Hitto mä itsestäni ylpeä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Itsensä yllättänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Itsensä yllättänyt

Vieras
Minä liki 43v juoksin tänään kymmenen kilsaa tunnin ja yhden minuutin aikaan. Ei se varmaan maailman paras aika oo, mutta en olisi uskonut edes pystyväni juoksemaan koko matkaa. Puhelimen sovellus varmisti matkan pituutta ja kuiskutteli väliaikoja korvaan. Ja ei tuo matka tuntunut edes pahalta. Toki olen liikkunut jonkin verran ennenkin, mutta en mitenkään reenimielessä. Nyt kun systeri on houkutellut ensi kesäksi puolimaratonille niin halusin kokeilla että onko mulla mitään toivoa. Oli todella ihana huomata että vielä vanha jaksaa :-) Tästä on hyvä jatkaa jos sitten yrittäisin sille puolimarallekin... Onko muita kunnostaan yllättyneitä?

Olin tuloksestani niin yllättynyt että epäilin jopa juostua matkaa. Mutta kaikeksi onneksi sama lenkki juostaan muös kerran kesässä oikein virallisena kilpailuna joten siitä tiedän matkan mitan. Ja ei kai kaksi kelloa voi näyttää väärää aikaa :-)

Mä tein tuon saman muutama päivä sitten. Ensimmäinen kerta elämässä kun juoksen tunnin! Ennen juossut ehkä vartin tai kerran sen puol tuntia. Jaksoin ihan hyvin! Olis mennyt vähän kauemminkin, mutta lihakset oli tarpeeksi kipeät jo tuolla tunnin juoksulla.

Kyllä se tästä, alan juoksemaan kerran viikossa. Muuten kävelen sellaisia 1,5 tunnin lenkkejä. Mulle tuli muut juoksijat jopa juttelemaan, kyselivät miten pitkä lenkki tulossa jne... Mielessäni ajattelin vaan, että juoksen fiiliksen mukaan, en ota aikoja tai matkoja. Mutta pakko oli sitten ottaa kuitenkin, että tietää miten kauan jaksaa. Mun mielestä tuo tunti on ihan hyvä ns. ensikertalaiselle.

[QUOTE="Vieras";28957183]Hienoa,toi on tosi hyvä aika :)[/QUOTE]

Kiitos kehuista. Taidan uskaltautua ilmoittautumaan myös siihen puolimaratoniin ensi kesälle. Aikaa on vielä paljon siihen :-)

Mulla kans kova hinku aloittaa juoksuharrastus, kunto nousi kohisten kesätöissä joten nyt olis hyvä sauma lähteä vielä kehittämään itseään ja nostamaan kuntoa!

Mulla on ihan tavalliset lenkkarit, joilla oon muuten harrastellut mutta juoksukengät varmaan olisi paremmat. Millä hinnalla saa hyvät kengät? Satasella? Mitään tiedossa olevia jalkaongelmia ei ole, ei ylipainoa tms.

Ja mistä saa ja millä hinnalla sellaisen käsivarteen laitettavan jutun, johon voi kiinnittää älypuhelimen juoksun ajaksi?

[QUOTE="vieras";28957246]Mulla kans kova hinku aloittaa juoksuharrastus, kunto nousi kohisten kesätöissä joten nyt olis hyvä sauma lähteä vielä kehittämään itseään ja nostamaan kuntoa!

Mulla on ihan tavalliset lenkkarit, joilla oon muuten harrastellut mutta juoksukengät varmaan olisi paremmat. Millä hinnalla saa hyvät kengät? Satasella? Mitään tiedossa olevia jalkaongelmia ei ole, ei ylipainoa tms.

Ja mistä saa ja millä hinnalla sellaisen käsivarteen laitettavan jutun, johon voi kiinnittää älypuhelimen juoksun ajaksi?[/QUOTE]

Satasella saa kyllä jo juoksukengät, kannattaa ihan kunnon liikkeestä käydä ostamassa, jotta saat oikeanlaiset kengät omalle askellukselle. Ettei se juoksuinto lopahda sitte heti siihen, että on huonot kengät. Noita koteloita älypuhelimille myy lähes kaikki urheiluliikkeet. :)

[QUOTE="vieras";28957246]Mulla kans kova hinku aloittaa juoksuharrastus, kunto nousi kohisten kesätöissä joten nyt olis hyvä sauma lähteä vielä kehittämään itseään ja nostamaan kuntoa!

Ja mistä saa ja millä hinnalla sellaisen käsivarteen laitettavan jutun, johon voi kiinnittää älypuhelimen juoksun ajaksi?[/QUOTE]

Mulla on juostessa jalassa Asics Cumulukset jotka sain alesta alle satasella. Sopivat hyvin ainakin omaan jalkaani. Urheiluliikkeet myyvät käsivarsikoteloita luureille. Omani olen tilannut vain muutamalla eurolla DealExtreme-nettikaupasta.

[QUOTE="vieras";28957334]Joo, Android on.[/QUOTE]

Käypä katsomassa paikkaa missä ladataan sovelluksia androideihin. Sieltä löytyy varmasti paljon vaihtoehtoja. Todennäköisesti myös endomondo löytyy, tai sports tracker yms.

Yhteistyössä