Hiivatulehdus! (neuvoja kaipaisin)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinpin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinpin

Vieras
Eli nyt tuntuisi siltä,e ttä mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni hiivatulehdus.
Oireet samat, mitä netistä on lukenut hiivan aiheuttavan, eli ulkosynnyttimien kutina, runsas valkovuoto ja hiukan kirvelyä/kuumotusta virtsatessa.

Pitäisikö nyt siis mennä lääkäriin ensimmäisenä, vai voinko jo huomenna aloittaa lääkekuurin, ilman lääkärissäkäyntiä?

Olen raskaana (viikolla 16+), joten täytyisi käyttää sitä puikkohoitoa.

Mitä merkkiä suosittelette? (onko niitä edes monia merkkejä?)

menisin lääkäriinku oot kerran raskaana. hiiva voi aiheuttaa ennenaikasta synnytystä ni pitäs hoitaa kuntoon. jos et olis raskaana neuvoisin vaan puikkohoitoon. canestenia voi käyttää raskaana, asetinta ei saa laiittaa,eli sormella vaan. mulle gyne neuvoi että vaik on niit vahvoi kerta-annoksia ni parempi on se 100mgx6 kuin 600mgx1 jotta se hiiva kuolee kunnolla. mulla oli kierre nimittäin yhteen aikaan.

siis mun mielestä saa puikkoa käyttää raskaana ilman asetinta. tarkastappa apteekista. ja neuvolan täti ei osannu mua neuvoa aikanaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Innaliini:
Raskaana ollessa ei saa käyttää sitä puikkoa, vaan vain voidetta.

Mars apteekkiin, siellä kyllä neuvovat! Ja ilman reseptiä saa.

Ei kun nimenomaan puikkohoito raskausaikana. Voidetta ei voi käyttää, se kun yleensä asetetaan asettimen avulla ja asetinta ei suositella käytettäväksi raskausaikana.

sanoit:

mutta ainakin tuossa alhaalla mainitsemassani linkissä sanotaan juuri päinvastoin:

"Puikkohoidolla oireet häviävät usein tablettihoitoa nopeammin ja tehokkaammin. Raskaana oleville naisille suositellaan puikkohoitoa."

http://www.poliklinikka.fi/?page=9954017&id=1299541&

eli soitto siis huomenna neuvolaan ja kyselemään neuvoja =)

ja ei ole piimää, viiliä tms hapanmaitotuotetta nyt käsien ulottuvilla :(

mitäs mieltä olette sinkkivoiteesta?
uskaltaako kokeilla?
siis ei sisälle asti, vaan juurikin ulkosynnyttimiin, että vähän rauhoittuisi kutina.

Tämä on muuten yllättävän tuskallista 8I
aina ajatellut että hiiva on ihan mitätön pieni vaiva.. huh tätä kutinaa..

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja Innaliini:

Mars apteekkiin, siellä kyllä neuvovat! Ja ilman reseptiä saa.

Ei kun nimenomaan puikkohoito raskausaikana. Voidetta ei voi käyttää, se kun yleensä asetetaan asettimen avulla ja asetinta ei suositella käytettäväksi raskausaikana.

Hei, niinpä juuri, eli ASETINTA ei saa käyttää raskausaikana. Yritys hyvä 10, vaikka pieleen meni! :)

Alkuperäinen kirjoittaja pinpin:
ja ei ole piimää, viiliä tms hapanmaitotuotetta nyt käsien ulottuvilla :(

mitäs mieltä olette sinkkivoiteesta?
uskaltaako kokeilla?
siis ei sisälle asti, vaan juurikin ulkosynnyttimiin, että vähän rauhoittuisi kutina.

Tämä on muuten yllättävän tuskallista 8I
aina ajatellut että hiiva on ihan mitätön pieni vaiva.. huh tätä kutinaa..

No enpä usko et siittä haittaakaa on. Vähän viileällä vedellä suihkuttelet. Se on kyllä inhottava vaiva....se kutina ark :x