Hienoja, sinulle merkityksellisiä paikkoja maailmalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ******
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa sanoa "yksityiskohtaisesti" - mut mun sydän kuuluu jollain tasolla Kiinaan. Vastakohtaisuuksien maa. Likaista ja kurjaakin. Maaseudulla vallan. Mutta ihmiset ihania, omalaatuisia. Ajattomuus on vallitseva olotila. Kellon perässä ei juosta, vaikka paljon tekevätkin. Mystisyys. Aidat keskellä peltoa estämässä pahoja henkiä nousemasta joelta. Korkeat kynnykset- pahalla ei ole jalkoja.

Saimaan maisemat, Punkaharju esim. Ja Savonlinna. Vaikka sinne ei ole mitään kytköksiä, mutta kun on tullut muutaman kerran lomailtua siihen, on jotenkin menettänyt sydämensä seudulle.

Synnyinkodin rantamaisemassa mieli lepää. Saunan jälkeen iltayöstä tyynelle järven selälle tuijotellessa, kuikan huutoa kuunnellessa olen todella yhtä kaiken olevaisen kanssa.

Berliini, etenkin läntinen keskusta. Varmasti ensimmäinen vilkas ja kansoitettu paikka (kaupunki), missä ei ole ahdistanut olla ja kulkea. Kauneus ja rumuus rinnakkain. Pedantin pilkunviilaajan paratiisi - missä muussa suurkaupungissa punaista päin kävelevää nuhdellaan kanssakulkijoiden toimesta? :heart:

Kuchingissa Borneolla sain ensi kosketuksen siihen, mistä matkustamisessa on oikeasti kysymys: itselle uusiin kulttuureihin, elämäntapoihin ja ihmisiin tutustumisesta, kulissien taa kurkistamisesta.

Pohjois-Norja. Ajeltiin autolla Lapin kautta, Ruotsiin tultiin Sundsvallin kohdilla ja siitä Suomeen laivalla.
Ihan uskomatonta, käyneet tietää.

Espanjan Valencia on kans erittäin miellyttävä. Kuin Helsinki x1,5, kauniimmilla ihmisillä vaan.

Kuusamo- Jyrävä ja Oulankajoki
Koh Samui Thaimaa, Mae Nam Beach
Ranska, Honfleur, Trouville, Gorge du Verdon, Nizzan vanhakaupunki, Pariisi Sacre Couer
Irlanti, Donegal
Saksa, Ulm, kirkon torni
Espanja Mallorca, Cap de Formentor ja Deia
Hollannin Antillit, Bonaire, sukellusretki

[QUOTE="vieras";26992147]Kuusamo- Jyrävä ja Oulankajoki
Koh Samui Thaimaa, Mae Nam Beach
Ranska, Honfleur, Trouville, Gorge du Verdon, Nizzan vanhakaupunki, Pariisi Sacre Couer
Irlanti, Donegal
Saksa, Ulm, kirkon torni
Espanja Mallorca, Cap de Formentor ja Deia
Hollannin Antillit, Bonaire, sukellusretki[/QUOTE]

Täytyy lisätä Rooma ja Venetsia (melkein kokonaisuudessaan),

Teneriffalla Teide ympäristöineen. Sinne tosin pitää mennä itse, eikä turistibussin mukana. Kuunnella hiljaisuutta ja ihmetellä. Olen käynyt monta kertaa ja silti aion mennä vastakin.

Olen kiertänyt käytännössä koko maailman, mutta kyllä mulle tärkein paikka on Oulunsalon Varjakka. Siellä asui suuri rakkaus: hyvä, syvä, puhdas rakkaus. Vaikka se tarina jäi kirjoittamatta loppuun ja meillä molemmilla on toivottavasti hyvät elämät, kaipaan sitä paikkaa ehkä ikuisesti. Ajelen sinne aina, kun vuodenaika vaihtuu. Istun rannalla, syön paperipäällysteisiä konvehteja, kuuntelen hyvää musiikkia sekä huvittelen ja kuvittelen itselleni vaihtoehtoisen elämän.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmen;26992367:
Olen kiertänyt käytännössä koko maailman, mutta kyllä mulle tärkein paikka on Oulunsalon Varjakka. Siellä asui suuri rakkaus: hyvä, syvä, puhdas rakkaus. Vaikka se tarina jäi kirjoittamatta loppuun ja meillä molemmilla on toivottavasti hyvät elämät, kaipaan sitä paikkaa ehkä ikuisesti. Ajelen sinne aina, kun vuodenaika vaihtuu. Istun rannalla, syön paperipäällysteisiä konvehteja, kuuntelen hyvää musiikkia sekä huvittelen ja kuvittelen itselleni vaihtoehtoisen elämän.

:´(

"Sun harmajata aaltoas olen katsonut monin öin, ens surunsa itkenyt rannallas on mun oma nuoruutein..."

Onhan meillä varmaan itsekullakin MYÖS se sielun paikka, se missä unelmat kasvoi ja laajeni ja ehkä menivät rikkikin joskus. Mulla se on Pyhäjärven rannalla - mutta en sano minkä Pyhäjärven, niitä kun on tässä maassa monta. Ja ainoastaan minulle SE maisema voi avautua sillä tavalla.

Käsitin, että tässä yritettiin päästä aivan yksityisimmästä hiukan yleisemmälle tasolle?

Tukholma :heart: kotikaupunkini aina vaikken enää siellä asukaan.

Lontoo...ei tarvinne selittää miksi, rakastuin kaupunkiin ja haluan takaisin. (PLUS että meillä oli miehen kanssa parasta seksiä ikinä sillä reissulla :p :)

Yhteistyössä