Hae Anna.fi-sivustolta

Hiivatulehdus?! Vai jokin muu?

Viestiketju osiossa 'Naistentaudit' , käynnistäjänä vierailija, 01.03.2019.

  1. vierailija Vierailija

    Noin pari kuukautta sitten alkoi erilaiset oireet emättimessä. Eka alkoi todella kovalla kutinalla emättimen sisällä, muita oireita ei ollut, kävin ostamassa apteekista hiivaan tarkoitetun lääkkeen (fluconazol sandoz). Lääke auttoi ihan hyvin noin parissa päivässä, ehkä pientä kutinaa jäi, pian kuitenkin muutaman päivän päästä kutina palasi, jolloin ostin jotakin canestenin voidetta. Voide ei tuntunut auttavan, enemmänkin aiheutti kirvelyä ja tuntui välillä jopa pahentavan oireita. Kutina emättimen sisällä jatkui vielä ja virtsaaminem alkoi kirvellä kovasti, joten soitin lääkäriin mitä pitäisi tehdä, sieltä käskettiin ottamaan toinen lääke, ostin diflucanin. Diflucan ei auttanut ja päivän tai parin jälkeen lääkkeen ottamisesta alkoi kokkareinen valkovuoto, vuoto ei ollut ertyisen runsasta mutta kerääntyi kuitenkin emättimen seinämille ja pohjalle. Menin lääkäriin, jossa otin virtsanäytteen ja hiivaviljelyn emättimestä. Sain myös 10 päivän flagyl comp kuurin. Ehdin käyttää sitä ehkä noin 6 päivää, eikä se tuntunut helpottavan, vaikka kutina olikin tässä vaiheessa jo melko vähäistä. Soitin lääkäriin, ei ollut hiivatulehdusta, vaan paha virstatientulehdus johon sain kolmen päivän selexid kuurin. Virtsakirvely helpottui mutta pieni kutina jäi emättimeen. Kuurin jälkeen alkoi menkat, jotka veivät kaikki oireet, kutina, kirvely virtsatessa ja valkovuoto katosivat. Oireet pysyivät kuukautisten jälkeen poissa noin viikon, kunnes kokkareinen valkovuoto alkoi. Vuoto oli melkov ähäistä ja kokkareet pieniä, myös ulkosynnyttimissä oli lievää kutinaa. Käytin yhtenö yönä I say emätinkapselin joka tuntui vain pahentavan oireita, sillä aamulla kutinaa tuntui myös emättimen sisällä, mutta kutina oli kuitenkin lievää ja hävisi muistaakseni päivässä tai parissa. Muutamien viikkojen jälkeen päätin ottaa canesoral hiivalääkkeen, jolla ei ollut minkäänlaista vaikutusta. Kävin myös lääkärissä, jossa otettiin virtsanäyte, eikä siinä näkynyt mitään, ei virtsatientulehdusta jne.... Sitten pidin tauon e-pillereistä ja kuukautiset alkoivat, kaikki oireet katosivat taas. Muutamia päivä kuukautisten jälkeen alkoi todella lievä kutina ulkosynnyttymissä ja todella häväinen kokkareinen valkovuoto. Vuoto on muuten normaalin näköistä ja hajutonta, siinä on välillä vain hieman todella pieniä "kokkareita"... Kutinakaan ei ole koko aikaista. Kutinaa on yleensä varsinkin silloin jos käytän tiukkoja housuja, kuten farkkuja. Myös pientä kirvelyä virtsatessa saattaa olla, ainakin silloin jos valkovuotoa on virtsaputken päällä?? Valkovuoto on välillä limaista/räkämäistä, hieman valkoista, mutta melko väritöntä... Myös seksin jälkeen emättimen sisällä on välillä ollut kirvelyä/polttelua.. Anteeksi todella huono selitys ja mahdolliset kirjoitusvirheet!! Olenko vain vainoharhainen? Pitäisikö käydä lääkärissä?! Oireet ovat siis TODELLA lieviä ja olemattomia, mutta häiritsevät silti hieman.. Olen siis vielä nuori, alle 20 vuotias. Ja kyllä, pidän alapään hygieniasta huolta enkä käytä alapään pesuun pesuaineita, joten ei pitäisi olla ainakaan siitä.. Ja en myöskään käytä pikkuhousunsuojia tai vaikka stringejä.. Voiko kyseessä olla sytolyysi? Tai vaikka todella lievä hiivatulehdus? Tosin, en usko että kyse olisi hiivasta, sillä aiemminkaan samoilla oireilla (voimakkaampana) hiivaviljelyssä ei näkynyt mitään ja lääkkeet eivät poistaneet oireita?! Eikö lääkkeen pitäisi poistaa hiivatulehdus, etenkin jos se on todella lievä?! En tiedä yhtään!! Voiko esimerkiksi pientä kokkareista vuotoa olla ilman hiivatulehdustakin? Anteeksi tyhmyyteni!!
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti