Hiivasyndroomaako?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Nyt tulee aika pitkä selostus, mutta pakko vuodattaa. Mulla on turhautuminen huipussaan, koska oon kärsinyt viimeiset 5kk hiivaan liittyvistä ongelmista. Ensin minulla alkoi alapään ajoittainen kutina syksyllä. En ajatellut että kyse olisi mistään hoitoa vaativasta sairaudesta, koska vuotoa ei ollut ja kutinakin ilmeni vain ajoittain. Muutaman kuukauden sisällä kutina kuitenkin lisääntyi ja alkoi myös vaivaamaan pepussa. Menin lääkäriin jossa todettiin emättimen hiivatulehdus. En ollut tästä yllättynyt, koska taustalla minulla oli ollut viimeaikoina stressiä ja muutaman viime vuoden aikana syödyt ärhäkät antibiootit kahteen erilliseen kohtutulehdukseen. Tätä diagnoosia seurasi sitten canesten kuuri, joka ei auttanut. Seuraavaksi söin yhden flukonatsolin (diflucan) joka hieman auttoi muttei kokonaan poistanut kutinaa. Mainitsin tästä lääkärille, mutta mitään toimenpiteitä/tutkimuksia ei tehty koska diflucan kuulemma poistaa hiivan satavarmasti.

Hieman päälle kuukausi sitten vietin pitkästä aikaa rentouttavan viikonlopun ja tulin nauttineeksi runsaasti viiniä ja jonkin verran sokeriherkkuja. Heti viikonlopun jälkeen koko rintojeni alaosa ja rintojen väli alkoi kutiamaan tuhottomasti ja siihen nousi punaista ihottumaa. Ihottuman sain rauhoitettua ajan kanssa enkä tiedä vaikuttiko siihen käyttämäni sienivoiteet daktarin,pimafucin. Sittemmin ihottumaa on ollut eri puolilla kehoa mm.muutama viikko sitten kaulani oli todella kutisevan ihottuman peitossa ja silmäni vuorautuneet umpeen. Kutina on välillä todella voimakasta ja on saanut minut ajoittain erittäin epätoivoiseksi.

Lueskelin näistä vaivoista ja törmäsin termiin nimeltä hiivasyndrooma. Perehdyin asiaan enkä ole edelleenkään ihan varma uskonko tuon taudin olemassaoloon. En kuitenkaan kokenut että minulla olisi mitään menetettävää ja aloitin hiivadieetin jota olen nyt noudattanut noin kuukauden. En ole varma onko tilanteessani tapahtunut dieetin aikana erityistä muutosta. Kutina on saattanut ehkä lieventyä hieman. Aina kun tunnen alapään hiivan riehaantuvan, mikä tapahtuu ovulaation ja kuukautisten alkamispäivän välisenä aikana, käytän erilaisia hoitoja paikallisesti kuten luonnonjugurttia,valkosipulia,maitohappokapseleita yms. Tämän lisäksi söin hiljattain vähän reippaammin diflucaneja. Nämä keinot auttavat hieman. Pepun kutinaa onkin sitten vaikeampi saada aisoihin :( Näiden oireiden lisäksi minulla on ollut nyt päälle kuukauden ajan alituista pientä lämpöilyä, lievähköjä poskiontelovaivoja ja jo pidempiaikaista hiustenlähtöä sekä närästystä. Lienekkö liittyvät asiaan.

Kävin tänään pitkään odottamallani lääkärikäynnillä. Lääkäri ei edes tehnyt sisätutkimusta katsoakseen onko hiivasta merkkejä. Sanoi vaan että diflucan kyllä on hoitanut sen pois. Ei kyllä sitten kommentoinut mitä tämänhetkinen alapään kutina voisi olla. Kehon ihottumaan sanoi että nokkosihottumaa,vaikkei minulla ikinä ole ollut ihottumia ja muutenkin omaan oliivi-ihon jota ei tarvitse kummoisemmin rasvata. Ainiin ja kouraan sain myös mielenterveystoimiston numeron. Että semmoinen käynti sitten. Nyt on sellainen olo että tässä pitää taistella ihan yksin eikä lääkäreiltä apua saa. Aion syödä kerran viikkoon yhden diflucanin (reseptivapaa) jonkun aikaa ja katsoa auttaako se. Maksa-arvojahan tuossa kannattaisi seurata, mutta sellaisiinkaan tutkimuksiin tuskin pääsen.

Kyselisin nyt että onko kellään kokemusta tämäntyyppisistä oireista ja mikä oireidesi syyksi paljastui? Mietin myös, että kokeeko kukaan tuon hiivasyndrooman olevan aito vaihtoehto?
 
vierailija
Todellinen ongelma se on. Kokeile ruokasoodaa. Se saattaa toimia sisäisesti ja ulkoisesti. Ainakin on luonnonmukainen aine. Tee vedestä ja ruokasoodasta seos ja käytä kielen ja muiden alueiden peruun. Etikka-ruokasoodaseos eri laimennuksineen saattaa myös toimia.
 

Yhteistyössä