herkkuholisti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja namiskuukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

namiskuukkeli

Vieras
Onkohan tää sana käytössä?? Mut kuinka moni tunnustaa olevansa kuin alkoholisti, jos ottaa herkkuu niin kaikki katoaa, lisää olisi saatava.. jälkikäteen ajatellessa katosi mahaani esim. lapsille tarkoittamani karkit, aina löytyi hyvä syy syödä karkkia/jädeä .. itsensä lohduttaminen, palkitseminen, viikonlopuksi, vierasvaraksi (muka!!)
Nyt en aio ottaa suklaata, karkkia tms pitkään aikaan, colalaittia join eilen ja nyt tekee sitä aivan hirveesti mieli.. mitä ihmeen riippuvuutta aiheuttavaa ainetta ne cokikseen laittaakaan?? :whistle: :headwall: :headwall:
Kuka muu tunnustautuu herkkuholistiksi??

Täällä on!!!! Eikös se niin ole ettei alkoholistilla ole kohtuuta... ainoa keino on olla kokonaan juomatta, niin myös mulla näiden herkkujen kanssa, voin olla niitä syömättä vaan jos otan yhdenkin sitä on saatava lisää... sairasta.

Täällä eräs onneton :p välillä tuntuu, ettei tuolla korvien välissä ole kaikki kotona, kun on niin tajuton himo makeaan ja muuhun hyvään.. se sokeripaasto on vieläkin kokeilematta, ehkäpä jo ensi viikolla?

No nyt se sana löyty!! Sehän olen minä! Mä syön suruun ja iloon, stressiin ja rentoutukseen, arkeen ja juhlaan - kaikki käy. Jotenkin on suhde ruokaan tainnu vähän vääristyä. Oonki joskus sanonu, et mulla on ammattina syödä kokopäiväisesti. Viime aikoina oon koittanu ajatella et syön elääkseni enkä elä syödäkseni - vaihtelevalla menestyksellä, mut ainakin yritän :p

Täällä kans yksi, ennen tytön syntymää en eden katsellut makeaan päin... mutta nyt sitä vois vetää aivan koko ajan :/ Kai siihen on vaan jäänyt koukkuun. ( vieroitus menossa )

Mä olin just samanlainen! Eikös sitä sanota, että sokeriin on melkein yhtä voimakas riippuvuus kun aineisiin. Oon onneks saanut itseni hieman kuriin, ei tee edes oikeastaan mieli.. :whistle:

Minä myös!!! Huonoilla tuloksilla yrittänyt monesti olla ilman herkkuja, ei vaan pysty... Ekan raskauden aikana olin sitä mieltä että sitähän pitää syödä nyt kahden edestä ja kunnolla!! Ja tietty niitä herkkuja, suklaa, viinerit ym. Tavallisen ruuan syömisestä ei ole ollut ongelmia. Siitähän se paino lähti nousuun, tasaisesti niin että nyt kolmen raskauden ja seitsemän vuoden jälkeen olen tuplannut painoni!! :ashamed: Kaikesta muusta olenkin pystynyt oleen erossa hetkittäin, suklaa se vihoviimeisin kiusa. kaupassa en voi käydä ostamatta ainakin yhtä suklaapatukkaa (ennen ostin 3-4, eli edistystä sekin!!). Se pitääkin syödä sitt salassa muksuilta ja mieheltä, se kun ei ymmärrä tän lajin riippuvuutta.. Mun tilanne ainakin verrattavissa "kaappijuoppoon"; suklaapapereita piilotellaan roskiksen pohjille tai taskuihin, tyhjennellään sit muualla kun kotona, ettei mies näe kuin paljon on taas syöty.. monta piilopaikkaa karkeille mistä mies ei löydä herkkuja!! Onko noloo!!? PARANNUSKEINOJA???

Kahden viikon täydellinen sokerista kieltäytyminen auttaa asiaan! Kokeiltu nimittäin on. Eli kaks viikkoo, eikä mitään missä on ripauskin sokeria tai makeutusaineita. Sen kun kestää, niin ei enää ees tee mieli mitään herkkuja. Tsemppiä! :hug:

joo minäkin tunnustaidun herkkuholistiksi...äskenkiin nassuttelin pojalta piilossa viimesen suklaavanukkaan...eikä ees omatunto kolkuta....sairasta....
yritäppä siinä sitten laihuttaa ku tekee mieli herkkuja niin saakelisti... :'( :'(

:wave: Täältä löytyy.Söin kans tänään viimesen palan jätskiä lapsilta salassa,koska kaikille ei ois riittänyt :ashamed:
Mutta mikään ei vedä vertoja kunnon irtokarkkipussille! Esim.makuunista..

Ja arvatkaa harmittaako kun kaikille mainostin uutena vuotena tekemääni laihdutus lupausta ja kuuri kesti jopa 2 viikkoa..
Kyllä nolotti selitellä kun suu kävi karkeista,mutta siitäpä sain
:laugh:

Ja nyt tähän mässyttelyyn vasta rupee kiinnittään huomion,kun rupee vaatteet jäämään pieniks.
Tupakasta pääsin irti karkilla,mutta millähän sitä pääsis eroon karkeista....... =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2005 klo 08:19 Juulia kirjoitti:
Kahden viikon täydellinen sokerista kieltäytyminen auttaa asiaan! Kokeiltu nimittäin on. Eli kaks viikkoo, eikä mitään missä on ripauskin sokeria tai makeutusaineita. Sen kun kestää, niin ei enää ees tee mieli mitään herkkuja. Tsemppiä! :hug:

Ei muuten tarvi kun 3 päivää, mammadietin sokeripaasto.. Sit jos ei tehoo niin sit pitempään.

Mulle auttoi toi 3pv ja nyt "yleensä" kohtuukäyttäjä, joskus tosin karkaa mopo käsistä..

Herkkuholisti olen minäkin. Olen erikoistunut varsinkin suklaaseen. Välillä pääsen eroon karkin himosta greippimehun avulla (saa valmiina kaupasta ja on ihan hyvää). Silti odottelen, että lääketiede kehittäisi suklaalaastarin tai vastaavan vieroitusoireisiin. Ostaisin sellaisen heti!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.03.2005 klo 22:35 ripe kirjoitti:
Herkkuholisti olen minäkin. Olen erikoistunut varsinkin suklaaseen. Välillä pääsen eroon karkin himosta greippimehun avulla (saa valmiina kaupasta ja on ihan hyvää). Silti odottelen, että lääketiede kehittäisi suklaalaastarin tai vastaavan vieroitusoireisiin. Ostaisin sellaisen heti!
pees!!! :D

Yhteistyössä