Hitas-asioista tietävät !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Soita kaupungin asuntotuotantotoimistoon ja kysy hinta-arvio. Kukaan ei voi sitä täällä sinulle varmasti sanoa. Kun hintaan vaikuttaa paikka, rakennusajankohta ja -kustannukset. Noin uudessa on tuskin remonttejakaan tehty.

Kun ei ole kysymys omasta asunnostani. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinkahan on sitten isojen,80-luvulla tehtyjen perheasuntojen laita?

Eikös tuolla alkupäässä jo tullut vastaus 80-luvulla rakennetusta asunnosta Helsingissä. Vaikutti minun mielestäni oikealta. Missään nimessä hinta ei ainakaan alaspäin ole tullut.

Eli että voisi tinkiä siitä hinnasta paljonkin,vai?
Joo, kyllä. Ihan alueen yleisen hintatason mukaan, selvitä siis mitä ne asunnot siellä päin maksavat.

Ja hitasseissa on nykyään isona ongelmana se, että ne ovat aina vuokratonteilla ja tonttivuokrat on aika kalliita. Ihan paras kohde oli yksi hitas-rivari missä vastike oli 4 e/m2 ja se oli sähkölämmityksellä! Eli tosi kalliit asumiskulut siinä. Kaukolämmöllähän toi olisi ihan ok vastike kun kaukolämpö kuuluu vastikkeeseen mutta sähköt pitää maksaa itse.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eli että voisi tinkiä siitä hinnasta paljonkin,vai?
Joo, kyllä. Ihan alueen yleisen hintatason mukaan, selvitä siis mitä ne asunnot siellä päin maksavat.

Ja hitasseissa on nykyään isona ongelmana se, että ne ovat aina vuokratonteilla ja tonttivuokrat on aika kalliita. Ihan paras kohde oli yksi hitas-rivari missä vastike oli 4 e/m2 ja se oli sähkölämmityksellä! Eli tosi kalliit asumiskulut siinä. Kaukolämmöllähän toi olisi ihan ok vastike kun kaukolämpö kuuluu vastikkeeseen mutta sähköt pitää maksaa itse.

Kiitos vastauksesta!

Yhteistyössä