hirvenpyyntiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hirvenpyytäjänvaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hirvenpyytäjänvaimo

Vieras
on se helevetti ku tuo hirvenpyynti menee KAIKEN eelle!!!!

Lupas kuskata muksun partioon mut EI ku pitää olla mehtässä!! Mää vien kiltisti vaik kurkku irtoo kivusta ja lämpööki on...

Val, vali, vali taas...sori...tuohan se lihaa joo..mut olis kiva et joskus....

No se vaan on semmosta... Meillä kans mies käy metällä, mutta empä valita kun ei oikeen muuta sitten harrastakkaan. Ja miehen seura ei onneks metästä ku viikonloppusin, seura missä isä on metästää yleensä viikollakin(siellä kun on vaan eläkeläisiä, työttömiä tai sit semmosia pamppuja jotka saa lomansa ottaa sillo ku haluavat), sillo vois meikäläiselläkin palaa käämit! Mutta koitahan kestää!

kyllähän tän tietää ja tähän yksinhuoltaja elämään on jo tottunu mut ei se kivaa oo... :( Onneksi tulee kohta isänpäivä ja meilläki on isäntä kotona koko päivän! :)

Alkuperäinen kirjoittaja metsästäjä:
Meillä lapset ovat mummolla hoidossa ja isi ja äiti ovat molemmat hirvenmetsällä :) Ennemmin siitä partiosta joustaisi kuin pyynnistä.

siis koko elämä pitäs pysäyttää ja lapset ei pääsis harrastaan jos on hirvenpyynti??? tai siis oikeestaan, et iskä ei oo velvollinen huolehtimaan mistään muusta kuin siitä että käy pyynnissä?? huh huh...

Alkuperäinen kirjoittaja eri vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja metsästäjä:
Meillä lapset ovat mummolla hoidossa ja isi ja äiti ovat molemmat hirvenmetsällä :) Ennemmin siitä partiosta joustaisi kuin pyynnistä.

siis koko elämä pitäs pysäyttää ja lapset ei pääsis harrastaan jos on hirvenpyynti??? tai siis oikeestaan, et iskä ei oo velvollinen huolehtimaan mistään muusta kuin siitä että käy pyynnissä?? huh huh...

Tottakai osallistuu muuna aikana, mutta ei noita metsästyspäiviä ole montaa vuodessa.

Mä en kyllä tajuu tollasia miehiä joille metsästys menee perheenkin edelle. Meillä kans mies käy niin hirven kuibn riekonkin pyynnissä ja kalasteleekin mutta menee silloin jos hänellä/perheellä ei ole muita menoja.

Kauhistelin aikoinaan synnytysvalmennuksessakin kuinka muutamat miehet olivat niin tyytyväisiä kun lapset syntyvät loppukesästä niin saavat ottaa isyysloman sorsanpyyntiaikaan :headwall:

No jokainen tietää mihin sitoutuu kun lähtee hirviporukkaan, että turhaa se on natista sitten. Tai toki jos ei kiinnosta metsälle sitten lähteä niin sakkomaksu napsuu. Näin ainakin meidän seurassa ja ihan hyvä vaan et napsuu jos ei tule. Jokainen kuitenkin oman osansa lihoista saa ja typeräähän se olisi niin, että joku olisi jatkuvasti poissa eikä tikkua ristiin laittas ja silti saisi lihat kotiin. Epäreiluahan se olisi. Ja toiset tekis sen todellisen työn.

Metsästys on hyvä harrastus. Parempi kuin kuppiloissa istuminen...
Mutta tiedän että se korpee, kun mies viettää harrastuksensa parissa jopa KOKO viikonlopun ja itse olet taas yksin vastuussa lapsista, kodista ym
s035.gif

Omani onneksi lupasi, että tänä vuonna ei käy kuin toisena viikonlopun päivänä!! :)
On tämän syksyn aikana nimittäin nähnyt millaista se kotiäidin arki oikeasti on (siis että on "vain" kotona...) ja ilmeisesti ymmärtää, että pinna se on mullakin vaikkakin pidempi kuin hänellä ;) :whistle:

Jaksamisia kaikille metsästäjien puolisoille, jotka eivät itse ko. lajia harrasta :hug:

Ei se tarkota sitä jos hirviporukkaan kuuluu että siellä pitäisi kaikki mahdollinen vapaaaika viettää!!! Tai että kaikki porukkaan kuuluvat pitäs yhtäaikaa siellä metsässä olla. Mä en kyllä ikinä oo ees kuullu mistään sakkomaksuista? Ettei vaan olis joku innokas metsämies kusettanut vaimoaan :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei se tarkota sitä jos hirviporukkaan kuuluu että siellä pitäisi kaikki mahdollinen vapaaaika viettää!!! Tai että kaikki porukkaan kuuluvat pitäs yhtäaikaa siellä metsässä olla. Mä en kyllä ikinä oo ees kuullu mistään sakkomaksuista? Ettei vaan olis joku innokas metsämies kusettanut vaimoaan :laugh:

Joo, minäkään en ole sakkomaksuista kuullut, vaikka mies kuuluu kolmeen eri seuraan ja tuota metsästystouhua olen 13v vierestä katsellut :o
Oma mieheni käy sillai kui itselle ja perheelle hyvä. Ei siellä kukaan ole napissut jos ei joka kerta pääse (paitsi sit kyselevät jos eivät koiraa saa muualta).

otappa asioista selvää. toki eri seuroissa on omat säännöksensä, mutta ei pidä aukoa suutaan jos ei asiasta todellakaan mitään tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja hemski:
Se hirvenliha on hyvää :p

Miun mies päätti tänä vuona olla menemäti, kun vauva syntyypi marraskuussa. Onneks appiukko sit hoitaa nää lihat meillekin.

Meillä on vielä muovikassillinen viime vuotisia lihoja pakastimessa ja uuttakin jo on tullut, eli en voi yhtyä mielipiteeseen että hirvenliha ois hyvää... Enkä jaksa ymmärtää että mikä miestä metälle vetää vaikka tietää että lihat jää syömätä.

otappa asioista selvää. toki eri seuroissa on omat säännöksensä, mutta ei pidä aukoa suutaan jos ei asiasta todellakaan mitään tiedä.

On kyllä aika erikoista tollaset sakkomaksut, mun mies kuulunut useampaan seuraan täällä päin samoin kuin isäkin enkä ole moisiin "sakkoihin" törmännyt. Lisäksi sukulaismiehiäkin asuu ympäri suomea enkä ole heidänkään moisesta kuullut mainitsevan.. että missähän tällasia sakkoja harrastetaan?

Yhteistyössä