M
mutkia
Vieras
Hän on mun passissa. Meneekö munkin passi uusiksi, kun haee lapselle oman passin? Olin ajatllut lähtä Viroon. Paska. Kuinahan kauan passissa menee???
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vauvallekin oma:näin on, että lapselle pitää olla oma, jopa vauvalle. juurikin eilen asiaa poliisilta tiedustelin. passin saamiseen menee viikko. pitää olla tuore kuva, lapsi mukana hakemusta tehtäessä, koska ottavat nimikirjoituksen ja sormenjälki skannataan. en tiiä sit, miten vauvojen kohdalla tuo nimikirjoitus...
Alkuperäinen kirjoittaja tieto:HUOM! Alle 15-vuotias EU-kansalainen (muu kuin suomalainen) ei tarvitse Viroon matkustaessaan oma passia eikä henkilökorttia, jos hänen nimensä, syntymäaikansa ja valokuvansa ovat hänen kanssaan matkustavan vanhemman passissa*). Alle 7-vuotiaan lapsen kuva ei ole vanhemman passissa välttämätön.
*) Huom! Koska Suomessa lapsen valokuvan liittäminen vanhemman passiin ei ole enää mahdollista tulee kaikenikäisillä suomalaisilla lapsilla olla oma passi tai virallinen, 1.3.1999 jälkeen myönnetty henkilökortti Viroon matkustettaessa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Hä! Onko toi nyt totta??!! Mun passi on haettu vuonna 2003 ja siinä on lapsi. Voisko olla sittenkin niin, ettei omaa passia tarvitse??? Vääntäkää kiltit mulle nyt rautalangasta.
Nimmaria ei tarvitse välttämättä isommallekaan lapselle, jos kirjoittaminen on vaikeaa. Meillä 10-vuotiaan ei tarvinnut kirjoittaa nimmaria.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vauvallekin oma:näin on, että lapselle pitää olla oma, jopa vauvalle. juurikin eilen asiaa poliisilta tiedustelin. passin saamiseen menee viikko. pitää olla tuore kuva, lapsi mukana hakemusta tehtäessä, koska ottavat nimikirjoituksen ja sormenjälki skannataan. en tiiä sit, miten vauvojen kohdalla tuo nimikirjoitus...
Ei tarvi vauvoilla nimmaria. Meillä poika sai ekan passin 2-vuotiaana, eikä nimmaria laitettu.
Mut tosiaan, ne voimassaolevat passit, missä lapsen nimi on, käyvät edelleen myös lapselle! Eivät vain viroon....