Hiiva vai kondylooma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikaisia neuvoja kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pikaisia neuvoja kaipaava

Vieras
Auttakaa! Odotamme mieheni kanssa sitä h-hetkeä lapsentekoon. Nyt olen suunnattoman pelon vallassa, kauhistuttaa, jos vuosia sitten ollut kondylooma on palannut!!

Hiivan oireita on ollut pitempään: kutinaa, vuotoa.. Kun sisälle kurkkaa kunnolla, näen vaaleasta limasta peittyvät seinämäni (syvällä). Minulla on myös NÄPPYJÄ, harvakseltaan, muutama kappale. Lisäksi häpyhuulen limakalvopuolella on sellainen vaalea, ehkä vähän rypelöinenkin kohta (ei näppyinen), missä on muutamia juovia (haavaa muistuttavia, muttei ole haavoja). Nuo näpyt minua pelottaa, osa on finnin näköisiä ja osa kirkkaiden syylien. Finnin näköisiä ei ole limakalvolla, vaan häpyhuulien "toisella puolen" ja kirkkaat ovat limakalvolla (1-2kpl). Näitä näppyjä ei ole kuitenkaan montaa. Olen käyttänyt kaksi apteekin canesten 500mg-puikkoa sekä voidetta (yhdistelmäpakkaus), eivät ole auttaneet mihinkään em.vaivoistani! Nyt kokeilussa on bulgarian yogurtti.

Voiko siis hiiva aiheuttaa näppyjä äityessään pahaksi? Minkälaisia näppyjä? Minkä näköiseksi limakalvot muuttuvat hiivan ollessa pahana? Onko rypelöistä? Auttakaa hyvät kanssasisaret! ); Lapsensaannin kannalta pelkään niin kondyloomaa, sillä meillä ei luomuna onnistu, vaan lapsettomuushoidot ovat lyöty lukkoon (tähän ei tarvita yhdyntääkään).

Kondylooma ei estä lastentekoa ihan sillä luonnollisella tavalla, tuskin siis hedelmöityshoidoillakaan.

Kondylooman hoito mietitään tarvittaessa raskauden mukaan. Yleensä koko vaivaa alussa vain seurataan, koska luonto yleensä hoitaa sen pois. Mahdolliset hoidot ehditään tehdä synnytyksen jälkeen.

sinulla on 2-3 kuukautta sitten ollut hyvä papatulos. Todennäköisesti sinulla on hiiva, joka innostuu muun muassa stressistä. Sitähän aiheuttaa muun muassa raskauden toive.

Yhteistyössä