Herkkua tortillalevyistä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Inverto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Inverto

Vieras
Mulla on muutama tortillalevy, ajattelin tehdä niistä jotain hyvää iltapalaksi.

Onko ideoita? Paketti jauhelihaa on myös. Voi kun oon laiska, ei jaksa mennä kauppaan. Jotain vois kehitellä uunilla, mutta mitä?

Jakakaa mulle paras texmex -reseptinne nytheti jookojooko? :D

Inverto kumartaa!

Sisko on tehnyt niistä rullia, niinkuin kääretorttuja. Lohesta, kinkusta, juustosta tms. Sitä en tiedä, mikä pitää ne kasassa, mahdollisesti tuorejuusto. Leikkaa sitten niistä palasia kahvipöydän suolaiseksi tarjottavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Linnea:
Sisko on tehnyt niistä rullia, niinkuin kääretorttuja. Lohesta, kinkusta, juustosta tms. Sitä en tiedä, mikä pitää ne kasassa, mahdollisesti tuorejuusto. Leikkaa sitten niistä palasia kahvipöydän suolaiseksi tarjottavaksi.

Joo ja ne kääritään muoviin, niin tiivistyvät jääkaapissa. :p

quesadilla
jos on juustoa ja tomaattimurskaa, ja esim aurajuustoa, niin niitä kaikkia väliin. Ja sittenmausteita, aavistus chiliä. Ja broilersuikaleita. Mutta kai tuo onnistuu jauhelinhankin kanssa.
Laita siis kaksi lettua päällekkäin ja täytteet väliin ja paistinpannulle öljyä pari teelusikkaa. Ruskistuu alle minuutissa ja juustot kun on sulanut niin valmista on! Käännä puolivälissä niin sulaa tasaisesti kummaltakin puolelta juustot. Ja paaaaljon sitä edam tms juustoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Linnea:

Joo ja ne kääritään muoviin, niin tiivistyvät jääkaapissa. :p

Ja niiden leikkaaminen onnistuu terävällä veitsellä jos ne on jähmettänyt hetken pakastimessa. Mutuen täytteet leviää ympäri pöytää kun yritää leikata. Tuorejuusto pitää jutun kasassa.

Yhteistyössä