Hiivatulehdus vai joku muu?

  • Viestiketjun aloittaja Amilda
  • Ensimmäinen viesti
Probiootti
Naisten vaivat, vauvan-odotus, lapsi ja parantavat maitohappobakteerit. Uusi Tärkeä: Älä lämmitä mikroaaltouunissa!

* MaitoHappoBakteerit ovat bakteereja, joilla palautetaan limakalvojen luontainen bakteerikanta.
* Mhb on ainoa lääkinnällinen lääke kosteusvaurio-hometta vastaan.
* Huomioi, että nämä bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka kvht-altistuksesta ei olisikaan kyse.
Naisen hiivatulehdus:

Voit nopeuttaa hiiva-tulehduksesta paranemista luontaistuote-kaupasta ja apteekista saatavalla maitohappobakteeri emätinkapselilla, joka sisältää vähintään(!) Lactobacillus Asidophilus bakteerin => mieluummin(!!!) kaikki kolme(3) tärkeintä mh-bakteeria:
1.(1.)*** Lactobacillus asidophilus. = Tärkein probiootti bakteeri.
Ominaisuus:
Elää normaalisti ohutsuolen limakalvoilla * Kykenee estämään haitallisten bakteereiden ja hiivojen lisääntymistä(!) * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Helpottaa maitosokerin imeytymistä * Korjaa suoliston limakalvojen mikrobiflooraa antibiootti-hoidon jälkeen(!).

2.(2.)*** Lactobacillus bulgaricus. = Luonnon oma turvallinen antibiootti. Tämä on Bulgarialaisten pitkän iän bakteeri, josta nimikin.
Ominaisuus:
Säätelee immuuni-järjestelmän toimintaa * Vaikuttaa rasva-aineen vaihduntaan * Alentaa veren kolesteroli tasoja * Tuottaa luonnollisia atibioottisesti vaikuttavia aineita(!) * Estää haitallisten mikrobien lisääntymistä suolen limakalvoilla.

3.(7.)*** Bifidobacterium. = Ohutsuolen limakalvojen alaosan tärkein bakteeri.
Ominaisuus:
Tehostaa ruuansulatus-järjestelmän toimintaa * Säätelee immuunijärjestelmää ja rasva-aineen vaihduntaa * Vähentää kolesterolin imeytymistä * Estää haitallisten bakteereiden kiinnittymistä ja kasvua limakalvoilla(!) * Estää haitallisten amiinien imeytymistä.
Jatkuu tuolla:
http://personal.inet.fi/koti/haistahome
 
Vierailija123
Tavalliset puuvillaiset alushousut on hyvästä.

Ja lääkäriin ei kannata arastella mennä - niiden ammatti on ihmetellä haisevia ruumiinaukkoja ja -eritteitä. Ne ei yhtä punottavaa vaginaa enää myöhemmin muistele.
 
Punajäkälä
Kärsin vuosikausia hiivalääkkeitä, kun aina oli kutinaa ja kirvelyä, alavatsakipua ym. Lopulta menin Jorma Paavosen vastaanotolle Mehiläiseen ja syy löytyi: punajäkälä. Hiivapuikot ym. lääkepuikot oli vaan ärsyttäneet limakalvoja entisestään. Nykyisin, jos hiiva iskee, käytän Fluconazolia. Punajäkälään ei ole lääkettä.
 
Punajäkälä
Alkuperäinen kirjoittaja Punajäkälä;10981652:
Kärsin vuosikausia hiivalääkkeitä, kun aina oli kutinaa ja kirvelyä, alavatsakipua ym. Lopulta menin Jorma Paavosen vastaanotolle Mehiläiseen ja syy löytyi: punajäkälä. Hiivapuikot ym. lääkepuikot oli vaan ärsyttäneet limakalvoja entisestään. Nykyisin, jos hiiva iskee, käytän Fluconazolia. Punajäkälään ei ole lääkettä.

Korjaus: Käytin vuosikausia jne.
 
moimoim oi
voiko hiivatulehdus olla, vaikkei ole kutinaa? Kuulemma kokkareista valkovuotoa, alavatsakipuilua, pientä turvotusta.. mistä muusta kokkareinen valkovuoto voi johtua, kuin hiivasta?
 
Katja
Epäilen ettäitselläni on hiiva... Söin juuri antibioottikuurin, että tilanne on hyvinkin mahdollinen. Minulla vain hiiva tuntuu olevan jotenkin epämääräinen, nimittäin valkovuoto ei ole poikkeavaa, eikä kutinaakaa ole, mutta alapäähän ulkoisten häpyhuulien alueelle ilaantuu ihottumaa joka on punaista ja aivan kun olisi näppyjä jotka menevät haavaumille. Alue tulee kipeäksi. Minulla oli joskus aikaisemminkin vastaavaa jota kävin lääkärille näyttämässä, epäily herpesta mutta ne lääkkeet eivät auttaneet, lopulta selvisi että minulla oli vain hiivaa ja näppylätkin kaikkosivat sillä. Nyt ihottumaa on kylläkin paljon...
 
Missu88
Nyt on Sandoz Fluconazol testattu hiivaan, hitsi vie vei nopeasti (ja siististi!! ihanaa kun ei tarvinut sotkea canestenin kanssa!) vaivan mukanaan :) Suosittelen lämpimästi! :)
 
vertica
Epäilen ettäitselläni on hiiva... Söin juuri antibioottikuurin, että tilanne on hyvinkin mahdollinen. Minulla vain hiiva tuntuu olevan jotenkin epämääräinen, nimittäin valkovuoto ei ole poikkeavaa, eikä kutinaakaa ole, mutta alapäähän ulkoisten häpyhuulien alueelle ilaantuu ihottumaa joka on punaista ja aivan kun olisi näppyjä jotka menevät haavaumille. Alue tulee kipeäksi. Minulla oli joskus aikaisemminkin vastaavaa jota kävin lääkärille näyttämässä, epäily herpesta mutta ne lääkkeet eivät auttaneet, lopulta selvisi että minulla oli vain hiivaa ja näppylätkin kaikkosivat sillä. Nyt ihottumaa on kylläkin paljon...

Kannattee aina (ainakin) antibioottikuurin yhteydessä syödä maitohappobakteeria sisältäviä tabletteja, koska antibiootit tuhoavat myös ne hyvät bakteerit sun kehosta. Itse joudun ottamaan useita kuureja vuodessa antibiootteja ja jos en söisi esim. lacto seveniä, niin mulla olis varmaan hiiva 24/7.

Kaverit ovat suositelleet tuota Sandoz-valmistetta hiivaan. Seuraavan kerran kun tulee (toivottavast ei enää ikinä), niin voisin kyllä kokeilla. Kuulostaa vaivattomimmalta tavalta hoitaa hiiva nopeaa pois.
 
Viimeksi muokattu:
Hiivainen...
Huoh, eikö noista maitohappobakteereista ole mitään hyötyä silloin kun syö antibioottia? Itse alotin ennen antibioottia jopistämään maitohappobakteereita alapään kautta ja syömään suun kautta, mutta taisi se hiiva silti iskeäkolmantena antibioottipäivänä jo. Nimittäin iho meni rikki ulkoisten häpyhuulten kohdalta ja peräaukon ympäriltä, kutittaa, sattuu ja kirvelee alapäähän. sisemmät häpyhuulet on ihan kosketusarat. Tuntuu ettei vuotoa tule ollenkaan, että alapää on kuiva kuin sahara. Kuulostaako yhtään hiivalta..? Voiko hiiva olla tällainen että koko alapää on ihan kosketusarka?
 
minajtah
Huoh, eikö noista maitohappobakteereista ole mitään hyötyä silloin kun syö antibioottia? Itse alotin ennen antibioottia jopistämään maitohappobakteereita alapään kautta ja syömään suun kautta, mutta taisi se hiiva silti iskeäkolmantena antibioottipäivänä jo. Nimittäin iho meni rikki ulkoisten häpyhuulten kohdalta ja peräaukon ympäriltä, kutittaa, sattuu ja kirvelee alapäähän. sisemmät häpyhuulet on ihan kosketusarat. Tuntuu ettei vuotoa tule ollenkaan, että alapää on kuiva kuin sahara. Kuulostaako yhtään hiivalta..? Voiko hiiva olla tällainen että koko alapää on ihan kosketusarka?
HUOH. No tähänkin pätee se, että tapauskohtaista. Mun mielestä hiivaan kuuluu olennaisena se vuoto, mutta mitäpä jos menisit etsimään vastausta lääkäristä jonku keskustelupalstan sijaan :D? Vois olla _ehkä_ fiksumpaa mennä sinne, kuin täällä kuunnella näitä "musta tuntuu"-juttuja.
 
Viimeksi muokattu:
greenscarf
Hei apua! Mulla on vakkarikumppani jonka kanssa en kumminkaan seurustele. Minusta tuntuu että minulla on keskimäärin kesto hiivatulehdus, tosin kävin vasta testeissä virtsatulehduksen vuoksi, tulehdusarvot virtsasta oli korkeat ja mm verta mukana, sain antibiootit jolla näennäisesti meni ohi (pitäisi nyt käydä varalta uusissa testeissä että on varmasti lähtenyt). Samalla tehtiin mm kaikki sukupuolitautitestit, jotka oli negatiivisia (vaikka vähän muuta pelkäsin..).
Mutta luulen että hiiva uusiutui taas. mietin voiko se johtua tuosta miehestä jos hänellä se olisi piilevänä (oireileeko miehellä mitenkään?). Miten voisin ottaa asian puheeksi hänen kanssaan, kehotanko testeihin (en kehtaisi) vai kehottaisinko varalta syömään lääkekuurin - voiko olla haittaakaan? ja jos näin niin minkälaista lääkettä miehille suositellaan, onko ihan samoja kuin naisille?
 
kukkiss
omasta kokemuksestani hiivan oireet ovat lähinnä kutinaa ja epämiellyttävää vuotoa. mutta itse ainakin tottelisin neuvoa mene lääkäriin, jos olisin yhtään epävarma asiasta. parempi varmistaa kuin olla epätiedossa!
 
Anna
Epäilen että itselläni on hiiva, ainakin lukemani perusteella oireet viittaisivat siihen. Itselläni ei ole ollut aikaisemmin koskaan hiivaa, joten en oikein tiedä pitäisikö minun käydä gynellä vai terveyskeskuksessa tai onko sillä mitään väliä??
 
Minajtah
Epäilen että itselläni on hiiva, ainakin lukemani perusteella oireet viittaisivat siihen. Itselläni ei ole ollut aikaisemmin koskaan hiivaa, joten en oikein tiedä pitäisikö minun käydä gynellä vai terveyskeskuksessa tai onko sillä mitään väliä??

ensimmäisellä kerralla kannattee mennä lääkäriin :) jos on hiiva, niin pyydä resepti esim. Fluconazol Sandozille, niin saat kyseisen lääkkeen halvemmalla (saatavana myös ilman reseptiä ja ehkä maailman helpoin hiivanhäätökeino) :)
 
Viimeksi muokattu:
pienoinen
Olen 13-vuotias nuori neiti, ja tätä ahdistavaa kutinaa ja kirvelyä on ollut parin päivän ajan.
Koko ajan on olo, että PAKKO RAAPIA ! Äiti epäili, että pesen liikaa saippualla alapäätäni. Aattelin olla nyt yön ajan sitten ilman pikkareita, että saisi tuo alapää vähän happea?
Terkkari puhui hiivasta ja lääkäristä, kun olen alle 16-vuotias. Voiko tämä olla sitä bakteerivaginoosia? Valkovuodossani en ole huomannut mitään erikoisempaa, ainakaan mitään kokkareita. Tässä vähän aika sitten söin maitohappobakteeri (relatabs) kuurin, mutta ei sen luulisi aiheuttavan mitään?
Kuukautiseni eivät ole alkaneet, enkä ole ollut sukupuoliyhteydessä. Äitin kanssa mietittiin kotikonsteja ennenkuin lähdetään lääkäriin. Oisko niitä jogurtteja ja piimää hyvä kokeilla, jos tämä on sitä pH-juttua? Ja saako tähän kutinaan jotain lievittävää voidetta ilman reseptejä / lääkärin määräyksiä?
Toivoisin apua pian :) !

ps. hyvää joulua kaikille !
 
samoilla mennään
joo, mullakin on nyt parin päivän ajan näemmä hiiva oireillut, pari antibiootti kuuria napsin joku aika sitten, jonka jälkeen tuli jumalatonta kutinaa, koulu terkkari veikkaili sen johtuvan hiivasta ja hain apteekis fluconatzol (vai miten ikinä kirjotetaankaan) tabletin, hotkasin poskeeni ja heti seuraavana päivänä jo helpotti. nyt söin taas antibiootti kuurin, jonka päättymisen jälkeen alkoi päivän kestävä jumalaton kutina ja heti kutinan jälkeen kirvelyä ja pieniä haavaumia. lekuri oli mulle jo antanut diflucan -reseptin (reseptillä halvempi) jonka popsin poskeeni, ajattelin oireiden lakkaavan taas heti - niinhän se teki viimekerrallakin - mutta ei. virtsatessa kirvelee, emätin ja häpyhuulet punoittavat, pieniä haavaumia ja toisinaan jumalatonta kutinaa. kävin papa kokeessa viikko sitten, vaan kun siitäkään ei kuulemma tuloksia saa ennen kuukautta -.-
suun kautta otettavat hiivatulehdus kapselit, esim. fluconatzol ja diflucan vaikuttavat elimistössä kuulemma viikon ajan, joten ehkä ne oireet tästä helpottuu. terkkari suositteli mulle nimenomaan suunkautta otettavaa lääkettä, koska sillä emätinpuikolla on kuulemma aluks tapana lisätä kutinaa, en sitten tiedä todenperää kun en ole kokeillut. olin kyllä myös suojaamattomassa yhdynnässä joku aika sitten että toki voi olla myös jokin sukupuolitauti (esim klamydia) ja testeihin olen kyllä menossa :) pointtina nyt se että jos joku tollanen vaivaa, usein ja pitkään, menkää käymään lääkärissä, mielummin ite ainakin käyn papa-kokeessa ja keskustelemassa asiasta gynen kanssa, kuin että kotona aiheutan itelleni harmaita hiuksia pohtimalla mitä se on...eikä kukaan halua olla harmaa 18 -vuotiaana :D
 
Pietro66
Olen mies ja minulla oli kestohiiva vuosia, käytin kaikki edellä mainitut konstit ja puuvillakalsaritkin oli jalassa, ei mitään hyötyä. Sitten, onneksi, tuli tarve pudottaa painoa suht nopeasti ja kokeilin hommaa hiilarittomalla ruokavaliolla, vedin kolme kuukautta tätä ja kuinka ollakkaan paino tippui, mutta samalla hävisi vuosia kestänyt hiiva, ihan uskomattoman hieno asia. Näin jälkeenpäin syykin on selvä, hiiva ei elä pelkällä proteiinilla, ei kiljussa eikä ihmisessä kovin kauaa. Toivottavasti oli hyötyä tästä, toimii, mutta muista olla tarkkanna hiilareitten kanssa.
 
One of You
Nuo oireet kyllä vaativat lääkärintarkastuksen. Oireisto on sen verran monimuotoinen, että arvuutella ei kannata lainkaan.

Itse myös aikanaan "kärsin" kutinoista alapäässä. Kunnes Femiflor ja Lactal tulivat kuvaan mukaan.
esmes. kaikki kutina ei ole hiivaa. Mm. pikkuhousunsuojat aiheuttavat jatkuvasti käytettynä punoitusta ja ärsytystystä alapään limakalvoille.
Kuukautisvuoto, yhdyntä muuassaan muuttaa emättimen PH:ta, joten kannattaa suosia em. tuotteita. Tosin ovat hintavia, mutta mitä ei tekisi olonsa parantamiseksi?

Eli, kun ei tarvita suojaa, käyttää pelkästään alushousuja, puuvillaisia. Yöksi voi jättää alkkarit kokonaan pois...
Alldays PHS ovat karmeita, niistä värkki ei pidä lainkaan....
 
huolestunut
moi! oon 16 v tyttö ja mullon ongelmana tuo pahan hajuinen pimppi. Pesen kyllä mutta heti suihkunkin jälkeen se saattaa haista pahalle. Joinakin pävinä haju on voimakkaampi ja joinakin ei. Muuta ongelmaa ei ole kuin tuo haju, ei punoita, ei kutia, antibioottiakaan en ole syönyt herran aikoihin. En polta tupakkaa, liikun, elän terveellisesti enkä ole edes ollut yhdessä ainoankaan pojan kanssa. En siis tiedä onko kyse hiivasta vai jostakin muusta.
Varsinaista haittaahan tuo ei mulle aiheuta muuta kun kiusallisen hajun. Eli pitäiskö mun mennä lääkäriin (ei oikein houkuttele tuo idea kylläkään) vai pitääkö mun nyt ensi töikseni jutella äidin kanssa? Tuntuisi kyllä hiukan kiusalliselta vain mennä äidin luo ja sanoa äiti mikä mullon ku pimppi haisee kokoajan pahalta.
Toivoisin oikeasti että ihmiset vastaatte mulle jotain järkevää ja autatte mua.
 
huolestuneelle
...Eli pitäiskö mun mennä lääkäriin (ei oikein houkuttele tuo idea kylläkään) vai pitääkö mun nyt ensi töikseni jutella äidin kanssa? Tuntuisi kyllä hiukan kiusalliselta vain mennä äidin luo ja sanoa äiti mikä mullon ku pimppi haisee kokoajan pahalta.
Toivoisin oikeasti että ihmiset vastaatte mulle jotain järkevää ja autatte mua.
Toivottavasti olet jo hakenut vaivaan apua lääkäristä, mutta jos et ole, suosittelen.

Hiivatulehdukseen EI liity pahanhajuinen valkovuoto. Valkovuoto on runsasta, tahmeaa ja kokkaremaista, mutta se ei haise. Samaten hiivaan liittyy voimakas kutina ja punoitus alapäässä, joita sinulla ei ole.

Villi arvaukseni on, että vaivasi johtuu bakteerivaginoosista. Tämä on yleinen alapään vaiva, kuten hiivatulehduskin. Googlettamalla löytyy tietoa.

Tarvitset vaivaan antibioottikuurin, joten kipin kapin lääkäriin :)
 
Viimeksi muokattu:
huolestunut
Toivottavasti olet jo hakenut vaivaan apua lääkäristä, mutta jos et ole, suosittelen.

Hiivatulehdukseen EI liity pahanhajuinen valkovuoto. Valkovuoto on runsasta, tahmeaa ja kokkaremaista, mutta se ei haise. Samaten hiivaan liittyy voimakas kutina ja punoitus alapäässä, joita sinulla ei ole.

Villi arvaukseni on, että vaivasi johtuu bakteerivaginoosista. Tämä on yleinen alapään vaiva, kuten hiivatulehduskin. Googlettamalla löytyy tietoa.

Tarvitset vaivaan antibioottikuurin, joten kipin kapin lääkäriin :)

Voi kuinka suuret kiitokset sulle. On helpotus saada edes hiukan apua tuon asian kanssa. Googletinkin heti tuon ja kyllä nuo oireet olisivat selvästi samaa kastia Täytyy varata siis aika. Gynelle siis?
Nyt pohdin miten mainitsen asiasta äidilleni. Tuonkaltaiset asiat ja käynnit on varmaankin äidin hyvä tietää?
 
Viimeksi muokattu:
tyttöneeeeen
Voi kuinka suuret kiitokset sulle. On helpotus saada edes hiukan apua tuon asian kanssa. Googletinkin heti tuon ja kyllä nuo oireet olisivat selvästi samaa kastia Täytyy varata siis aika. Gynelle siis?
Nyt pohdin miten mainitsen asiasta äidilleni. Tuonkaltaiset asiat ja käynnit on varmaankin äidin hyvä tietää?

kyll mää ainaki kertosin mutsille ja oon 15. E vaa tiiä kui sen voi sanoo et tarttis aikaa gynelle. mutta siit ei o aavistustkaan pitäskö mennä gynelle vai iha vaa ns peruslääkärille. Haluisin tietää ku on tod näk sama ku sullon nim. huolestunu... ELI VASTAUKSIA KIITOS!!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:
Wanda
Moikka moi.

Olen 17 vuotias, ja epäilen että minulla olisi hiiva. Sillä emättimen kaulassa ja ulkoisalla on aivan törkeästi valkovuotoa (huomasin vasta äskettäin kun käväsin suihkussa) joka oli liisterimäistä.
Kutina on aivan hillitön ja käy välillä aivan sietämättömäksi. Ja kirvelyä esiintyy yhdynnässä ja sitten on arka, joten johtuisiko tämä hiivasta vaiko mistä ? Pikaista vastausta kaipaisin. Olen kyllä menossa aamulla heti lääkäriin ettei jää kalvaamaan mitenkään.
 

Yhteistyössä