Hiiva vai VTI? Vai mikä? Auttakaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyvääJussiaVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HyvääJussiaVaan

Vieras
Olen lähdössä ensi viikon alusta reissuun ja nyt jussina ilmeni taas näitä ihania naisten intiimivaivoja. Olisi kiva saada oireet pois ennen reissua.

-Virtsaputken suuta kirvelee/jomottelee koko ajan
-Virtsatessa ei satu
-Vatsaan ei satu
-On pahanhajuista vuotoa, ei kuitenkaan verta tai kokkareita
-Eilen laitoin Lactal balancea emättimeen ja se alussa kirveli tosi paljon. Pakkauselosteessa luki, että kirvely johtuu joko haavaumista tai hiivatulehduksesta.
-Toisinaan alapäätä kutittelee
- Minulla on aikasemmin ollut taipumusta sairastaa jopa 3-4krt vuodessa VTI, siis nuorempana... Nyt ei ole ollut vuoteen.

Onko muilla kokemusta? Mitä tämä voi olla ? Ja siis lähinnä kannattaako minun ensitöikseni syödä suunkautta otettava hiivalääke , ja jos oireet ei mene pois niin hakeutua sitten lekuriin ??? Mutta tuo kirvely on kaikista pahin :(

P.S. Joku tulee varmasti sanomaan minulle, että tämä voi olla klamydiaa. Mikäänhän ei ole mahdotonta, mutta olen vasta äskettäin käynyt testeissä eikä ollut mtn. Ja seksiparteneria ei ole sen jälkeen ollut.

Itse olen kärsinyt ihan nuoresta asti huonoista limakalvoista. Kaikki oireet ollu. Kaikki konstit kokeiltu. Hyppykuppaa ei minullakaan tietääkseni ole, ja ongelmat on alkanu jo ennen kuukautisia...
Limakalvot on pahimmillaa nii huonossa kunnossa, että uloimpien häpyhuulten yhtymäkohta repeää auki kun vaan istun pöntölle..että sellasta..

Tällä hetkellä olen sen verta tehny omaa diagnoosia, että kaikki rasvat ja voiteet joissa on tippakin vettä kutiaa kirvelee ja polttelee nii helvetisti, myös paljon mainostettu vagisan.
Ihan perinteinen vaseliini on täysin vedetön, se auttaa ja tuntuu hyvälle. Tämän lisäksi käytän apteekin ellen-maitohappobakteerivoidetta - varsinkin se auttaa kutinaan, kun käyttää sitä kuurina, ja aina tarvittaessa.

Pahanhajuinen vuoto voi olla merkki mm. emättimen bakteeritulehduksesta, tämä kannattaa poissulkea. Toki virtsanäytekin on hyvä tutkia. Kannattaa ottaa yhteyttä lääkäriin, jotta voi lähteä turvallisemmin mielin reissuun.