heterokromia, onko kenelläkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hoo

Vieras
Onko kenenkään muun lapsella tässä foorumissa heterokromiaa? Eli siis lapsella on eriväriset silmät? Meillä on pojalla toinen silmä tummanruskea ja toinen vaaleansininen..

melkoinen erivärisyys!
Minulla itselläni toinen silmä on vaalea sininen, toinen kellertävän vaalea, ei kuitenkaan yhtään vihreä..
äidilläni oli lapsena siniset silmät, mutta vanhemmiten hänelle on ilmestynyt keltaiset renkaat pupillien ympärille, isästäni en tiedä..

Onko heterokromia sitten vaarallista? en ole ajatellut koskaan

minulla on toinen silmä sininen ja toinen silmä 1/2 ruskea ja 1/2 sininen. en tiedä lasketaanko tämä heterokromiaksi. jännään on se että kenelläkään lähi suvussani ei ole ruskeita silmiä, mietityttää mistä toi ruskea väri on sinne eksynyt kun kuulema periytyvään tuo silmien väri.

Olen 43v ja minulla on heterokromia. Toinen silmäni on sini-harmaa ja toinen silmäni on ruskea jossa on vihreä slice/kiila.
Vanhemmillani on vihertävät silmät kuten heidänkin vanhemmillaan.
Yksikään viidestä lapsestani ei ole perinyt tätä vaan kaikilla on sini- harmaat silmät.

Heterokromiaksi lasketaan jos yksikin silmä omaa kahta väriä.

Miksei kukaan ole koskan järkännyt heterokromien yhteistapaamista? ;)

Hyvää jatkoa kaikille teille ja varsinkin upeille heterokromeille!

Itselläni on toinen silmä vihreä ja toinen sininen. Kummassakin ruskeat renkaat pupillin ympärillä. Kaikilla muilla meidän perheessä taas on siniharmaat silmät, että tuo tulee sitteen varmaan jostain kauempaa.
Itse kyllä tykkään kovasti tästä "lahjasta" (: !

itselläni toinen simä kokonaan siniharmaa ja toinen puoliksi sininen ja puoliksi ruskea. Olen ylpeä omasta erinlaisuudestani mutta joskus se vähän painaa kun harjoitus kaverini tuli sanamaan että sun silmäs on aika pelottavan voitko ottaa ne pois. siinä oli myös naurulla pidättelemistä ettei silmien väriä noin vain vaihdeta muuta kuin piilareilla.
Etsin tänään vähän tietoa silmien erivärisyydestä ja sain selville vasta tänään että minulla on heterokromia se oli vain hienoa katsoin kuvia muista heterokromeista heillä oli upeasti eriväriset silmät.
Pitäkää heterokromit puolianne olette erillaisia ja sen takia kauniita/komeita:)?

itsellä on melko outo heterokromia kun molemmat silmät ovat sini-harmaita joissa on tummat vihreät renkulat pupillin ympärillä ja vasemmassa silmässä on vihreän renkulan lisäksi kullanruskea minkä seurauksena toinen silmä näyttää violetilta ja toinen hopean väriseltä

Heterokromiahan on geenimutaatio, ei siis aina ole periytyvää. Meilläkään ei suvusta muilla tätä ole kun mulla. Toinen silmä puoliksi ruskea, toisessa ruskea rinkula iiriksen ympärillä ja molemmissa ruskeita pisteitä. Muuten silmien väri vaihtelee jäänsinisestä harmaaksi ja vihreäksi. Isällä on turkoosit silmät.

Heterokromiahan on geenimutaatio, ei siis aina ole periytyvää. Meilläkään ei suvusta muilla tätä ole kun mulla. Toinen silmä puoliksi ruskea, toisessa ruskea rinkula iiriksen ympärillä ja molemmissa ruskeita pisteitä. Muuten silmien väri vaihtelee jäänsinisestä harmaaksi ja vihreäksi. Isällä on turkoosit silmät.

Omalla mummollani oli toinen silmä kokonaan sininen ja toinen kokonaan ruskea, itselläni toinen silmä on vihreä ja toinen on puoliksi ruskea ja vihreä

Itellä on vasemmassa silmässä ruskea sektorin mallinen värialue mutta muuten molemmat silmät on siniharmaita. Kerran kaveri tuli sanomaan että kato peiliin ku näyttää että sulla on joku verenvuoto silmässä :-)
Mun mielestä "normisilmillä" on aika selkeä ero heterokroomision silmiin...

Minulla on toinen silmä siniharmaa, pupillin ympärillä keltaista ja vihreää. Toinen silmä on muuten vaaleampi, mutta myöskin keltavihreää pupillin ympärillä sekä melko paksu tummanruskea "viiva".

Yhteistyössä