Hirveä väsymys rv12

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna

Vieras
Hei!

Onko muilla esiintynyt hirveetä väsymystä töissä? Itse en jaksa töiden jälkeen tehdä enää mitää vaan joudun makaamaan sohvalla koko illan ja sitten jo nukahdankin todella aikaisin. Ennen raskautta olin aika aktiivinen,joten tämä väsymys tuntuu toivottomalta. Työni ei ole raskasta fyysistä työtä, joten ei luulisi sen siitäkään johtuvan. Onko kellään hyviä vinkkejä miten tästä selviäisi, kun tuntuu ettei kohta töihin jaksa mennä :(

Minulla on myös aivan uskomaton väsymys. Ei niinkään, että kropassa väsyttäis, vaan mulla rehellisesti nukuttaa niin paljon iltapäivisin.

Nukunkin nykyään 2-3 tunnin päiväunet töiden jälkeen ja sitten pari tuntia hereillä ja nukkumaan jlleen 22-23 maissa. Koko päivä mene siis ihan hukkaan nukkuessa. Tilanne on ihan sama, riippumatta siitä olenko sinä päivänä töissä vai enkö.

Tätä on jatkunut jo kuukauden päivät eli tuolta rv:lta 7 lähtien. Nyt on 11+3.

Mua auttoi alkuraskauden väsymykseen noin puolen tunnin lenkki ulkoilmassa. Kun oli istunut sisällä koko päivän oli väsymys ihan hirvittävän kova.. ei onneksi tarvinnut nukkua päikkäreitä, kun ulkoili riittävästi.

itsellä tuo olotila kesti viikot 6-14. Sitten toivo palasi vähitellen :) Aivan toivoton tila, sillä varsinaisesti raskaus ei vielä tuntunut missään enkä ollut koskaan aiemmin ollut noin unelias! Ilmeisesti hormonitoiminnan käynnistyminen saa monilla aikaan tuommoisen uuvutuksen. Se loppuu aikanaan :)

Juu, ihan tuttu juttu on tuo väsymys! Minulla tuntui tuossa vaiheessa, että ei oikein päivän aikana tajuissaan ollutkaan, kun koko ajan väsytti niin paljon. Nyt rv 22 ja helpottanut jonkin verran. Joskus raudan puute voi aiheuttaa väsymystä, joten jos ihan hirveäksi menee, niin kannattaa tarkistuttaa veren Hb-arvo.

Onnellista odotusta, kyllä se väsymyskin ehtii hetkeksi ennen synnytystä helpottaa... :)

..oli minullakin. 12-tuntiset yöunet eivät olleet mitenkään harvinaisia. Väsymys oli kuitenkin pahinta juuri kolmen ekan kuukauden aikana ja sitten taas viimeisen kuukauden aikana. Joten toivo elää, että sinulla olisi tulossa vähän ""pirteämpi"" kausi. Tietysti olisi hyvä jo ihan mielenterveydenkin vuoksi yrittää vähän liikkua ja ulkoilla. Mutta mielestäni kannattaa ennen kaikkea kuunnella kroppaansa ja levätä kun siltä tuntuu.

Hei,

Käsittämätön unitauti vaivasi minuakin noin rv 6-12 ja vieläkin rv 15 nukun enemmän kuin ennen raskautta. Aikaisemmin selvisin mukavasti 7 tunnin yöunilla enkä saanut edes yrittämällä nykuttua enempää. Alkuraskaudesta koisin kevyesti 9-10 tuntia yössä ja yleensä vielä parin tunnin päiväunet iltapäivällä tai illalla. Töistä tullessa nukahdin yleensä ensin junaan ja sitten iltapalan päälle sohvalle. Nyt on päiväunet jääneet, mutta öisin menee helposti 9 tuntia unessa. Tämä unetus oli minulla ehdottomasti selkein ja häiritsevin alkuraskauden oire.

Olin pahimman unetuksen aikana lomamatkalla ja kyllä harmitti, kun nukuin kaikki bussimatkat. Olisin ihan mielelläni ihaillut maisemia, mutta minuahan ei pitänyt mikään hereillä mukavasti tärisevässä, lämpimässä bussissa.

Yhteistyössä