HERNETÄTI!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ystävällinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sillä teen ruuat 2 aikuiselle ja kolmelle kouluikäiselle.Ja hyvää ,monipuolista ruokaa.Tarjouksia käytän hyväksi ja mitää kalliita valmisruokia en osta.(lihapiirakat ,karjalanpiirakat poikkeus).
Tuo riittää kun me miehen kanssa syödään eväitä töissä ja lapset lounaan koulussa.Teen aamupalan ,päivällisen ,iltapalan ja välipalaa.Ja aina viikonloppuisin jotain todella herkkuruojkaa.
Puuroja syödään paljon,uunipatoja myös,keittoja,omat marjat,sienet,salaatit kesällä.On oma kasvihuone josta tulee myös satoa.

Muistelen että Hernetäti ostaa myös punaisen lapun tuotteita :)
Täällä kaupassa ei ole niitäkään, pikkupaikkakunnan kaupat aika kalliita.. ja kohtahan ruoka kallistuu, ja lisäksi jos dieselin hinnan mahdollinen nousu nostaa kuljetuskustannuksia jotka näkyy sit kauppalaskussa.
Mä ehdotan että jokainen yrittää elää ens viikon mahdollisimman halvalla ja laittaa ostokset/ruokalistan ylös jotta nähdään kuinka halvalla voi tulla toimeen :)

Meillä 2 aikuista 2 lasta (1 ja 4v). Ruokalasku viikkoa kohden on 80-100?. Sisältää vessapaperit, vaipat, shampoot ym. pesuaineet.

Syödään monipuolista kotiruokaa. Teen itse leivät ja pullat, kerran viikossa on jotain herkkua (karkkia, jäätelöä tms). Marjat kerätään itse talvea varten ja tehdään mehuja myös.
Nyt käytiin kaupassa ja meni 68,70?. Ruokalista näyttää tältä:
Maitoa 8l
vaippapussi
jukurttia
juustoköntti
hiivaa
sämpyläjauhoja
margariinia
jauhelihaa 700g
naudanlihasuikaleita
broilerin fileesuikaleita 2x400g
Vatajan lenkki
perunapussi
porkkanapussi
pakastevihanneksia 4pss
keittokinkkua
wc-paperipaketti
shampoo
kurkkua
tomaattia
omenaa
kaurahiutalepaketti
mannaryynejä
rakettispagettia
tomaattipyrettä
munia
sokeria
jauhoja
hedelmäsoseita 10prk

Toki sitten kaapissa on peruskuiva-aineita enkä niitä sen kummemmin laske. Jossain vaiheessa niitä taas ostetaan lisää ja rahaa menee vähän enemmän kuin tuo n. 70?. ja tietty pesuaineet ja muut ostetaan sillon kuin tarvii.
Nyt jääkaapissa oli punajuuria, kaalia ja hedelmistä valmiina oli viinirypäleitä ja banaania
Maitoa varmaan pitää hakea jossain vaiheessa alkuviikosta lisää, mutta muuten käydään seuraavan kerran kaupassa ensi perjantaina eli kerran viikossa isossa kaupassa isot ostokset.

Meillä esim. tavallisesta 400g:n jauhelihapaketista syödään 2krt eli jos teen kastikkeen ja perunat niin 200g jauhelihaa riittää. Porkkanoita, sipulia yms. on kastikkeen seassa. Jokainen saa varmasti mahansa täyteen. Mies syö päivällä töissä leipää ja salaattia, minä lasten kanssa kotona oikean lounaan päivittäin. Aamulla syömme puuroa hedelmäsoseen tai kiisselin kera, samoin illalla. Toisinaan muroja tai leipää aamupalaksi.

Tuon vähemmällä ei pärjättäis kovinkaan hyvin.

Yhteistyössä