Hiukan outoja neuvoja "ammatti-ihmiseltä" :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Hmmmmm"

Vieras
Tämä on suora lainaus Iltalehden Sofian sohva -sivulta:

"Seurustelen toista vuotta. Välillä löydän netistä jonkin seuranhakusivun, missä poikaystäväni on kirjautuneena. Olen sanonut, että se häiritsee minua. Hän vastaa, että voi helposti lopettaa sen käytön. Kuitenkin olen uudelleen ja uudelleen nähnyt hänen laittavan jo poistetun profiilinsa takaisin. Siinä ei olisi mitään ongelmaa, jos hänen seinällään ei olisi kymmeniä viestejä monilta tytöiltä. En voi tietää, mitä hän tekee muualla netissä selkäni takia. Ja jos muistutan asiasta hänelle, hän suuttuu ja vetoaa minun vanhoihin virheisiini. Mitä voin tehdä, jotta saan tuon loppumaan? Olemme muuten todella onnellisia. Tai ainakin minä olen.

Nettileski

Sofia: Netissä kaikenlainen pelaaminen, seurustelu ja oleminen on tätä päivää. Joillekin siitä tulee riippuvuus. On pakko roikkua siellä, katsella kaikenlaisia palstoja ja Facebookia alinomaa. Siellä on helppo tehdä tuttavuuksia, siellä voi olla hauskaa, sieltä saa helposti myötätuntoa ja huomiota.

Et sinä koskaan voi tietää, mitä tämä poikaystäväsi tekee netissä. Et voisi myöskään tietää sitä seuraavasta miehestäsi. Ihmisillä on oikeus yksityisyyteen, niin puhelimeen, sähköposteihin kuin nettiviestittelyynkin.

On onni, että siellä miehesi seinällä on monia naisia kirjoittelemassa hänelle. Huolestuttavaa olisi, jos olisi vain joku yksi ainoa. Lakkaa vahtaamasta ja nauti seurustelustanne. Jos et pysty, lopeta suhde. "

Minunkin mielestäni on hieman outoa. Itseäni häiritsi aiemmin, että silloisella avokillani oli profiili useammalla eri deittisivustolla, oli Suomi24:llä, Match.comissa, deittinetissä ja monessa muussakin paikassa. Lisäksi oli myös profiili seksisuomessa. Jälkimmäinen varsinkin häiritsi ihan hirveästi minua.

Plussana mainittakoon se, että mies itse kertoi näistä profiileistaan minulle. Tuli siis olo, ettei se tuolla mitään tee. Kuitenkin hieman häiritsi, ettei mies missään profiilissaan ilmoittanut olevansa varattu.

Suhde loppuikin sitten myöhemmin, tosin ei kummankaan pettämiseen (tietääkseni).

No mä en kyl pidä tota mitenkään ammatti-ihmisenä, onko siitä ees mitään todisteita? Jos seurustelee niin sillon ei ole normaalia ja oikeutta pitää profiilia seuranhakusivuilla, ellei kyseessä ole avoin suhde ja homma on kumpaisenkin osapuolen mielestä ok.

kerran tämä samainen Sofia kehoitti erästä naista hakemaan seksiä avioliiton ulkopuolelta kun ei saanut sitä mieheltään :/ Perusteluna"jokaisella on oikeus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan".

[QUOTE="...";25043257]Heh.. luulenpa, että suakin häiritsisi, jos kumppani roikkuisi DEITTIsivuistoilla. Ihan eri asia olla sellasilla sivuilla, kuin muuten vaan surffailla netissä.[/QUOTE]
Tottakai häiritsisi, mutta ei se siihen liity että Sofian vastaus on silti minusta hyvä ja totuudenmukainen: ei koskaan voi tietää mitä poikaystävä tai seuraava mies tekee netissä (tai muuallakaan), ja ihmisellä on oikeus yksityisyyteen. Ja jos ei näitä tosiasioita voi hyväksyä, niin kannattaa lopettaa suhde.

Ei kukaan voi miestään loputtomiin vahtia, eikä kuulukaan. Ja jos miehen taipumus kerran on tiedossa, eikä mies sitä ole lopettanut tai lopettamassa vaikka nainen on toivonut, niin eikö järkevä nainen joko sopeudu tilanteeseen tai lähde lätkimään, sen sijaan että hakkaa päätänsä seinään ja taistelee tuulimyllyjä vastaan?

Tuolla Sofian Sohvassa vastaukset on lähes poikkeuksetta aivan minun arvomaailmani vastaisia. Luenkin sitä lähinnä huvittuneena, odotan aina, miten ihmeellisesti "Sofia" tällä kertaa vastaa. Toivottavasti kukaan täysjärkinen ihminen ei noudata hänen neuvojaan.

Mäkin olen lähinnä ihmetellyt niitä vastauksia. Luulen että joku toimittaja niitä keksii, tai sitten Sofian sohva on vaan palsta, johon joutuu vuorollaan kuka vain kirjoittamaan. Veikkaan näin!

Aina sitä haluaisi muuttaa toista, mutta miksi sen pitäisi edes onnistua kun itseäänkin on niin vaikea muuttaa. Joko hyväksyt tietyt asiat ihmisessä tai sitten et hyväksy niitä ja teet johtopäätökset sen mukaan.

Yhteistyössä