Hae Anna.fi-sivustolta

hiukseni katoavat? auttakaa!

Viestiketju osiossa 'Yleistä keskustelua' , käynnistäjänä saraSartsih, 05.08.2016.

1. saraSartsih Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hei,
    olen 15v tyttö. Olen etsinyt netistä keskusteluja hiuksiin liittyen ja halusin kirjoittaa tästä jonnekkin mutta jostain syystä se perinteinen Demi ei tuntunutkaan tällä kertaa oikealta paikalta koska haluaisin keskustella enemmän itseäni vanhempien kanssa joihin luotan enemmän. Asiaan..

Hiukseni olivat ERITTÄIN tuuheat ja sain paljon kehuja lähes päivittäin. Eikä minun tarvinnut tehdö niille suihkun jälkeen mitään, ne olivat mahtavan pöyhet luonnostaan. Hiukseni ovat lisäksi luonnon kiharat + pitkät. Vuosi sitten huomasin hiusteni latistuneen kovin sekä ohenneen. Ennen niin tuuheat, paksut ja pörröiset hiukseni olivat muuttuneet päätämyöten meneviksi ohuiki rumiluksisi. Tämä vaivaa minua kovin ja olen keskustellut tästä jo äitini kanssa. Tuntuu ettei hän kuintenkaan aivan ymmärrä koska hänellä itsellään on kovin ohuet hiukset ja minun tuntuvat hänen mielestään todella paksuilta. Mitä ne eivät todellakaan ole enää..

Ensin minulle iski tämän tajuttuani kama sressi (minkä tiedän pahentavan asiaa, mutta minkäs teet) aloin kreppaamaan hiuksiani (en ihan tyvestä, noin 2-3 sentin päästä) jotta saisin taas tuntea hiukseni yhtäpaksuina kuin ne olivat. siinä kreppaillessa en huomannut ongelmaa hetkeen kunnes nyt olen taas ollut (kesäloman takia) kreppailematta ja havahtunut niiden kamaluuteen. En ole saanut enää keneltäkään kehuja hiuksistani mikä taas vaikuttaa itsetuntooni ja siihen että alan vain vielä enemmän miettimään hiuksiani.

Hiuksia lähtee suihkussa (ei tuppoina yms), harjatessa, nukkuessa, niihin koskiessani, pompulaa laittaessa.. melkeinmpä kokoajan joudun puistelemaan hiuksiani päältäni.. mikä ahdistaa kovin. olen alkanut jo käyttämään vähemmän shamppoota enkä läträä sillä.. vältän fööniä ja kreppirautaa. onko täällä ketään joka osaisi sanoa miten saan ennen niin paksut, ilmatavat hiukseni takaisin? toivon ettei minua peloteltaisi millään vakavalla sairaudella koska olen erityisen herkkä tälläisille. Äitini mielestä on normaalia että näin kuukautisten alettua ja koulu stressin kasvettua hiuksia lähtee.. mutta en silti ymmärrä miksi muilla kavereillani ei ole niin tapahtunut.. ja nyt minulla onkin yhtäkkiä porukan kamalimmat hiukset.. lisäksi en ole muuttanut ruokavaliotani ollenkaan. aiemmasta. Olen jopa alkanut pelätä suihkua ja hiusten näkemistä sen lattialla..

Auttakaa
    KIITÄN

Last edited: 05.08.2016
  2. Sentraali Sandra Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Aika vaikee on täältäkäsin auttaa, käyppäs ensitöiksesi lääkärissä, siitä se lähtee selviintymään !
    Voit kokeilla testiä:
    Tukistuskoe
    Yksinkertainen ja yleensä riittävä keino hiusten irtoamisnopeuden mittaamiseksi on tukistuskoe. Kun otetaan pieni tukko hiuksia peukalon ja etusormen väliin ja tukistetaan lievästi, irtoaa 0–3 hiusta kerrallaan. Viisi hiusta tai enemmän merkitsee tukanlähtöä. Koe kannattaa tehdä erikseen ohimolta, päälaelta ja takaraivosta, koska hiustenlähtö on harvoin yhtä voimakasta koko päänahassa.

3. Sentraali Sandra Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
  4. saraSartsih Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Noh, lähtö on nyt vähentynyt, mieluummin nämä omat kuin kalju --> [​IMG]

5. Irmastiina Vierailija

6. Irmastiina Vierailija

Kokeile apteekin Biotiini strongia sisäisesti. Hiuksia pitää myös hoitaa pesun jälkeen hoitoaineella, jotta ne säilyttävät joustavuutensa. Niophlex ja Moroccan- oil ovat hyviä tavallisen hoitoaineen lisäksi. Sinulle on saattanut osua tavallista suuremman hiusmäärän uusiutuminen samaan aikaan, siitä sulkasato.

7. tuuheetukkainen Vierailija

Taitaa olla raudanpuute, silloin lähtee hiuksia tai sit kilpirauhasen vajaatoiminta ja lihominen, tukkaa lähtee silloin myös. Itse syön multivitaa ja hiukset on kiiltävät ja paksut. Paljon vihanneksia ja heledemliä syön. Ei noilla hiusten vahvistaja-aineilla saa kuin väliaikaista tuuheutta. Kun käytön lopettaa, tippuu taas hiuksia. Hiusten värjääminen ja kähertäminen tai suoristaminen myös ohentaa hiuksia, hiuslakat sekä liika peseminen. Pari kertaa viikossa riittää peseminen.

8. expertti Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0

9. vierailija Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä