herpes

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja im
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

im

Vieras
Mulla on aika ajoin puhjennu herpes niin pienestä kuin muistan. Kysymykseni kuuluukin: voinko saada herpestartunnan vielä alapäähäni? En ole antanut suuseksiä miehelle rakkulavaiheessa, eikä miehellä ole herpesoireita ollut ylä eikä alapäässä. Mies on antanut suuseksiä minulle. Olen antanut suuseksiä jonka jälkeen harrastimme seksiä ilman kondomia. Rakkuloita tai kipeitä haavaumia ei ole ollut ikinä ja olen ollut 4v seksuaalisesti aktiivinen. Ainoa mitä on niin lyhyen ajan sisällä muutama ärhäkkä hiivatulehdus, johon tuli ei-kipeä haavauma. Antaako oma huuliherpes immuunia? Luin näin jostakin.

se on ihan sama virus ylä- kuin alapäässäkin.

Hanki lääkkeet, eli tablettiresepti ja pidä aina vähintään yksi kuuri kotona. Siis asikloviiria. Kuka tahansa yleislääkäri sen kirjoittaa.

Miksi minun pitäisi hankkia lääkkeet, jos huuliherpekseni oireilee pari kertaa vuodessa? Eikös ole kaksi eri virusta, jotka voivat mennä ristiin? Minulla on HSV-1 huulessani.

no ei kais sitten jos nautit huuliherpekssestä jotenkin erityisesti.

Ensinnäkin kumpi tahansa virus voi olla kummassa päässä tahansa. Ja niihin auttaa ihan sama lääke.

Kyllä mä otan lääkettä myös huuliherpekseen, koska ei ole yhtään kiva olla julkisella paikalla naama ruvella. Varsinkaan töissä.