hetkinen hei ! Nyt oon pihalla. ( perhepäivähoitajista..)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZIKI
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ZIKI

Aktiivinen jäsen
06.03.2010
1 227
0
36
elikkä siis. Minulle sanottiin että saan lapsen päiväKOTIIN vasta kun osaa kunnolla kävellä. No, muksu on nyt koht 8 kk ja ei tietenkään kävele, siihenhän voi mennä vielä melkein vuosikin...? Miul tulee enää yks vanhempainpäiväraha, eli sit jään hoitovapaalle kun en lasta saa hoitoon. Ja hoitovapaan aikana saan jotain 250 euroa lapaan ni paljo naurata...Töihin ois melkein pakko päästä et tulis toimeen.
eli siis saako perhepäivähoitajalle aikasemmin hoitoon ? Mistä löydän perhepäivähoitajan, neuvolasta en tietoa saa, kun on ihme tyyppi siel....ja niin, paljonko se keskimäärin maksaa viedä kokopäivähoitoon ? Auttakee jookosta pliis.

Kunnalliseen perhepäivähoitoon haetaan samoilla papereilla/nettilomakkeilla kuin päiväkoteihinkin. Maksu tulojen mukaan, max yli 200 euroa.

Yksityiselle perhepäivähoitajille haetaan eri systeemillä. Kun googletat, löydät yhteystietoja.

Lapsella alkaa oikeus päivähoitoon (oli se sitten pph tai pk) vanhempainvapaan päättymisen jälkeen, eli vastaus ensimmäiseen kyllä saat jonkun päivähoitopaikan lapsellesi.
Päivähoidon hinta riippuu lapsen hoitoajasta (voi olla esim vain puolipäivähoidossa maks. 4 tai 5h riippuu kunnasta, jolloin maksu on alempi) ja myös perheen tuloista. Maksu voi olla jotain 20e-254e välillä, mutta tuo 254e on korkein päivähoitomaksu mitä peritään (voimassa elokuusta lähtien).

Meillä saa lapsen viedä päiväkotiin vaikka ei kävellä vielä osaa. Jouduin viemään vähän alle vuoden ikäsenä, eikä todellakaan osannut kävellä. Tutustuessa joku täteistä kysyi, että osaako lapsi jo itse syödä. Se hiukan huvitti.

Yhteistyössä