Hiivatulehdus vai joku muu?

  • Viestiketjun aloittaja Amilda
  • Ensimmäinen viesti
hiivastaan
Hei, kirjoittelen siksi tänne kun ilmeisesti näitä lukee näin myöhemminkin enemmän.
Itse olen nyt kolme vuotta kärsinyt jos jonkin asteisista hiivatulehduksista. Ensimmäinen oli sellainen etten edes tajunnut että minulla oli se. Hiivakasvusto oli päässyt niin pahaksi, että se levisi iholleni. Ihmettelin kun alaselkääni alkoi ilmestyä kuivia karstaisia kohtia, joiden keskus oli hieman vihertävä. Läntit kuivuivat ja alkoivat revetä keskeltä. Pian koko keskikroppani, kainaloni olivat täynnä karstaisia rinkuloita. Kävin ties ja millä lääkärillä ja hoitajalla, ja kukaan ei osannut sanoa juuta eikä jaata, vaan määräsivät kaiken näköisiä voiteita. Kun läntit alkoivat levitä reisiin, alkoi alapääni vasta oireilla. Ja sitten se tulikin ihan kunnolla. Järkyttävä kutina ja polttelu, limakalvojen kuivuus, haavaisuutta. Kävin testeissä ja muissa mutta ei mitään tauteja ollut. Omituista se olisi ollut, kun neitsytkin vielä olin siihen aikaan. Ruokavalio meni sitten kokonaan uusiksi, kun kaikki sokerit ja vehnät alkoivat vähän ajan päästä syönnistä vaikuttamaan, ja voi juutas sitä kutinaa. Tajusin siinä vaiheessa hakea canesteenin. Käytin sen jonka jälkeen oli hetki parempi. Ostin niin vahvoja maitohappobakteereja kun vaan löysin. Jätin vehnät ja sokerit. Aloin syödä puolukkaa joka aamu ja ilta.
Lähti melko nopeasti ja iho uusiutui jo viikon j'lkeen. Sain olla melkein vuoden rauhassa, kunnes lipsahdin taas karkkiin ja pitsaan ym.. Sen jälkeen alkoi reagoida lantionseutu, bikinirajat olivat täynnä punaisen valkeita palluroita. Ei muutaku uusiks ruokavalio taas ja tällä kertaa hain candida puhdistuskuurin luontaistuotekaupasta, molkosan maitoherajuomaa läträsin alakertaan ja istuin molkosankylvyssä. Candidassa oli semmoinen ikävä puoli että alkuun noin viikon verran oireet pahenivat, seuraavalla viikolla ei ollut enää mitään, ja pian ei tarvinnut varoa syömistäkään. Se kyllä puhdisti koko elimistön ihan totaalisesti ja sitä tavaraa puski pihalle ihan älyttömästi. Sen jälkeen pamahdinkin heti paksuksi. En ollut vuoteen tullut raskaaksi vaikka mitään ehkäisyä ei oltu käytetty. Uskon että hiivalla oli tällainen ikävä vaikutus raskaaksi tuloon. Koko raskaana olo aikana minulla ei ole ollut mitään ongelmia sen kanssa (en siis syönyt candidaa silloin). Eikä heti raskauden jälkeen koska jatkoin samalla linjalla ruokavaliossa ja maitohappobakteerien suhteen. Olin joutunut kuitenkin syömään monta antibioottia kevään aikana (poskiontelotulehduksen, virtsatietulehduksen, kohtutulehduksen ym. takia). Heti kun lopetin viikoksi (hyvä näin ennen joulua) maitohappobakteerit niin, johan se puski päälle. Nyt tässä miettimään että mitä jää vaihtoehdoksi, kun imetyksen aikaan ei vissiin candidaa eikä muita puhdistuskuureja saa syödä, diflucan myös. Canestenia voisin kokeilla mutta kokemuksesta sillä ei ole pitkäaikaista vaikutusta, koska hiiva on suolistosta lähtevää, eikä pelkästään emättimessä. Ja taas näyttäisi menevän iholle asti tämä. Alaselässä tuttuja jälkiä.. yks mihin tarvittais kans hoitoa ois itsehillintä :D
 
Vispilä
Mulla ollut jo useamman vuoden.. En muista montako vuotta mutta oireena pelkkä järkyttävä kutina. On jaksoja ettei kutise lainkaan, kutisee ehkä kerran kuussa tai viikossa. Nykyään yhä useammin. En ole osannut yhdistää kutinan alkamista mihinkään tiettyyn, yleensä Acon pesuöljyllä pesu sekä joku kosteuttava voide, liukkari tai bepanthen ovat auttaneet mutta ei aina.
Lääkärissä on käyty ja sen enempää tutkimatta määräsi hiivalääkkeet, jotka eivät auttaneet.
Kutina yltyy toisinaan niin pahaksi ettei pysty olemaan raapimatta vaikka kuinka yrittää itsensä hillitä. Lisäksi raavin varmasti unissani jos kutina iskee yöllä. Raapimisestä tietenkin seuraa rikkoontunut limakalvo, kirvely ja joskus järkyttävä turvotus. Viimeksi sisempi häpyhuuli ja ympäristö turposivat niin pahasti etten pystynyt istumaan, kävelin kuin paskat housuissa ja pelkäsin että koko helahoito poksahtaa, niin turvonnut se oli. Jääpalapussilla sain hieman turvotusta laskemaan.
Mielestäni mulla on myös normaalia enemmän valkovuotoa, joka ei kylläkään haise pahalle kuin joskus ja jouluna, ei ole kokkareista mutta koostumus vaihtelee vetisen ja paksun töhnän välillä. Käytän NuvaRingiä ja sehän voi lisätä valkovuotoa. Sama kumppani ollut 8vuotta ja olen varma ettei ukko käy vieraissa.
Mulla on yksi kiusallinen vaiva, jonka yhteyttä kutinoihin olen pohtinut. Vaiva vaan on niin nolo ja inhottava etten ole lääkäreille ikinä maininnut, nimittäin ilmavaivat..ja niitä on paljon. Olen miettinyt, voiko kaasut ärsyttää limakalvoja niin, että oireilee jatkuvilla kutinoilla?
Olen kyllä menossa lääkäriin kunhan löydän sellaisen, joka ottaa vaivani asiakseen eikä vaan tee omia hiiva arvailuja. Ajattelin vaan että josko jollekin kuulostaisi tutulta?
 
Jassu
Mulla on nyt toi hiivatulehdus, sullakin taitaa olla se. Häpyalue alkaa punottaa sen enemmän kun pitempää se on. Siihen auttaa vain lääke kuten diflukan. Lääkitys on ehdoton nimittäin se ei itsestään lähde :(
 
Leinikki
Hiiva on elimistössä aina jossain määrin. Joillakin määrä kasva aja tilanne häiriytyy monesta syystä johtuen.Suolistossa on aina hiivaa. Joskus tasapaino järkkyy.Olen ollut samassa tilanteesa aikaisemmin ja päässyt siitä eroon viimein omin keinoin.
Käytän joka päivä asidophilus piimää ainakin lasillisen kahdessa erässä tyhjään vatsaan ja ajoittain suoraan limakalvoille bulgarian jogurttia.Siitä vaan purkista suoraan kuin voidetta, kutina helpottuuu nopeasti. Jogurttia lisätään ihan tarpeen mukaan. Sen lisäksi normaali pesu korkeintaan kerran päivässä ilman saippuaa, ei liian lämmintä vettä.Monesti pesemme itsemme pilalle. Vagina on elimistön ainoa paikka, joka puhdistaa itse itsensä.

Näillä konsteilla olen viimein saanut hiivan hallintaan. Myös sokerin olen jättänyt minimiin ja kaiken sellaisen tietenkin, jossa sokeria on. Vehnäkin olisi hyvä jättää joksin aikaa, että tasapaino löytyisi. Mutten voi syödä normaalisti.
Kokemukseni mukaan hiivatabletit ovat liian rajua hoitoa eikä niistä ole pitkäaikaisesti hyötyä.

Aivan akuutin tilanteen ollessa päällä olen joskus joutunut huuhtomaan alapäätä laimealla etikkavedellä kutinaa hallitakseni.Halpa ja turvallinen keino kokeiltavaksi. Olkaa hyvä. Lääkäreillä ja apteekeissa juoksu loppuu viimein.
 
Luu
Mä alotin tossa kesän alussa yhdynnät poikaystäväni kanssa. Noin viikko sen jälkeen tuli yhdyntäkivut, sitten kutina ja kuiva ja kokkareinen valkovuotp, joka ei tullut itestään ees kunnolla ulos. Molemmilla ensimmäinen kumppani, joten kaikki seksitaudit on poissuljettuja. Soitin terveysasemalle, mutta siellä ei ollut enää aikoja ja oireet oli niin selviä, että hoitaja suositteli ostamaan hiivalääkkeen apteekista, kun sehän ei muihin kuitenkaan auta jos olis jotain vakavampaa. Ostin suun kautta otettavan yhden tabletin ja kolmessa päivässä oli kaikki oireet poissa. Kuukauden verran meni, niin tuli samat oireet uudestaan. Hain heti lääkkeen ja oireet lähti, mutta vain n. viikon ajaksi, sitten tuli uudestaan eikä millään lähtenyt pois. Soitin taas hoitajalle, ei aikoja enää sille viikolle, mutta suositteli kokeilemaan karpalotabletteja. Niitä oon nyt syöny 2-4 kpl päivässä (ohjeen mukaan) ja hiivakin on pysyny poissa! Suosittelen siis :) Lisäksi ollaan jätetty liukkari pois, kun ei sitä oikeestaan enää tarvita, ja epäilin jos siitä johtuis. Se on kyllä apteekista ostettu ja siinä lukee, että luonnollinen ph (ei kyllä sen tarkemmin), mutta ei nyt ainakaan oo ollu vaivoja! Lisäks vielä yks vinkki: alapesu vähintäänkin joka yhdynnän jälkeen, tietty varmasti hyvä myös etukäteen huuhtasta. Näillä "luomuhoidoilla" oon päässy eroon tästä inhottavasta vaivasta! :)
 
Minnaa
Itsellä oli aivan tuskanen hiiva päällä, enkä päääsyt apteekkin, koska lähelläni ei ole apteekkia joka päivystäisi viikonloppuisin. Tuskissani sitten googlettamalla kokeilin etsiä apua ja pitkään etsittyäni satuin löytämään tämmöisen sivuston. Apua oli, enkä usko että tulen jatkossakaan tarvitsemaan apteekin tuotteita vaivan hoitoon Hiivatulehdus.com
 
wiw
Heips! Mulla on ollu jo yli vuoden hiivatulehdus, uskalsin vasta vuoden kuluttua kertoa siitä äidilleni ja hän osti mulle diflugania tai mitä se nyt onkaan. Hetken aikaa se helpotti mut melkeen heti alko taas oireita tuleen, enkä uskalla enää äitille sanoo ku sit pelottais mennä lääkäriin jossa ois kuitenki pakko kertoo et oireita on ollu jo yli vuoden ja en haluis et äiti sais tietää siit, ku nolottais ihan kauheesti. Oireita on siis kutina alapäässä ja näppyjä siel aina välil ja haisee pahalle valkovuoto, joka on erittäin kiusallista. Oon melkeenpä jo tottunut elämään tän kanssa ja se tunne ku joskus ei oo oireita, se on ihan mieletön. Haluisin elää silleen ilman mitään hiivaa, mut oon niin ruton ujo, etten uskalla siitä äitille mainita. Ekalla kerralla ku kerroin niin senki uskalsin kertoo vaan viestillä. Auttakaa mua jos pystytte. Oon kohta 17 vuotias ja haluun elää niinku muutki ikäiseni.
 
nazu
Heips! Mulla on ollu jo yli vuoden hiivatulehdus, uskalsin vasta vuoden kuluttua kertoa siitä äidilleni ja hän osti mulle diflugania tai mitä se nyt onkaan. Hetken aikaa se helpotti mut melkeen heti alko taas oireita tuleen, enkä uskalla enää äitille sanoo ku sit pelottais mennä lääkäriin jossa ois kuitenki pakko kertoo et oireita on ollu jo yli vuoden ja en haluis et äiti sais tietää siit, ku nolottais ihan kauheesti. Oireita on siis kutina alapäässä ja näppyjä siel aina välil ja haisee pahalle valkovuoto, joka on erittäin kiusallista. Oon melkeenpä jo tottunut elämään tän kanssa ja se tunne ku joskus ei oo oireita, se on ihan mieletön. Haluisin elää silleen ilman mitään hiivaa, mut oon niin ruton ujo, etten uskalla siitä äitille mainita. Ekalla kerralla ku kerroin niin senki uskalsin kertoo vaan viestillä. Auttakaa mua jos pystytte. Oon kohta 17 vuotias ja haluun elää niinku muutki ikäiseni.
Laita äidilles viesti että tarviit uudestaan sen Diflucanin ja joku emoji siihen.
Hyvin se menee :) mielummin hoitaa pois. Itellä kans tällä hetkellä oireet päällä ja ahistaa ku en saa nukuttua..
 
Viimeksi muokattu:
Minä vaan
Minulla on kanssa kauheasti kutinaa alapäässä eniten kutinaa sisimmissä häpyhuulissaja pimppa reiän alueella ja sitten kun raapii niin kirvelee ja polttelee mikä avuksi?? T:14v tyttö
 
Todennäköisesti
Minulla on kanssa kauheasti kutinaa alapäässä eniten kutinaa sisimmissä häpyhuulissaja pimppa reiän alueella ja sitten kun raapii niin kirvelee ja polttelee mikä avuksi?? T:14v tyttö
Uskon, että sinulla on hiivatulehdus. Siihen saat apteekista ilman reseptiä lääkkeen, nimeltään Canesten. Käytä sitä ohjeen mukaan. Oletan, että et ole ollut sukupuoliyhteydessä (toivottavasti). Jos olet, mahdollisuuksia on muitakin ja silloin tarvitaan lääkärintarkastus ehdotomasti ennen mitään lääkityksiä.

Jos vaiva ei hellitä parissa päivässä, sinun on mentävä lääkäriin. Naisena oleminen on säännöllisiä lääkärintarkastuksia läpi iän, joten siinä ei ole yhtään mitään noloa, päinvastoin. Viisas ei lykkää näissä asioissa mitään poikkeavaa, sillä hoidon viivästyminen voi aiheuttaa vakaviakin seurauksia.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä