Hirveän huono omatunto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häpeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häpeissään

Vieras
Odotan toista lastani rv20+0. Pian olisi rakenneultra, mutta en tiedä haluanko mennä edes sinne. Olen tehnyt nämä viikot jotain sellaista, mistä syytän itseäni, jos selvii ultrassa ettei kaikki ole hyvin. En ole päässyt tupakasta irti..

Tunnen aivan kamalan huonoa omatuntoa. Esikoisen kohdalla sain lopetettua nopeasti plussan jälkeen. Olen todella pettynyt itseeni, miten en ole saanut itseäni irti tupakasta. Olen äärettömän vihainen itselleni siitä mitä teen. Tiedän tupakan haitat tottakai. En ymmärrä miten en ole saanut lopetettua toisen raskauden aikana vieläkään vaikka esikoisen kohdalla sain lopetettua.

Nikotiinipurkat olen koittanut, ja tuntuu ettei niistä saa mitään irti. En edes halua puolustella millään, miksi olen polttanut. Ei sellaista voi puolustella.

Esikoista odottaessa olin aivan onnessani päästessäni ultraan, että pääsin näkemään pienen, mutta nyt odotan kauhulla ultraa. Tuntuu etten ansaitse tätä lasta kun poltan.

Miten ihmeessä pääsen irti kun tuntuu niin vaikealta, vaikka tietää ettei se vaikeaa ole, että siitä on jo kerran päässyt irti..

Neuvolassa ollaan tietoisia. Sitä kautta en koe saavani apua, koska yleensä se menee siihen että saarnataan ja saarnataan mitä se tupakka tekee ja niin kuin sanoin, olen hyvin tietoinen. Omalle neuvolahoitaja tuntuu kyttäävän painoa enemmän.

Joo eipä ne saarnat auta, ei tupakoinnis eikä lihavuudes. Yritä vaan sinnikkäästi päästä eroon. Aloititko uudestaan polttaa vai miten nyt poltat kun jo kerran lopetit?

Se on ihan oikeasti omasta päätöksestä kiinni. Kukaan ei voi auttaa, jos itse ei päätä lopettaa. Pahin kestää sen kolme päivää. Sinnittelet vaan.

Tiedän mistä puhun, olen lopettanut, kärsinyt ja onnistunut.

Aloin imetyksen loputtua polttaa taas. Oma kaveriporukkani oli sellainen joka oikeasti poltti paljon, kun sitten ei ollut enää mtn syytä miksei saisi, niin parilla alkoi ja siitä se taas lähti.

Surullista :(. Ei voi ymmärtää miten jotkut ovat valmiita pilaamaan toisen elämänalun ja terveyden noin tärkeällä tavalla. Musta tuon pitäis olla syy huostaanottoon. Jos on noin vastuuton ja kyvytön huolehtimaan pienen kasvavan vauvan terveydestä, vanhemmuuden ilo suotakoon jollekin sellaiselle, joka osaa.

Yhteistyössä