Hae Anna.fi-sivustolta

Herkkäkö

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä -n-, 22.08.2005.

1. -n- Vierailija

Hei,

Vajaa kymmenen vuotta sitten olin koko ajan henkimailman tulilinjalla. Näin ns. demoniunia (lukenut myöhemmin että kyseessä inkubus/sukkubus-ilmiö), torjuin mustien energiapilvien hyökkäyksen jotka yritti vallata ruumiini kasvojen kautta (koppavana sanoin pilvelle että:""Hah et mahda minulle mitään, jujusi ei ole tarpeeksi vahava""). Päiväällä kun kahvittelin kaverin kanssa kuulimme kun joku tulee sisään asuntoon omilla avaimilla ja menee astiakaapiin kolistelemaan.
    Painava kukkaruukku kaatui itsestään ja verhot ""puhalsivat"" sisäänpäin vaikka ikkunat oli kiinni. Näin karmeita unia ystävistäni ja jälkeenpäin sain selville että aina niitten unien aikaan heillä oli käynyt jotain vakavaa tai semi-vakavaa. Valkoiset ja mustat hahmot sivahtelivat vähän väliä silmäkulman ohi ja puhuin omiani. HUomasin kerran sanovani ääneen ystävien läsnäollen että kone tulee alas, ja kas kumma, iltapäivällä luin teksti-tv:stä että kone oli tullut alas. Nyt ollut oikein hiljaista pitkän aikaa mutt hieman epäilyttää millon rumba alkaa uudestaan, pieniä merkkejä löytyy taas ilmasta. Otti nimittäin hieman voimille se ensimmäinen kerta.

2. Everett Vierailija

Olisi kiinnostavaa kuulla minkä ikäinen olit ja oliko elämässäsi muuten tuohon aikaan jotain erityistä?

Poltergeist-ilmiön eli räyhähengen tiedetään liittyvän murrosikään. Toinen korreloiva tekijä on voimakas uskonnollinen vakaumus.

Itselläni tavaroita siirtyi kerran murrosiässä, mutta ei sen jälkeen (ainakaan niin, että olisin huomannut). Nyt tiedän jopa huonettani silloin aikoinaan ""organisoineen"" henkiolennon nimen. Tapahtuma ei ollut mitenkaan pelottava, eräänlainen leikkisä tervehdys. Tulipahan kerralla selväksi, että ilmiö on todellinen.

Nuo sinun kokemuksesi eivät kuitenkaan kuulosta ihan yhtä mukavilta. Se, alkaako ""sama"" uudestaan riippuu sinusta itsestäsi. Päätä mitä haluat.

3. -n- Vierailija

Olin silloin 18-19 vuotias, en enään ihan teini mutta olihan se omalla tavalla rankkaa aikaa kun yritti löytää itsensä ja paikkansa tässä maailmassa. Toisaalta ei ne demoniunetkaan ihan kaikki ""pahoja"" olleet vaan yksi oli esim. ennakkovaroitus vakavasta sairaudesta. En ole uskonnollinen enemmänkin hengellinen.
    Enkä ihan usko siihen että se on minusta itsestäni kiinni jos rumba alkaa uudestaan. Se on tullakseen jos on tullakseen mutta miten siihen reagoi on oma valinta ja sitä kautta voi vaikuttaa tapahtumien kulkuu.
    Itse uhmasin demoneja päin namaa ja yritin osittaa että en pelkää vaikka kuinka punttia tutisutti. Halusin kuitenkin tietää minkä takia ne olivat täällä. Ihmisen utelias luonne kai tuli mukaan. Ensimmäisen demoniunen jälkeen kävin roosenterapiassa ja sain terapeutilta kiitosta siitä miten olin vaistomaisesti toiminut, ajatellut loogisesti jne.
    Olin kyllä monen yön jälkeen ihan loppu kun ei lepoa saannut kun tappeli demoneja vastaan vähän väliä, välillä levitoin, välillä olin afrikan savanneilla ja siirryin henkisesti toisiin huoneisiin assunnossani. Heräsin aina säpsähdykseen jonka jälkeen en voinut nukahtaa heti uudestaan koska olisin muuten ollut takaisin samassa unessa.
    Se minkä minua ihmetyttää oli lähinnä se intensiivisyys ja monimuotoisuus jolla nämä häiriköinnit tapahtuivat.
    Ja mitä mun on vieläkin vaikea sulattaa on se ns. valve-ennustus koneen tippumisesta. Olin yhtä äimänkäkenä kun ne muut pöydän äärellä.
    Höyheniä löydän kokoajan ja hahmoja kulkee ohi ajoittain.
    Mitä kai oikeasti haluaisin tietää on, olenko herkempi kun monet muut vai mistä on kyse. Ja miten voin kehittää kykyä vaikka se pelotta se myös kiehtoo.

4. Nukkumaija Vierailija

Hei herkkä!
    Pieni varoituksen sana voisi olla nyt myös paikallaan. Kirjoitan tämän siksi, että tarinasi kuulostaa hieman samankaltaiselta, kuin erään läheiseni. Hän lähti liikaa ja liian varomattomasti tutustumaan ""henkimaailmaan"", ja halusi kokea ja kokeilla kaikkea yliluonnollista, sekä omia kykyjään ilman opastusta ja tarkempaa tietoutta asioista. Hän ""yllätti"" itsensä juttelemasta olemattomille ihmisille, ja alkoi muutenkin käyttäytyä sekavasti. Vaikka me hänen lähipiirissään uskomme yliluonnolliseen, niin huomasimme hyvin nopeasti, että kaikki ei ole kunnossa hänen kohdallaan. Lopulta hän joutui psykoosiin ja hänellä puhkesi paranoidinen skitsofrenia. Hänen sairautensa tuntuu olevan hyvin tyypillinen erityisen herkille ihmisille. Mikä sitten lienee syy ja mikä seuraus, ehkä hänellä oli jo taipumus tähän sairauteen syntyessään tai ehkä hän joutui liian syvälle tutkimiinsa asioihin. Tuo kuvailemasi ""omien puhuminen"" ei kuulosta mielestäni hyvältä, eikä se yleensä kuulu yliluonnollisten ilmiöiden piiriin, varsinkaan jos sitä tapahtuu usein, etkä oikein itsekkään ymmärrä mitä olet puhumassa. En millään tavalla halua kyseenalaistaa sinua, ja useimmat kuvailemasi asiat kuten enneunet ja tavaroiden liikkumiset ovat aivan tavallisia herkille yksilöille. Kehottaisin kuitenkin varovaisuuteen, ja opastaisin sinua pyrkimään tasapainoon, harmoniaan, valoon ja rakkauteen esim: mietiskelyn ja mielikuvaharjoittelun avulla. Kun olet itsesi kanssa tasapainossa ja tunnet yleisen olotilasi tyyneksi, pystyt paremmin hallitsemaan myös sinulle tapahtuvia ilmiöitä, ja uskon että demonisi ja ""mustat hahmot"" poistuvat. Pyydä valoa kulkemaan kanssasi:) Kaikkea hyvä herkkyyteesi!

5. Anselmi Vierailija

Vähän luulen että sillä ystävälläsi oli paranoidinen skitsofrenia jo ennen kuin se teidän mielestänne hänelle yhtäkkiä ""puhkesi"". Halusitte vain ummistaa silmänne ja uskoa kummituksiin.

6. Nukkumaija Vierailija

Tiedän paljon kyseisestä sairaudesta, ja voin kertoa että kun ihminen sairastuu(varsinkin psykoosivaiheessa)-sen kyllä huomaa, ihmisen persoonallisuus muuttuu täysin, hänen realiteettien tajunsa katoaa lähes kokonaan, ja hän elää harhojensa vallassa. Tällaisen kyllä erottaa normaalista ""yli hilseen-asioista"" kiinnostuneesta ihmisestä. Moni on kokenut muutamia kertoja elämässään jonkin yliluonnollisen kokemuksen tai näyn, ja se ei todellakaan vielä tee näistä henkilöistä skitsofreenikkoja tai sairaita. Sairauden määritelmä on aivan toisenlainen.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri