Hiivatulehdus vai jotain muuta?

  • Viestiketjun aloittaja hiiva??
  • Ensimmäinen viesti
hiiva??
Olen tosiaan 14 vuotias tyttö, ja tällästä on ollut joskus ennenkin. Mennyt aina itsekseen ohi. Pari päivää sitten tosiaan alko taas, eli alapää oli arka. En yleensä käytä pikkuhousunsuojia, mutta silloin laitoin, ja oikeastaan sen päivän aikana alkoi tuntua sellanen ärtyneisyyden tunne. Pyöräilen aamulla kouluun suht pitkän matkan, ja iltapäivällä takaisin, iltapäivällä takaisin tullessa huomasin että satulassa istuminen on vaikeampaa kuin aamulla. Itse ainakin luulen, että toi johtuu siitä hankausliikkeestä joka tulee kun polkee. Netistä oon lukenut hiivatulehduksesta ja jotkut oireet täsmää, kuten kutina (ei kutise koko aikaa, yleensä vaan illalla kun menen nukkumaan), mut valkovuoto on normaalia eli ei kokkareista, omasta mielestä myös normaalin hajuista, virtsatessa ei kirvele. Kirvelyä on vain sillon kun joku vaate vaikka osuu ärtyneeseen kohtaan. Käytin myös toisen päivän pikkuhousunsuojia, joka sitten taisi ärsyttää sitä lisää. Hankaavia alushousujakin oon käyttänyt, joten edelleen luulen että alapää olis ärtynyt. En nyt sen enempää ole tutkinut, katoin tossa edellispäivänä miltä näyttää ja vähän punoitti, tossa ulkopuolella on siis yksi kohta, joka näyttäis ihan vähän turvonneelta, se on siis kohta joka mulle vaivaa aiheuttaa. Kun siihen joku hankaa, tai osuu niin sattuu. Tuntuu vähän samalta jos koskee johonkin haavaan. Missään yhdynnässä en tietenkään ole ollut. Apteekkiin en nyt viikonlopun aikana pääse hakemaan hiivatulehduslääkettä, oon muutenkin tällä hetkellä kipeänä. Kotikonsteja en ole vielä koittanut, ja mitään bebantheniakaan en ole kokeillut laittaa.
 

Yhteistyössä