Hae Anna.fi-sivustolta

hiljainen ketju

Viestiketju osiossa 'Eläkkeellä' , käynnistäjänä seropin emäntä, 02.01.2010.

1. seropin emäntä Vierailija

Tosi hiljaista täällä "eläkkeellä"-osiossa.
    Uskoin tästä tulevan hyvinkin suosittu, nythän meillä aikaa pitäis olla.

Ei taida olla monenkaan kommentteja, jollei omia aloituksiani oteta huomioon tällä nimellä.
    Muillakin nikeillä olen tosin kommentoinut.....
    Muutamat aktiiviset ottavat kantaa, mitähän ne muut eläkeläiset tekevät?

Joutaisin olemaan vaikka koko yön netissä, koira on ulkoilutettu eikä todellakaan mitään tekemistä ole. Ei väsytä, kun viime yönä pitkästä aikaa nukuin melko hyvin.
    Iltapesulla kun käyn ja kipulääkkeet otan niin alkaa romaanin luku, että pääsis aamuun....
    Eikä muuten ole huomiseksi sunnuntaiksikaan mitään ohjelmaa, valmista ruokaa on, kunhan koiran hoidan ja tv:tä katselen. Taitaa tuota talviurheilua iloksemme tulla taas.
    Tänäänhän Saarinen ja Heikkinen pärjäsivät hienost ja iltapäivän kruunasi Mannisen hieno voitto!

2. Hullunkurinen Maija Vierailija

Minä olen kanssa nyt sellainen yökuhkija kun päivällä jouduin ottamaan kovat lääkkeet ja sitten tietysti nukuin pitkään. Nyt onkin valvomisen vuoro! Onneksi on tämä netti. Itseasiassa minulla on netti tässä ikkunan edessä ja tuolla ikkunan takana on kohtapuoliin ihan oikeaa realityohjelmaa. Tuossa vastapäätä kun sijaitsee paikallinen pubi ja siellä vauhti vaan kiihtyy näihin aikoihin. Talvella touhua on hyvä katsella lasin takaa mutta kesällä on vähän pahempi juttu jos on kuuma ja joutuu pitämään parvekkeen ovea auki. Huuto ja möykkääminen on tosi rasittavaa kuunneltavaa.

Näitä palstoja on niin paljon ettei kaikille jaksa kirjoitella. Ja tuo otsikko Eläkkeellä tavallaan sulkee pois meidät työttömät mutta en siis missään nimessä halua omaa palstaa työttömille. Sellainen löytyy tuolta suomi 24:n puolelta. Ja mitä enemmän on hajontaa sitä hiljaisempaa. Nyt seuraavaksi Etuoveen. On mukava katsella asuntojen hintoja ja sisustuksia.

3. "Näitä palstoja on niin paljon ettei kaikille jaksa kirjoitella."

Viihdyn elleissä samoilla palstoilla. 50+ palsta hiljeni tämän palstan perustamisen jälkeen.
    Olen nyt kirjastossa. Poikkesin tänne lukemaan sähköpostia.

Lueskelin ellien parlamenttipalstaa. Siellä joku elli on saanut palstalaiset takajaloilleen
    lehtilinkkialoituksillaan.

Minulla ei ole tietokonetta kotona. Ostin vanhan käytetyn läppärin ja mietin olisiko syytä
    hommata internet.

Olo on erittäin levännyt pitkien pyhien jälkeen. Onneksi sää vähän lämpeni. Kävelen
    kohta ulos raikkaaseen talvisäähän. Kaupan kautta kotiin ja sitten nukkumaan.

Jos teillä on aikaa ja kone kotona niin eikun tekstiä ruudun täydeltä. Vanhoja viestejä
    on mukava lukea vuosien päästä. Tänään luin elleissä menopalstaa enkä enää muista mistä
    vitsistä oli kyse. Olisi sittenkin pitänyt sekin kirjoittaa nettiin.

4. seropin emäntä Vierailija

Ennen sanottiin, että "hiljaista kuin huopatossutehtaassa", vaan onkohan seillä oikeesti hiljaista?
    Täällä palstoilla on ainakin hiljaista, samoin talossa.
    Koirani nukkuu ihan hiljaa kuorsaamatta kyljellään pää makkarin kynnyksellä, iltalenkki tehtiin ja kauhulla odotellaan taas pakkasen kiristymistä.
    Meidän kipuraja on siinä -15 asteen tietämillä. Koiran tassut paleltuu.
    Kuulin tänään, että helmikuulle on luvattu jopa -40 asteen pakkasia.
    En kyllä tykkää, vaikkei se mitään auta.
    Luntakin mielestäni jo tarpeeksi satanut, vaikkei yhtään enää tulisi.
    Työvuosinani haaveilin, että sitten eläkkeellä vietän jossain etelässä pahimmat talvikuukaudet.
    Iän myötä aina enemmän kylmästä ja pimeästä kärsin.
    MUTTA se suuri mutta järjesti kaiken, ei aina käy kuin haaveillaan.
    Terveys meni ja jouduin jäämään sairasuseläkkeelle, ei pysty enää edes turistimatkallekaan lentokoneeseen, saati sitten asumaan etelään.
    Nyt taidan käydä taas itteni viereen petiin ja otan romskun seurakseni.
    Hyvää yötä kaikille!

5. m:nen Vierailija

Kirjoitellaan nyt tänne mitä mieleen tulee kun olemme saaneet tämän oman palstan.

En minäkään astmaatikkona tykkää pakkasesta. Luntakin on ihan tarpeeksi ainakin näin omakotitalon asujan kannalta, no onneksi on vakituinen "talkkari" kun mieskin jäi nyt eläkkeelle. Tänään olisi ollut hyvä ulkolusää, mutta selkä jumittui ja olen "hiihdellyt" hissukseen sisällä kepin kanssa.

6. "MUTTA se suuri mutta järjesti kaiken, ei aina käy kuin haaveillaan.
    Terveys meni ja jouduin jäämään sairasuseläkkeelle, ei pysty enää edes turistimatkallekaan lentokoneeseen, saati sitten asumaan etelään."

Minäkin kuulin jonkun sääprofeetan ennustavan kylmää talvea. Liekö ollut joku itseoppinut vai
    kouluja käynyt. Meni ohi korvien. Aamulla radiouutista kuulin Kiinan pakkasista. Lumilapiolla on
    nyt käyttöä Pekingissä.

Kaikki on otettava mikä ylhäältä annetaan. Onneksi sinulla nimimerkki seropin emäntä on
    rakas koira ja elämänsisältöä antava tietokone.

Älä hylkää haaveilua etelän lämmössä jos siitä pidät ja olet siellä ennenkin viihtynyt.
    Maailma on ihmeitä täynnä. Heitä ajatus toivomuskaivoon ja se saattaa joskus toteutua.

Kyllä tämä eläkepalsta virkoaa eloon kun sai noin mukavan ilopillerin palstalle.

7. seropin emäntä Vierailija

Pitänee pyytää poistamaan koko eläkkeellä-osio ellien keskusteluista, kun olin päivän poissa koneen äärestä, niin ei yhtään aloitusta eikä vastauksia/kommentteja aloituksiin(i).
    Tämä ei kyllä tule tälla lailla pysymään hengissä.
    Ovatko kaikki eläkeläiset kohmeessa tai syväjäädytetyssä tilassa tällä pakkasella?

8. piisa Vierailija

En ymmärrä miksi pitäisi pyytää poistamaan kyseinen osio? Ja ei kai siihen yhden kirjoittajan mielipide riitä. Se mikä ei pysy hengissä kuolee pois. Ja jos tälle niin käy, se on sitten gudbai, ei mitään voi väkisin hengissä pitää. Eläkeläisillä on nykyään aikalailla menoa ja muuta virikettä, kaikilla ei edes tietokonetta, kellä mitenkin. Mutta kirjoitellaan ja kommentoidaan kun kohdalle ja mielelle sopiva sattuu, ei väkipakolla.
    Olet ollut niin yritteliäs useammalla aloituksellasi, että johonkin olen kommentoinutkin, niin tähänkin, kun oli kommentoitavaa.
    Mukavaa talven jatkoa sinulle.

9. seropin emäntä Vierailija

Edelliselle:
    Kiitos samoin sinulle!

10. Palstailija. Vierailija

Tämä Ellit on kyllä hiljainen verrattuna vaikka Suomi 24:een. Siellä eri ikäryhmissä käydään välillä aika vilkastakin keskustelua. Ellit on kuitenkin hieman "siistimpi" paikka, ei täällä ihan niin rumia kommentteja tule kuin 24:ssa.

Katsotaan nyt miten tämän Eläkkeellä-osion käy kun ei tuo 50+:kaan niin kovin vireä ole. Kirjoittelijoistahan se riippuu. Jos vaan hymistään samaa hyminää, niin kuka näitä jaksaa lukea. Minä ainakin toivon monipuolista kirjoittelua, huumoria ja kärkkäitäkin kannanottoja. Niistä ne parhaat pulinat syntyvät.

11. iäkäs elli Vierailija

Nämä pari palstaa ovat enemmän varttuneiden ihmisten. Ehkä meillä on jo sen verran elämänkokemusta, ettei huvita kauheasti riidellä. Se jos on hymistelyä, niin ei liene paha asia.

Palstailija. Ole hyvä ja aloita monipuolisempi kirjoittelu!

12. kävin kurkkaamassa Vierailija

Kävin kurkkaamassa suomi24:n 50+ palstaa. Kirjoittelin aikoinaan suomi24:n avioeropalstalla.

Olen aina viihtynyt elleissä. Palstojen rytmi sopii työpäivieni lomaan.
    Vastailen yleensä jo tutuksi tulleiden ellien ajatuksiin.

On mukava huomata kun joku saa jonkin mieltään vaivaavan asian järjestykseen.
    Olen aina kertonut melko avoimesti elämästäni ellien palstoilla. Onhan noista jutuista
    tykätty, mutta olen saanut myös karvasta palautetta.

Ihan hyvää harjoitusta tämä on ollut kirjoitustyylin hiomiseen.

Kuuntelin eilen jumalanpalveluksen takia Ylen radio 1:stä. Siellä oli paljon mielenkiitoista ohjelmaa.
    Pidin kovasti Lakanaenkelit kirjan ja näytelmän dokumentista. Sain tietää että Kallan silta
    on rakennettu vuonna 1932 lama-aikaan ja Kuopion pommitus johtui kauniista kesäsäästä.
    Ilmavalvojat olivat lepsuja ja olivat uimassa. Sitten muka Hallmanin johtaja oli soittanut Churchillille ja neuvonut soittamaan Stalinille. Sen jälkeen Kuopiota ei enää pommitettu. Juttu oli hauskasti kerrottu. Tuli tunne kuin itsekin olisin taas omieni parissa huumoria viäntämässä.

Ei näistä kirjoituksista kannata ottaa painetta. Antaa ajatuksen virrata omaa tahtia.
    Jos siellä jutun seassa on joku kiinnostava juttu niin sen voi nostaa omaksi ketjukseen tai
    kommentoida siellä välissä.

Kerron aina työkavereilleni tsemppaavani ellejä töiden lomassa. Minulla on jo monta ikäistäni
    jäänyt sairauseläkkeelle. Ei kukaan tietää miten oma terveys kestää. Mietimme äsken työkaverin
    kanssa mitä tekisimme jos meillä ei pelaisi esim. kädet. Miten saisimme aikamme kotona kulumaan.

Netti on mukava seuralainen. Sen kanssa voi seurustella silloin kun itselle passaa. Toista se on esim. kännykän kanssa. Jos olisin saanut aamulla puhelun työmatkan loppumetreillä ehkä kännykkäni olisi tipahtanut lumihankeen. Halusin kävellä tuon pellon ohi. Syvässä hangessa uppurointi on hyvää liikuntaa. Eikös sitä aina sanota että eteenpäin sanoi mummo lumihangessa:)

13. seropin emäntä Vierailija

Oishan se mukavaa saada joku vaarikin tänne eläkkeellä-palstalle.
    Joku hauska mies, vaikkei hangessa mihinkään pääsisikään!

14. palstailija Vierailija

Parisuhdepalstan toripoliisilla ei kuulema ole aikaa surffailla muilla palstoilla.
    Mutta toivottavasti joku toinen mukava mies eksyy tälle palstalle.

15. seropin emäntä Vierailija

olisin miehiin menevää sorttia, mutta pitkäjalkaisista miehistä vois olla näin paksujen hankien aikaan hyötyä.
    Jos takamus maata viistää jo kesälläkin, ei siitä mitään hyötyä ole..:))

16. seropin emäntä Vierailija

Kiitos "palstailijalle" vinkistä, että toivomuksia vois heittää sinne pohjattomaan toivomuskaivoon.

Mulle se pitkäjalkainen mies ilmestyi ovelle tänä iltana!
    Siis ei verkkoon vaan ihan livenä.
    Koiranikin innostui vieraasta, tulihan siitä vaihtelua meidän rauhalliseen arkeen.

Mies käyttööni nahkapaskan, jota tarvitsen askartelujeni viimeistelyssä.
    Huomenna alkaa sitten niittien kiinnitys oikein urakalla, niitä tarvitaan kolmisenkymmentä yhteen koriin ja niitä koreja on mulla kolme valmiina.
    Täytyy varmaan mennä ostamaan niittejäkin sitten lisää.

Ettei ideoita pursuavalle tule koskaan aika pitkäksi.

Tänään oltiinkin enempi ulkona, kun pakkasta kohtuullisesti.

17. Palstailija. Vierailija

No juurihan minä yritin aloittaa, ja sainkin heti "näpeille":) Ok, jatketaan sitten hymistelyä, mutta sanottakon vielä, että hymistelyn vastakohta ei suinkaan ole riitely!

18. seropin emäntä Vierailija

Ostin uuden Nokian kännykän. Muuten hyvä, mutta totuttelemista, kun sen näyttö on ihan musta..(
    Siis ei hyvä. Kuitenkin sen akku kuluu minusta ihmeen nopeasti, verrattuna entiseen.

Jos olen vaikka ulkona hetken ja puhelu tai viesti tullut, en tiedä siitä mitään kun se ei näy.
    Aiempi puhelin kun oli telineessä niin siinä oli niin kirkas näyttö, että heti näki: "Puhelu tullut" tai "viesti tullut "tekstin jo kaukaa. Ei tarvinnut ottaa puhelinta käteen ja ruveta painelemaan siihen valoja.
    Se rassaa.

Ovatko kaikki nykypuhelimet tuollaisia?
    Harkitsen entisen käyttöönottoa.

19. maikku** Vierailija

Taisimme tehdä molemmat samanlaiset "harhaostokset". Minäkin ostin pariviikkoa sitten simpukkapuhelimen tilalle uuden, siitä en oppinut koskaan pitämään. Nyt tämä uusi on myös nokialainen mutta puhelin avataan silleen liu'uttamalla ja tosiaan näyttö on musta, et näe onko viestiä tai soittoja tullut, avattava on puhelin ennen kuin näkee. Toivottavasti ajan kanssa tottuu.

20. seropin emäntä Vierailija

Kuuntelen hiljaisuutta ja odotan yötä.
    Kuuntelen kyllä paljon musiikkiakin cd-levyiltä ja netistä, mutten koskaan soita ja metelöi yöaikaan.

Yleisesti risoo, kun melkein kaikki kaupat ovat nykyisin englanninkielisillä nimillä varustettuja, tuolla kaupungissa liikkuessa vaan huomasin taas uudessa ostoskeskuksessa käydessäni.
    Johan se marraskuussa viime vuonna avattiin, mut minä kävin vasta tämän vuoden puolella siellä.
    No, eipähän tarvitse toiste mennä.

Ihmettelen vaan, miten nuoret perheet ja äidit lapsineen jaksavat siellä viettää tuntikausia.
    Luvattiiin lauhempaa, vaan vielä on mittarissa -18,5, joten ei tuo monellakaan asteella ole pudonnut.

Huomisiltana alkavat tv:ssä Sydänjään uudet jaksot, pitää ruveta sitä seuraamaan.
    Vieläkö toiset olette kaunari tai emmerdale-koukussa?

Jäälyhtjä yritin nyt pakkaskaudella tehdä, vaan eivät nuo minulta onnistuneet.
    Tyydyttävä roikkuvassa lyhdyssä palavaan kynttilään.

Huomiseen, nyt vetäydyn yöpuulle.

21. mustapippuri Vierailija

Ei onnistu minultakaan jäälyhdyt, tosin ei täällä etelässä viime vuosina ole edes ollut kunnon pakkasia.
    Nythän olisi voinut kokeilla, mutta ei ole saanut aikaiseksi.

Kaunareita en ole koskaan seurannut, yrittänyt kyllä joskus alkuaikoina, kun kaikki puhuivat Ridgestä ja Brookesta. Mutta ei uponnut minuun, vaikka kaikenmaailman hömppää katselenkin.
    Emmerdalea seurasin melkein alusta lähtien, olin koukussa siihen kaikki jaksot oli nähtävä. Pari vuotta sitten kiinnostukseni lopahti siihen. En ole kun satunnaisesti katsonut jonkun pätkän sieltä täältä. Sen verran olen vielä kiinnostunut, että käyn joskus Maikkarin sivuilla lueskelemassa missä mennään. Tulee sitä paitsi nykyisin sellaiseen aikaan, että ollaan koiran kanssa lenkillä.
    Harvemmin mitään ohjelmia tallennan digiboksille.

22. seropin emäntä Vierailija

Huomenia hiljaisuuteen
    meillä on -8 tänä aamuna.
    Mukava keli oli kauniissa talvimaisemassa huurteisten puiden alla tehdä aamulenkki koirulin kanssa.

Uutisissa jonain iltana kertoivat, että kovasti ovat harrastajavalokuvaajat ottaneet tuosta epätavallisen kauniista maisemasta kuvia. Minä en ole vielä kameraa laukaissut.
    Katselin eilen, näytti niin harmaalta koko maisema, lumiset puut harmaata taivasta vasten, jonkin talon piipusta nousi savu, se oli ihan sitä samaa harmaata.
    Jos taivas olisi sininen ja aurinko paistaisi, varmaan kuvista tulisi parempia.

Tuossa plazan uutisissa kerrotaan "..ruoan hinnan laskevan edelleen."
    Laskevan? Minä en ole moista huomannut. Mielestäni ruokien hinnat ovat vain nousseet.

Jaha, jospa lähtis haukkaamaan jotain aamupalaa.

23. seropin emäntä Vierailija

Tuuli tuntuu yltyneen, vielä ovat oksat huurteessa. Taitaapa kohta pudota tuo kauneus oksista pois.
    Harvinaista tämä luonnon kauneus tänä talvena, tuon kuuran osalta.
    "..katso luontoa ja huomaa, että Luojan luomaa parantaa ei voi."

24. seropin emäntä Vierailija

Tosi on.
    Yhtä hiljaista myös näin lauantai-iltana.
    Mitä te muut ihmiset touhuatte näin lauantaisin?

Ei ole kymmentä vuottakaan, kun olin joka toinen lauantai tanssimassa jollakin talolla, soin sen itselleni "palkkioksi" kestetyn työviikon jälkeen ja lauantain siivousten ja leipomisten jälkeen.
    Nyt en enää pysty tanssimaan, eikä ole kaveriakaan siihen.
    Vieroitusoireet edelleen kiusaavat.
    Mitä voi tehdä näin lauantai-illoin, kun ei telkustakaan tule mitään katsottavaa.
    Olen saunonut jo illansuussa enkä enää nykyisin leivo mitään.
    Siivoamiset ehtii tehdä viikollakin.
    Kirjan kanssa käytävä taas sänkyyn odottamaan unen tuloa.
    Mistään ei kuulu mitään, hiljaisuus täyttää huoneet, koira välillä vaihtaa asentoa ja ravistelee itseään lattialla. Onneksi on tuo koira kaverina.

25. pirjoleena Vierailija

Olen vielä työelämässä mukana joten viikonloppu ja varsinkin lauantai, on odotettu lepotauko raskaaseen viikkoon.Teen just sitä mitä huvittaa, yksineläjä kun olen, tänään kävin kaupoissa päivällä ja sen jälkeen menin uimaan. Leivoin pullaa pakkaseen vierasvaraksi. Nyt surffailen täällä netissä ja radiosta kuuntelen musiikkia. Olo on mitä mukavin, toki hyvää seuraa ottaisin vastaan mielelläni. Se hyvä tässä yksin olossa on, että kuvaan ei sanele ohjeita eikä ohjelmaa mitä pitää tehdä ja kuinka olla, sellainenkin aika on elämässäni ollut ja oikeastaan hyvin kauankin. No, puolensa kullakin.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri