Hiukan outo sanonta päiväkodin tädin suusta... tai no siis MÄ EN OIKEIN SITÄ YMMÄRTÄNYT..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuperse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kiukkuperse

Aktiivinen jäsen
13.06.2006
12 597
0
36
Lahti
Puhuin pk:ssa eilen päiväkodin tätösen kanssa, että tytön haalarin päälle lisäksi ei tartte laittaa kurahousuja jne ku on sellai haalari, ettei tartte.. Vettä hylkivä jne..
No tää sanoi sitten, että kyllä he laittaa kaikille ku on ryhmässä sellaisia lapsia kelle ne tarvii laittaa ja jos jollekin ei tarvi ni muut lapset nostaa "mekkalan" että miks tuolla ei oo, en mäkään laita...

Meillä sanottiin että kurikset pidetään huolimatta siitä mitä puku on koska roska, tomu, kura ja hiekka tulee puvun mukana sis'lle. Kurikset riisuttiin kaikilta ulkoovella ja kurikset päräytettiin letkulla puhtaaksi. Ihan loogista. Harmitti tietysti että ostettu vartavasten kallis puku kun olis menny joku halvempikin. Kurikset oli ostettava lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
ymmärrän mä tuon lian jne.. mutta siis mä en ymmärrä, miksi sanotaan että laitetaan, ku muillekin.. puvusta riippumatta... ei ollu puhetta tuosta liasta, vaan siitä että muut lapset saa raivarit ..

no juuri sen takia. mene pk töihin niin tiedät mitä on jos jotkut saa tehdä toista ja toiset ei.

Meillä kans haalari joka vettähylkivä.
Oon sanonu ettei tarvi laittaa kuriksia mut saavat laittaa jos haluavat.
Poika yleensä laittaa kurikset muidenkin lasten ne laittaessa, itseasiassa haluaa laittaa kun kurikset on työmiehen asu :D

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Alkuperäinen kirjoittaja Kiukkuperse:
ymmärrän mä tuon lian jne.. mutta siis mä en ymmärrä, miksi sanotaan että laitetaan, ku muillekin.. puvusta riippumatta... ei ollu puhetta tuosta liasta, vaan siitä että muut lapset saa raivarit ..

no juuri sen takia. mene pk töihin niin tiedät mitä on jos jotkut saa tehdä toista ja toiset ei.

olen ollut, ihan tiedoksi vaan ;) mutta ehkä ajattelen asian sitte hiukan oudosti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitäpä:
jos et vie nie niitä kuriksia hoitoon niin ei ole mitä laittaa päälle.?

jos en vie, ni sitten sanotaan että tuo kurikset jne... mut siis ihan sama tuo on onko mun lapsellani ne kurikset.. huvitti vaan tuo, että vedotaan siihen että muillekin joudutaan laittaa vaikka olis sellaset vaatteet ettei välttämättä tarvitsisi...

Alkuperäinen kirjoittaja tasa-arvon nimessä:
Ja mikä on ongelma?? Tasa-arvoahan joka asiaan halutaan

no ei tässä edelleenkää ole ongelmaa... tasa-arvoa joo, mutta samallahan lapsille pitäs opettaa, ettei kaikkea saa mitä muutkin... :whistle: mut joo.. en ole tehnyt enkä tekemässä asiasta ongelmaa.. kunhan huvikseni kirjoittelin tuosta.. Minä ja omat oudot ajatukseni :)

Meillä ei ole kurahousupakkoa, mutta olen vienyt ne sinne siksi, ettei puku ole joka päivä niin kurainen. Kysyin kerran, että pitääkö kurikset olla. Mulle vastattiin, että lapset ulkoilee sillä varustuksella, mikä niillä on. Kuriksia ei ole pakko laittaa, mutta vedenpitävä haalari olis sitten siinä mielessä kiva, ettei sisävaatteet kastu.

NO OOT KYL OUTO, JOS ET TAJUU VAIK SULLE MONI YRITTÄÄ SELITTÄÄKKIN!!

SORI ON ISOT KIRJAIMET JUMISSA...

MUT SIIS HELPOMPI SE ON MUILLE LAPSILLE KUN KAIKILLE ON SAMA ASU PIHALLE NIIN EI TARTTE ESIM SILLE 2 VUOTIAALLE SELITTÄÄ MIKS SEN PITÄÄ LAITTAA VAIK KAIKIKILLA EI OLISKAAN. PÄÄSEVÄT SENTÄÄN JOSKUS PIHALLE.

ai mahdoton mikä haloo siitä nousis,jos 3-5v ryhmässä parin lapsen ei tarvis laittaa kuriksia ja muiden täytyis :o sitä sais niille lopuille kyllä väkisin kiskoo ne housut alkaan.
miksi pitäis tuosta asiasta tehdä vaikeeta ja turhaan uloslähtötilanteessa pahoittaa toisten mielet,kun asia hoituu helposti kuriksilla.en tajua ongelmaa.

vitsi mä en ymmärrä tätä kun vanhemmat ei uskalla sanoa mitään niille hoitajille. Jos mä en haluisi että niitä kuriksia ei laiteta niin en veisi niitä hoitoon jos pyytävät tuomaan , sanoisin en tuo. Ja se että sua jää vaivamaan et miksi sanoi tuolla tavalla , kyseenalistasin heidän kurahousu hommat ja sanoisin mielipiteeni asiasta. Kaiken voi tehdä ystävällisesti menemättä räyhäämään. Itse olen selvinnyt vastaavanlaisista tilanteista puhumalla ja sanonut miten asioissa edetään. En toki vaadi että sääntöjä rikotaan mutta esim tuo kurahousu juttu ei riko mitään valtakunnan sääntöjä jos ei halua lapselleen kuriksia päälle.

Ei meille ole kyllä koskaan sanottu, että pitäisi sen vuoksi laittaa, kun muillakin on. Meillä tädit on itsekin sitä mieltä, että kurikset on muuten hyvät, mutta aika epämukavat päällä. Ja jos on vedenpitävät haalarit, niin saa olla niilläkin. Musta on outoa, jos lapset totutetaan alusta saakka siihen, että kaikilla pitää olla kaikki samalla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja MIE VAAN:

MUT SIIS HELPOMPI SE ON MUILLE LAPSILLE KUN KAIKILLE ON SAMA ASU PIHALLE NIIN EI TARTTE ESIM SILLE 2 VUOTIAALLE SELITTÄÄ MIKS SEN PITÄÄ LAITTAA VAIK KAIKIKILLA EI OLISKAAN. PÄÄSEVÄT SENTÄÄN JOSKUS PIHALLE.

se ei ole lapsen vika jos toisella ei ole vedenpitäviä vaatteita. Sitä ei tartte sen kummemmin selittää. Asia vain on niin. Niin tätä elämää täytyy oppia elämään ja kestämään tosi asia että aina asiat ei ole kaikilla samalla lailla ja samanlaisia vaatteita harvemmin on päällä. Sillä lailla ne naperot senkin oppii kun erillaisia ulkoilu vaatteita on jo siellä päivkodissa. Toisella on kurikset toisella ei. Minä en vie kuriksia eikä kukaan ole pakottanut, pari kertaa pyydettiin sanoin etten tuo.
Eikä siitä ole koommin puhuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja juu-u:
Alkuperäinen kirjoittaja MIE VAAN:

se ei ole lapsen vika jos toisella ei ole vedenpitäviä vaatteita. Sitä ei tartte sen kummemmin selittää. Asia vain on niin. Niin tätä elämää täytyy oppia elämään ja kestämään tosi asia että aina asiat ei ole kaikilla samalla lailla ja samanlaisia vaatteita harvemmin on päällä. Sillä lailla ne naperot senkin oppii kun erillaisia ulkoilu vaatteita on jo siellä päivkodissa. Toisella on kurikset toisella ei. Minä en vie kuriksia eikä kukaan ole pakottanut, pari kertaa pyydettiin sanoin etten tuo.
Eikä siitä ole koommin puhuttu.

itse taidat olla vähän kumma tyyppi kun et noudata sääntöjä. hoida itse kakarasi jos sinä et kunnioita tiosten työtä. jos itse olisit pph ja toiset alkaisivat määräilä miten sinä työsi teet.

jos vaikka haluaisit että kura ei tule sisään vaan kurahhousut voi riisua ulkona terasillaa niin yksi mamma ei voisi ostaa 2 euron kuriksia kirpparilta.

törkee akka olet. selität mitä toisten pitäisi lapsena oppia ja itse et ole oppinut alkeellisia käytöstapoja. toisten työn kunnioittamista ja sääntöjen noudattamista.

Ehkä sillä hoitajalla oli useampia selityksiä sille kurahousujen käytöllä, mutta sattui siinä sanomaan vain sen yhden? Vaikkei se edes olisi ollut se tärkein syy. Aina sitä ei vaan tule perustelleeksi asioita tarpeeksi tyhjentävästi.

Yhteistyössä