Herkullisen kakun ohjeita aikuiseen makuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sun Rise
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sun Rise

Jäsen
23.07.2008
682
0
16
Elikkäs ihan peruskakun ohjeita laittakaapa!

Mielessä siintää joku liköörillä maustettu versio täytekakusta, mutta on vaikeeta netistä löytää ohjeita...

Tykkäisin jostain, joka ei oo ihan se perusmakea kermatäytekakku, vaan joku raikkaampi tai sitten että siinä olisi sitä alkoholin tuomaa tujuutta.

:xmas:

Kinuskikakku, väliin olen itse laittanut rahkaa sekoittanut vanilijagreemeä kerman sijasta nam on hyvää, kakun reunatkin olen osttain korvannut vanilijagreemellä, hyytelökakku ->väliin voi esim.laittaa rahkaa ja siihen hyydykettä , myös päälle voi laittaa hedelmiä ja hyytelösokeria.

Nyt on tullut valiolta rommirusina rahkaa...voisi kermavaahdon kanssa sekotettuna toimia hyvin kakun välissä ja hillona voisi käyttää vaikka luumuhilloa :whistle: itse tykkään käyttää kuningatar tuorejuusto+mansikkakermavaahto +vadelma seosta kakun välissä...ei tarvitse lisätä sokeria ja vadelmat antavat kivan pienen kirpeyden =)

Suklaakakkupohjat kostuta puristetulla appelsiinimehulla, levitä pohjille ensin banaaniviipaleita ja päälle täytettä

Täyte:
Sekoita mascarbone tuorejuustoon konjakkia 3rkl sekä rouhittu suklaalevy.
Vatkaa napakka kermavaahto jonka varovasti kääntelet juusto/suklaa/konjakki seokseen. kermavaahtoon ripaus vaniljasokeria+ tavallista makeuttamaan (juusto ei itsessään ole makeaa)

Tosi hyvä, eikä liian makea =)
päälle suklaasta vuoltuja kiharoita, suklaanappeja sekä paahdettuja mantelilastuja (paahda varovasti pannulla etteivät pala )

Kaveri teki perus täytekakun, mutta kermavaahdon sijaan teki semmosen sekotuksen, missä oli muistaakseni kermavaahtoa, vanilja-maustettua tuorejuustoa, sulatettua valkosuklaata ja limeä raastettuna ja mehuna. AIVAN törkeän hyvää, söin monta palaa vaikken täytekakuista yleensä välitä. Olikohan sillä vielä vadelmia välissä....en oo varma. Ja se valkosuklaa ei tehnyt yhtään ällömakeaksi, toi vain sellaisen ihanan pehmeyden ja lime taas oli upean raikasta, nam!

Alkuperäinen kirjoittaja Sun Rise:
Voi kiitos paljon, tuo Breen suklaakakku kuulostaa tosi hyvältä mmm... :p

ole hyvä, se on tosi hyvä ;) :p

Konjakin voi korvata myös sitruunamehulla jolloin kakkua voi tarjota lapsillekin.

En ole kylläkään varma konjakin määrästä.. itse olen vaan lorauttanut sitä joukkoon ;)
Sikäli hankala annostella kun kerman kanssa juoksettuu joten pakko ensin kunnolla sekoittaa juuston sekaan ja sitten vasta laittaa kermavaahto joukkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
Sikäli hankala annostella kun kerman kanssa juoksettuu joten pakko ensin kunnolla sekoittaa juuston sekaan ja sitten vasta laittaa kermavaahto joukkoon.

Kiva kun kerroit, oon niin kömpelö että olisin varmasti sössinyt koko homman viimeistään siinä vaiheessa

:whistle:

Mun kolmekymppisillä keräs kehuja tää:

tavallinen sokerikakkupohja
täytteenä sellanen valmis vadelmamousse (jauheesta tehtävä ) + pilkottua kiwiä.
kostutin bacardi breezer limellä

Päälle laitoin marsipaania, mutta siihen olis käyny mikä vaan muukin päällys. Ja koristeena sokerirusetteja ja värjätystä valkosuklaasta tehty ruusu sekä skumppapullokynttilä :D.

Yhteistyössä