Hidas lapsi, miten suhtautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastunut

Vieras
Kyseessä on siis kouluikäinen, hyvin hidas lapsi.
Miten teidän mielestänne kannattaa suhtautua, pukeminen voi kestää sen vartista puoleen tuntiin, takin, housujen, kenkien ja tumppujen kanssa.
Syöminen voi kestää tunnin. Hän kyllä halutessaan pystyy syömään nopeasti, se on todettu.

Miten mielestänne suhtautua?
En jaksaisi enää hoputtaakaan, pitäisikö minun vain antaa lapsen hidastaa ja hidastaa, vaiko jatkanko nalkutusta?

Meill vähän sama ongelma,joka paikassa saa olla hoputtamassa ja kouluun lähtöaamut on aivan kauheita.Poika aina myöhästyy taksista vaikka herää tuntia ennen taksin tuloa. Niin ja minä hoputan koko ajan vieressä:) Ja sit kaiken huippu,hänellä ADHD ja siihen lääkitys...Eli virtaa pitäis riittää.

Mites koulussa? selviäälö välitunnilla ulos..kuullostaa kyllä joltakin uhmalta, ehkäpä kannattais tarttua ongelmaan ja ruveta panostamaan pukemisen ja syömisen kanssa, jos ei se nalkutus auta niin kokeile konstia, et jos ei pukeminen luonnistu, ja ootte lähdössä, niin lähde ilman lasta. Samoin syömisen kanssa otat lautasen pois, jos ei tahti nouse...tosin siitä voi olla tyytyväinenkin!

Joo, kun ongelma tuntuu musta olevan siinä, et hän muuttuu sitä avuttomammaksi mitä enemmän minä hoputan. Jos hänellä on motivaatio, suoriutuu parissa minuutissa, mutta tämä yleinen hitaus on_ihan_sikaärsyttävää.

Alkuperäinen kirjoittaja pirpana:
Mites koulussa? selviäälö välitunnilla ulos..kuullostaa kyllä joltakin uhmalta, ehkäpä kannattais tarttua ongelmaan ja ruveta panostamaan pukemisen ja syömisen kanssa, jos ei se nalkutus auta niin kokeile konstia, et jos ei pukeminen luonnistu, ja ootte lähdössä, niin lähde ilman lasta. Samoin syömisen kanssa otat lautasen pois, jos ei tahti nouse...tosin siitä voi olla tyytyväinenkin!

Muutaman kerran on kuulemma sielläkin syönyt tunnin verran, niin et on tullut tunnille myöhempään.
Ja kuulemma pukeminen siellä on todella hidasta.
Ongelmaan on tartuttu kaikilla mahdollisilla keinoilla, mutta tahti vain hidastuu.

Yhteistyössä