Mitä ihmeellistä suomalaisissa ja Suomessa ei olisi? Ihan mielettömän upea popula omine kultuureineen. Kalakukko taitaa olla savolainen perinneruoka. Ei koko suomen perinneruoka.
Nykytrendi on puhua vähemmistöjen puolesta. Paradoksaalista on se, että Suomalaisia ei nähdä vähemmistönä, jota he ovat, vaan esim. valtavat muslimi- tai afrikkalaisyhteisöt, jotka eivät suinkaan ole vähemmistöjä globaalisti, nähdään vähemmistöinä. Mikäli ihmisten monumuotoisuutta halutaan pitää arvossa (kuten eläimistönkin), niin miksi sitä ei sitten tehdä oikein?
Tartun Aivasama:n viimeiseen lauseeseen.
Etsin eilen yhtä valokuvaa ja samalla tuli käytyä läpi monta valokuvalaatikkoa.
Mietin miten vähän olen arvostanut itseäni. Kuvissa oli hyvin miellyttävä nuori nainen eri vuosikymmenillä. Miksi ihmeessä käperryin liian vaatimattomaan elämäntapaan.
Arvostus taustaansa lähtee itsestä. Ei pidä kenenkään antaa polkea itsearvostustaan maanrakoon.
En ole teettänyt geenitestiä, mutta nuorin tyttäreni on. Tulos oli, että hän on perimältään täysin supisuomalainen. Lapsenlapseni ovat geeniperimältään erilaisia. Minulle se on suuri rikkaus.
Suomi on pieni ja sisäänlämpiävä maa. Olen syönyt lapsuudessani Savossa kalakukkoa ja lanttua kiintiöni täyteen. Nolotti nuorena kantaa junamatkoilla sukulaisille äidin leipomaa kalakukkoa.
Suomi on ollut jääkauden jälkeen melko harvaanasuttu. Sitten tänne alkoi valua enemmän porukkaa.
Kuuntelin ap:n linkin videota ja sitten alkoi kyllästyttää. Varsinkin haastattelija käytti ala-arvoista kieltä.
Minusta Suomen kieli on kaunis, mutta sitä käytetään äärettömän rumasti.
Olen jo kauan aikaa sitten lähes täysin lopettanut suomenkielisen radion kuuntelun. Netistä katson vain uutiset ja ajankohtaisohjelmat. Viihdeohjelma en katso. Elokuvista vain laatuelokuvat.
Minun puolesta kulttuuriväki saa opetella tekemään oikeita töitä. Minua aikoinaan luuli Kaivopuiston rannassa iäkäs nainen taiteilijaksi. Taidealalle en ole ikinä halunnut. Olen elättänyt itseni ja perheeni tavallisella työllä. En vieläkään tiedä mitä taide oikeastaan on. Minulle luonto on suurin taide. Sateen ropina on kauneinta musiikkia.
Videolla historioitsija sanoi hyvin mitä somemaailma on. Sirkushuvia. Sitä se tosiaan on.
Tykkään sirkuksesta. Lapsena kuvittelin, että minusta tulee sirkusprinsessa. Enää en uskaltaisi tehdä niin huimia temppuja.