Hiivatulehdus vai joku muu?

  • Viestiketjun aloittaja Amilda
  • Ensimmäinen viesti
Amilda
Hei!
Mulla on nyt pari päivää kudinnut emättimen suuaukko ja sisemmät häpyhuulet. Samoin kun mieheni työntyy sisääni, tuntuu epämiellyttävältä emättimen suuaukon (ja vähän myös emättimen puolella), vaikka kostun ihan normaalisti. Häpyhuulet on sisältä myös hieman punaiset ja emättimen suuaukko tuntuu ehkä hieman röpelöisemmältä kuin tavallisesti (tai sit kuvittelen vain, koska en nyt niin hirmusti oo tuota tunnstellut muuten). Eikös tälläinen kutina viittaa hiivatulehdukseen (edellisestä kerrasta sen verran aikaa, etten muista silloisia oireita tarkemmin). Mutta toisaalta, kun googletin hiivatulehduksen oireita, minulta puuttuu täsyin siitä johtuva kokkareinen valkovuoto. Melko kuiva kausi vuotojen suhteen on nyt menossa, kun kierto on lopuillaan. Samoin minulla on jonkin verran tässä muutaman päivän aikana luiminut alavatsaa ja se ei sit taas ole hiivatulehduksen oireita.
Mietinkin tässä, että onko alapääni nyt vaan näillä helteillä hautunut ja hikoillut liikaa, että siksi kutiaa ja yhdynnässä tuntuu epämukavalta vai onko tämä hiiva vai mikä kumma tää nyt oikein on? Onko vastaavia kokemuksia kellään?
 
Jottain
häikkää on, sillä ei terveet paikat punoita ja arista tai kipuile. Helteenkö lienee syy vai minkä, mutta tulehdus pitää hoitaa. Ei kai se terveyskeskuksessa piipahtaminen ole kovin vaikeaa? Kaikki vaivat eivät ole hiivaa, muitakin tulehduksia on, vaikkapa lisääntymään lähtenyt oma bakteerikanta. Altistumista lisää myös hautuminen.

 
.......
Mutta kutina viittaa hiivatulehdukseen. Minulla on ollut pari kertaa hiivatulehdus eikä kummallakaan kerralla ollut mitään muita oireita kuin sietämätön kutina. Ja hiivalääkkeellä (reseptilääke) se meni heti ohi, joten tuskinpa se voi muutakaan olla.
 
hiivatyttö
Itse kärsin kaksi vuorokautta kauheasta kutinasta/kirvelystä alapäässä, eniten ihan sisällä emättimessä, ja yöt oli kauheimpia! Viikonloppu tulossa ja lääkärille ei aikaa edes saanut, apteekki kaukana myös. Tiesin kyllä että hapanta ympäristöä hiiva ei kestä, joten hädissäni tein etikasta keskivahvan liuoksen ja penslasin sillä koko alapään ja viel ruiskulla huitasin sisälle emättimeenkin hieman. Odottelin pelolla et ehkä kirvelyä vois tulla, mut eikö mitä,,,,,,,voi luoja kuinka helpotti välittömästi. Saman jutun toistin viel illalla ja nyt olen oireeton. Eli kaksi kertaa tuon tein. Suosittelen kokeilemaan, pidän miellyttävämpänä kun ajatusta työntää jukurttia sinne, toki senkin olisin siihen tuskaan voinut tehdä, mutta kun ei sitäkään ollut. Etikkaa on tästä lähtien aina mun kodissani. Kertokaa kokemuksianne, jos joku tätä kokeilee.
 
kerran koettu
Vuosia sitten oireilin siten, että oli välillä aika voimakasta kutinaa vulvassa, piti vähän niin kuin hieraista, ja lisäksi tunsin välillä tuoksahduksen. En muista, että olisi ollut sen ihmeempiä vuotoja. Papassa ilmeni hiiva, ja sain reseptillä lääkkeeksi yhden nieltävän kapselin. Hoito oli sillä selvä, eli tosi helppoa. Ei ole vaiva uusiutunut. Kannattaisi tutkituttaa, ja sitten hommata lääke, joka varmasti hoitaa homman kerralla pois.
 
LJ
Kiitos vinkistä, nimimerkki hiivatyttö!
Tuo kuvailemasi etikkasekoitus auttoi heti!
Mulla oli toi kaamee kutina 3 päivää ja olin vetäny piimää ja kaikkee mut ei auttanu..
Täytyy kyllä sanoa että ei oikeen lämmittäny mieltä heittää ruiskulla etikkaa emättimeen mutta onneks tein niin! Kutina helpotti heti. Kiitos! :)
 
antibiotti
minulla on menossa seitsemäs antibioottikuuri, olen jo kolme hiivatulehdus puikkoa käyttänyt, nyt taas tuntuu sellaiselta, että pitäisi hakea uusi puikko. Voiko niitä käyttää joka kuurin aikana?
Joudun niitä antibioottia syömän kun leikkaus ei meinaa parantua jalassa.

Nimimerkillä todella kyllästynyt lääkkeisiin
 
evening
minulla on menossa seitsemäs antibioottikuuri, olen jo kolme hiivatulehdus puikkoa käyttänyt, nyt taas tuntuu sellaiselta, että pitäisi hakea uusi puikko. Voiko niitä käyttää joka kuurin aikana?
Joudun niitä antibioottia syömän kun leikkaus ei meinaa parantua jalassa.

Nimimerkillä todella kyllästynyt lääkkeisiin

Yleisen tason kommenttina vaan, ei kenellekään erityisesti, että haen mieluummin reseptin suun kautta otettavaan hiivalääkkeeseen kuin asetan alakautta lääkettä. Etikkaa tai muita kotikonsteja en ole käyttänyt, mutta hyvä kai pitää nekin mielessä vaikka ensiapuna.
Ne oireet voivat tosiaan vähän vaihdella. Jos on kutinan lisäksi hajua, niin se voi hyvinkin viitata hiivaan. Hajussa on se ikävä puoli, että sen todennäköisesti huomaavat muutkin.
 
Viimeksi muokattu:
sivusta
Minulla on kaksi kertaa ollut hiivaa vuoden sisällä, ja tuumin että pysyisikö se lopullisemmin poissa jos kokeilisin jotain lääkettä? Nyt olen vain vetänyt jogurttia ja rahkaa ja vältellyt sokeria ja sekin kyllä toimii, mutta jos se sitten taas palaa? (siis jos hiiva voi olla oireetonkin)
 
Juuri hiivan hoitanut
Oireetonta hiivaa ei tarvitse hoitaa. Eihän sitä tiedä edes, että se on, jos ei näytettä oteta. Jos hiiva toistuu useasti on syytä hoidattaa myös seksikumppani hiivavoiteella. Mies voi kantaa hiivaa oireettomana ja nainen saa aina kutinat kaupanpäällisiksi.
 
hiivahirmu
Alkuperäinen kirjoittaja hiivatyttö;9909602:
Itse kärsin kaksi vuorokautta kauheasta kutinasta/kirvelystä alapäässä, eniten ihan sisällä emättimessä, ja yöt oli kauheimpia! Viikonloppu tulossa ja lääkärille ei aikaa edes saanut, apteekki kaukana myös. Tiesin kyllä että hapanta ympäristöä hiiva ei kestä, joten hädissäni tein etikasta keskivahvan liuoksen ja penslasin sillä koko alapään ja viel ruiskulla huitasin sisälle emättimeenkin hieman. Odottelin pelolla et ehkä kirvelyä vois tulla, mut eikö mitä,,,,,,,voi luoja kuinka helpotti välittömästi. Saman jutun toistin viel illalla ja nyt olen oireeton. Eli kaksi kertaa tuon tein. Suosittelen kokeilemaan, pidän miellyttävämpänä kun ajatusta työntää jukurttia sinne, toki senkin olisin siihen tuskaan voinut tehdä, mutta kun ei sitäkään ollut. Etikkaa on tästä lähtien aina mun kodissani. Kertokaa kokemuksianne, jos joku tätä kokeilee.


Itsellä myös hiiva todella usein, syynä osittaiseksi myös huonossa tasapainossa oleva diabetes, jolloin virtsassa on sokeria. Pitää työta etikkaa kokeilla, kuulosti ihan hyvältä.... Itse kyllästynyt asiasta lääkärillä juokseen joten kotikonstit auttanut. Esimerkiksi maustamatonta luonnon jogurttia pieneen tamppooniin ja sisälle, antaa vaikuttaa n. 2 tuntia sekä myös Gefilus maitohappo bakteeri kapselit, kutinaa tullessa (oikeasti suun kautta otettava) emättimeen laitettu kapseli kyllä helpottaa. Näillä konsteilla itse en ole vuoteen joutunut asian takia lääkärissä juoksemaan..
 
huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja hiivatyttö;9909602:
Itse kärsin kaksi vuorokautta kauheasta kutinasta/kirvelystä alapäässä, eniten ihan sisällä emättimessä, ja yöt oli kauheimpia! Viikonloppu tulossa ja lääkärille ei aikaa edes saanut, apteekki kaukana myös. Tiesin kyllä että hapanta ympäristöä hiiva ei kestä, joten hädissäni tein etikasta keskivahvan liuoksen ja penslasin sillä koko alapään ja viel ruiskulla huitasin sisälle emättimeenkin hieman. Odottelin pelolla et ehkä kirvelyä vois tulla, mut eikö mitä,,,,,,,voi luoja kuinka helpotti välittömästi. Saman jutun toistin viel illalla ja nyt olen oireeton. Eli kaksi kertaa tuon tein. Suosittelen kokeilemaan, pidän miellyttävämpänä kun ajatusta työntää jukurttia sinne, toki senkin olisin siihen tuskaan voinut tehdä, mutta kun ei sitäkään ollut. Etikkaa on tästä lähtien aina mun kodissani. Kertokaa kokemuksianne, jos joku tätä kokeilee.

Itselle tuo sekoitus ei auttanut. kirveli aivan perhanasti että teki mieli melkein oksentaa!!
 
hattara!
Toukokuun puolivälissä huomasin alapääni kutiavan. Soitin lääkäriin mutta he sanoivat sen olevan ehkä vain jonkinlainen ärsytystila ja käskivät käyttää Bepanthenia. Kesäkuussa kutina jatkui ja oireita tuli lisää; kipua yhdynnässä ja sen jälkeen, kirvelyä ja polttavaa tunnetta virtsatessa, hieman lämpöä (37.0), alaselkä kipeä, tiheä virtsaamisentarve, koko alapää hyvin arka (myös peräaukko, jossa luultavasti peräpukamakin...). Kävin lääkärissä ja sain viiden päivän antibioottikuurin virtsatietulehdukseen vaikkei pissanäytteessäni edes näkynyt tulehdusta, oli vain hieman liikaa valkosoluja. Mitä se tarkoittaa? Aluksi kaikki muut oireet hävisivät paitsi kutina. Soitin lääkäriin ja siellä käskettiin taas käyttää Bepanthenia. Turhauduin, ja menin hakemaan apteekista Canesten Kombi emätinpuikon (500mg) ja voidetta hiivatulehdukseen (1%). Yritin kysellä apteekkarilta kauanko käytän voidetta, voiko olla yhdynnässä, vaikuttaako ehkäisyyn (syön siis e-pillereitä nimeltä Gestinyl, aloitin käytön reilu 3 viikkoa sitten, ennen sitä söin minipillereitä nimeltä Cerazette) jne. Apteekkari ei tiennyt lääkkeestä mitään, tuntui että jopa minä tiesin enemmän luettuani siitä netistä! Se oli kamalaa. Laitoin puikon viime viikon ke (30.6) ja aloitin myös voiteen käytön kolmesti päivässä. Voiteen käyttö aloitettiin myös miehelläni varmuudenvuoksi. Harrastimme seksiä seuraavana päivänä, koska sitä ei oltu kielletty missään, ja Canesten Kombi -lääkkeen nettisivustolla sanottiin että saa rakastella, mutta jos oireet pahenevat sitä ei suositella. No, puikko tuli tietenkin ulos (liuenneena) ja pelkäsimme että se ei ole tehonnut. Seuraavan viikon ma (5.7) soitin lääkäriin ja sieltä sanottiin että täytyy hakea uusi puikko. No, hain sen ja laitoin samana iltana, sekä jatkoin voiteen käyttöä itselläni sekä miehelläni. Tänään (9.7) soitin lääkäriin ja kyselin neuvoja...sieltä sanottiin, että turhaan olen hakenut toisen puikon, sillä ensimmäinen puikko on kyllä kerinnyt imeytymään ja ulos tullessaan on vain hoitanut alapäätäni ulkoisesti ja naureskeli että nyt on sitten mieskin hoidettu kunnolla. Sain tietää että voidetta käytetään viisi päivää, ja kerroin että olen käyttänyt sitä jo reilu viikon. Lääkäri sanoi että voin lopettaa ja niin sitten lopetin (tänään, 9.7). Rakastelimme tänään mieheni kanssa, ja sen jälkeen emätin tuntui hieman aralta ja kipeältä. Hän antoi myös minulle suuseksiä (antoi ennen hoitoakin...) joten voiko tartunta olla suussa ja voiko se tarttua takaisin emättimeen? Yhdynnän jälkeen taas hieman kutisi, joten päätin laittaa vielä kerran hiivavoidetta. Kysyin äidiltäni neuvoa ja hän sanoi että kutina on vain pääni sisällä...voi ollakin, sillä ajattelen sitä koko ajan. En ole vaihtanut ruokavaliotani hiivan aikana, joten olen syönyt sokeria, valkoisia jauhoja jne... Alkoholiin en ole koskenut, koska olen kuullut hiivan innostuvan siitä. Mistä tämä pieni kutina ja arkuus vielä johtuu? Olen kuullut että kutina voi johtua stressistäkin...ja kyllä, stressaan KOKO AJAN. Olen myös kuullut että Canesten Kombi -lääke voi aiheuttaa samanlaisia haittavaikutuksia, kuin mitä taudin oireetkin ovat ja että niitä on vaikea erottaa keskenään. Voiko tämä olla sitä? Haluan ihan totta pois tämän, olen ihan rikki, ahdistaa ja stressaa koko ajan kun ei voi elää normaalisti. Lääkäreiltä tulee ristiriitaista tietoa tai he eivät tee mitään, olen niin turhautunut. Voiko tämä olla muutakin kuin hiivaa? Kävin kesäkuussa sisätutkimuksessa (kutinan aikana) ja silloin kaikki oli kunnossa. Antibiootti-kuuri, e-pillerit, sokerin ja hiivan syönti ovat kyllä aikamoinen kasvuympäristö hiivatulehdukselle... Ai niin, miehelläni ei ollut mitään oireita alapäässään eikä meillä kummallakaan ole suussa eikä minulla ole koskaan aikasemmin ollut virtsatie- tai hiivatulehdusta. Haluan vielä tarkentaa, että kutina alkoi aikaisemmin kuin vaihdoin minipillereistä e-pillereihin. Joten se ei voi olla syynä... Minulla myös puhkesi...luultavasti finni välilihaan. Olen siis käyttänyt nyt kolme viikkoa Gestinyl-tabletteja ja tauko olisi pitänyt aloittaa tämän viikon ma, mutta jouduin siirtämään sitä hoidon takia. Rintani ovat hyvin arat..mistähän se johtu? Pitäisikö tästä kaikesta huolestua? Tai no...olen jo enemmänkin kuin huolestunut. Pää on jo monetta päivää peräkkäin kipeä, johtuu varmaan stressistä...
 
vierailija
Alapäätäni on kutittanut jo muutaman päivän ajan ja sisimmäisissä häpyhuulissa on pieniä punaisia näppylöitä. Onko tämä hiivatulehdusta ja pitäisikö käydä lääkärissa?
 
Kaija
Epämääräisiä oireita täälläkin. Virtsatestissä kävin tänään, kun välillä virtsaaukon ympärillä tuntuu kirvelyä. Ei ollut mitään. Paitsi punasolut +1 johon hoitaja sanoi, että voi johtua limakalvoista. Kutinaa ei pahemmin ole, mutta alapää tuntuu oudolta, kirvelee ja ehkä ihan vähän kuumottaa jossain tietyissä tilanteissa. Seksin harrastaminen kirveli, ei ennen ole kirvellyt. Joskus aiemmin epämääräiset oireet osoittautuivat ärhäkäksi hiivaksi. silloinkaan ei ollut poikkeavaa valkovuotoa taikka kutinaa. Ainoastaan haavaumia ja kirvelyä virtsatessa. Minulla on kotona canesten kombia ja flagyl comp paketti. Voisinko jomman kumman ihan lonkalta testata jos auttaisi? Esim tuo flagyl comp. En mene kovin mielelläni lääkäriin, kun kärsin kovasta gynekammosta ja vaginismista...
 
nettis haukii
Epämääräisiä oireita täälläkin. Virtsatestissä kävin tänään, kun välillä virtsaaukon ympärillä tuntuu kirvelyä. Ei ollut mitään. Paitsi punasolut +1 johon hoitaja sanoi, että voi johtua limakalvoista. Kutinaa ei pahemmin ole, mutta alapää tuntuu oudolta, kirvelee ja ehkä ihan vähän kuumottaa jossain tietyissä tilanteissa. Seksin harrastaminen kirveli, ei ennen ole kirvellyt. Joskus aiemmin epämääräiset oireet osoittautuivat ärhäkäksi hiivaksi. silloinkaan ei ollut poikkeavaa valkovuotoa taikka kutinaa. Ainoastaan haavaumia ja kirvelyä virtsatessa. Minulla on kotona canesten kombia ja flagyl comp paketti. Voisinko jomman kumman ihan lonkalta testata jos auttaisi? Esim tuo flagyl comp. En mene kovin mielelläni lääkäriin, kun kärsin kovasta gynekammosta ja vaginismista...

no kannattaa kokeilla jos ei auta mene LÄÄKÄRIIN!!!!!! jos olisin sinä varmuuden vuoksi kävisin lääkärissä katsomassa onko kaikki hyvin?! vaikka et mieluisin kävisi lääkärillä ehdotan silti kääntymään lääkärin puoleen!
 
Viimeksi muokattu:
---- -
Mikä voisi olla? Alkoin noin vähän yli viikko sitten kutisemaan alapää ja vähän sen jälkeen peräaukon ympärystä. Ei ollut enää niin paha joten ostin canesten voiteen ja kutina loppui aika lailla. Sen jälkeen tulikin sitten kirvelyä ja polttelua alapäähän.... ??

P.S Voiko hiivatulehdus parantua itsestään?
 
Suklainen
Mutta kutina viittaa hiivatulehdukseen. Minulla on ollut pari kertaa hiivatulehdus eikä kummallakaan kerralla ollut mitään muita oireita kuin sietämätön kutina. Ja hiivalääkkeellä (reseptilääke) se meni heti ohi, joten tuskinpa se voi muutakaan olla.
Meillä helpotti myös kun lopetettiin persereikään vetäminen josta hiiva on aina peräisin Eli kun anaallit lopettaa niin hyvä tulee
 
Viimeksi muokattu:
joku
Hei tietääkö kukaan mistä voisi johtua se että alapääni on punoittava ja niin kuiva että kun
siihen koskee niin kirvelee ja päällimmäisistä häpyhuulista tulee verta, koska ne on niin kuivuneet.
En kehtaa/uskalla mennä näytättämään lääkärille. Minulla on ollut enennenkin jotain tämän
tapaista, mutta mennyt muutaman päivän päästä itekseen ohi. Kutiaa kyllä ihan älyttömästi,
mutta ei ole hiivatulehduksen oireita. Olisiko kenelläkään tietoa miten kuivuuden ja aristamisen
saisi pois ? saattaako se johtua itsetyydytyksestä että iho on niin kuiva ?
 
hiiva
Hei tietääkö kukaan mistä voisi johtua se että alapääni on punoittava ja niin kuiva että kun
siihen koskee niin kirvelee ja päällimmäisistä häpyhuulista tulee verta, koska ne on niin kuivuneet.
En kehtaa/uskalla mennä näytättämään lääkärille. Minulla on ollut enennenkin jotain tämän
tapaista, mutta mennyt muutaman päivän päästä itekseen ohi. Kutiaa kyllä ihan älyttömästi,
mutta ei ole hiivatulehduksen oireita. Olisiko kenelläkään tietoa miten kuivuuden ja aristamisen
saisi pois ? saattaako se johtua itsetyydytyksestä että iho on niin kuiva ?

Hiivatulehdukselta kovasti vaikuttaa. Osta apteekista Fluconazol Orion kapseli ja popsi se.
 
Viimeksi muokattu:
Diagnosoitu
Mulla on ollut jo useamman vuoden ajan omasta mielestäni runsaampaa valkovuotoa. Välillä saattaa olla hetken pahan hajuista ja sitten taas menee ohi, sama kutinan kanssa. Joudun käyttämään jatkuvasti suojaa, tosin käytän kestosuojia, joiden ei pitäisi luonnonkuituisina alapäätä hautoa. Käydessäni parisen vuotta sitten gynekologilla mainitsin asiasta, mutta ei hän ottanut siihen mitään kantaa. Olen siis asian kanssa vain elänyt, koska nuo kiusallisemmat oireet ovat olleet lieviä ja hyvin nopeasti ohimeneviä. Vuodenvaihteen tietämillä otettu papa oli normaali. Tänään taas kävin gynekologilla tarkastuksessa (eri lääkäri kuin edellisellä kertaa) ja jälleen mainitsin valkovuodosta. Tutkiessaan minua gyne sanoi heti, että mulla on hiivatulehdus, joka vaatii hoitoa. Hän epäili, että mulla saattaa olla niin sanottu krooninen hiiva. Se vaan ei ilmeisesti sitten näy papassa?

No, ainakin opin nyt sen, että kannatti toisenkin kerran asiasta mainita, vaikka varsinaisesti en tämän vaivan takia lääkäriin mennytkään. Gynekologinen tutkimuskin kun tehtiin joka tapauksessa, niin diagnoosi oli selvä. Lääkkeeksi sain suun kautta otettavia Fluconazol-kapseleita. Elämäni ensimmäiset hiivalääkkeet, vaikka ikää on jo päälle 30... Aika helpolla olen tainnut päästä. Mutta jos mulla on krooninen hiiva, niin onkohan tämä vasta alkusoittoa... Luulen kyllä, että jatkossa mahdollisten hiivaoireitten kanssa käyn mieluummin lääkärillä tarkistuttamassa tilanteen, kuin kokeilen erilaisia itsehoitovalmisteita tuhlaten niihin rahojani.

Eli, ehkä pienenä vinkkinä voisin sanoa, että hiiva ei välttämättä aina oireile niiden kiusallisempien vaivojen kautta, jotka pakottavat hakemaan apua nopeammin...
 
APU
Moikka! Mullakin on ollu lähes vuoden jo tällänen vaiva, joskus saattaa alapää olla ihan kunnossa ilman mitään kipuja, joskus taas kutisee niin paljon että on pakko rapsuttaa joten alapäähän tulee haavoja ja kirvelyä. Punoitusta löytyy välilihan alueella. Varsinkin yhdynnän jälkeen sattuu ja polttelee. Olen 16 vuotias tyttö ja en ole uskaltanut mennä lääkärin puheille, koska olen jo antanut tämän vaivata vuoden verran. Valkovuotoa myös on jonkin verran. help!
 
näin
Myös monet sukupuolitaudit voivat aiheuttaa vastaavanlaisia oireita. Itselläni oli kerran samantyyppisiä oireita ja kokeilin kaikki mahdolliset apteekkilääkkeet ja rohdot läpi ja vaivat vain jatkuivat. Sitten juolahti mieleen käydä sukupuolitautitesteissä ja sieltä sitten löytyi klamydia. Voi aiheuttaa juuri samankaltaisia oireita mutta oireet eivät helpota hiivalääkkeillä tms. puikoilla.
Nyt minusta on tullut jopa vähän "vainoharhainen" ja vaikka olen vakisuhteessa niin käy välillä mielessä pitäisikö mennä testeihin. Ja olen käynytkin n. pari kertaa vuodessa testeissä, parempi niin päin kuin sairastaa tietätämättään sukupuolitautia.
 
minävaan
oletteko miettineet että oireenne voisivat olla lähtöisin kumiallergiasta? oletteko käyttäneet dildoa tai muuta lelua missä voisi olla kumia, tai sitten ihan kondomikin.. minä epäilin kumiallergiaa ensimmäisen kerran kun mieheni osti minulle dildon.. kaikki paikat kuumotti ja kirveli. heitin tuon heti roskikseen. silloin se jäi vaan epäilyksi.tai ehkä dildossa oli jotain materiaalia..
nyt kun harrastimme muutama päivä sitten seksiä niin mieheni sai päähän kokeilla jotain ilmapallotemppuja.. älkää kysykö enempää.. ja heti tunsin että taas se alkaa... eli kumiallergia! kondomia emme käytä koskaan joten en tiedä siitä.
nyt on siitä jokunen päivä ja kuumotus on muuttunut hiivatulehdusoireiten tapaiseksi. ei vuotoa vaan virtsaaminen sattuu ja häpyhuulet kuivuu ja aristaa. olen lukenut että kumiallergia voi johtaa hiivatulehdukseen
 
heij
moikka! mulla myös samantapaisia oireita, mitä ihmiset on täällä nyt luetellu. eli muutama päivä sitten alko alapää kutiamaan inhottavasti ja eilen huomasin sen myös punoittavan. erityisesti kutiaa emätin ja varsinkin sieltä sisältä..! tosi inhottavaa! en ole kyllä huomannut mitään haavoja, kokkareista valkovuotoa eikä myöskään kirvele. mahtaako tämä silti olla hiivaa? tiedän tiedän.. "käy lääkärissä" mutta ajattelin jos hoitaisin tämän ilman lääkäriä, kun sinne on muutenkin niin vaikea aina saada aikaa ja ensi viikolla pitäisi lähteä kreikkaan. mitä apteekkilääkkeitä te siis suosittelisitte? ja vaikka olisi hiiva niin voiko silti olla yhdynnässä? mitä nämä Fluconazol orion kapselit maksavat?? auttavatko heti? ja sitten vielä kysyisin, että jos nyt päätän mennä sinne lääkärille niin millainen se tutkimus "operaatio" oikeen on? kyseleekö vai tutkiiko kunnolla :D ?
kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
 

Yhteistyössä