinen käsien pesu tulee pitää mielessä!

5. marustin Vierailija

Kiitos kitrina ja Mie. Onkin tässä tarkoituksena hankkia rokote jatkossa, niin ei tarvitse sen vuoksi hätäillä. Se vain on niin turkasen kallis monihenkiselle perheelle, että ihan tähän hätään ei ehditä sitä säästää. Mukava kuulla, että Kreeta on siisti maa.

6. marustinille Vierailija

Kreeta= saari, ei maa. Ota vähän selvää...

7. Ani Vierailija

Ruotsissa rokote on huomattavasti halvempi. Itse hain reseptin Suomesta ja käydessäni Ruotsissa ostin molemmat rokoteannokset kerralla, säästö oli ainakin 30 %.

8. A ja B Vierailija

Kaikkea ollaan syöty Kreetalla:jäätelöä, nilviäisiä, valkeita kastikkeita esim. tsatsikia ja jääpalojakin usean vuoden ajan. Vasta 2000 hankittiin Havrix rokotteet. Nyt jos olisin ottamassa uudelleen, niin hankkisin koko perheelle varuilta A ja B rokotteet.Kalliita ne toki ovat...

9. marustin Vierailija

Kiitos Ani!

Ollankin käymässä Ruotsissa heinäkuussa, joten kiitos vinkistä. :)

10. marustin Vierailija

11. leijonatyttö Vierailija

Olen matkustellut monet kerran kerikan pargassa..ilman mitään hepattiitti rokotteita..olen syönyt niin jäätelöä, tsatsikia kun jääpalojakin, eikä mitään ole tullut..ihan huoletta voi matkustaa kreikkaan ilman hepatiitti rokotusta.suomalaiset ollaan niin hysteerisiä..mutta tietenkin hyvä hygienia on tärkee.

12. Hysteerisiä Vierailija

tai ei,niin hulluja kuitenkin kun uskovat lääketehteiden mainoksiin.
    Olen kiertänyt maailmaa perheeni kanssa kohta kolmekymmentä vuotta,eikä ole ollut MINKÄÄNLAISTA rokotusta,sekä ilman MINKÄÄNLAISTA tartuntaa.

13. Mie Vierailija

En ole mielestäni hysteerinen, mutta otin rokotteen seurattua ystäväni sairastamista (Suomesta saadun) a-hepatiitin kourissa. Ei ole mitään herkkua. Se tauti ei lähde millään viikon antibioottikuurilla pois kuten yleinen luulo taitaa olla. Että suosittelen kaikille, vaikkei matkustelisikaan!

14. virtuaaleille Vierailija

Nuo jokta möykkäävät ettei rokotetta kantsi ottaa, tuskin matkustavat tietokonettaan pitemmälle eli ovat virtuaalireissaajia.

15. ookkoo Vierailija

kyllä rokote on hyvä olla olemassa!
    vaikka toisaalta, mitenkähän sitä ennen ovat pärjäilleet- matkailua ollut kuitenkin jo kymmeniä vuosia??

16. Taudit Vierailija

Eipä ollut samoja ""tautejakaan"" silloin ennen! Eli paras suojautua rikotuksilla kun kerta voi.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri