Hae Anna.fi-sivustolta

Hiukset paksummiksi ja tuuheammiksi

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä tietämätön, 16.02.2015.

1. tietämätön Vierailija

Mun omat hiukset on luonnostaan TODELLA ohuet. Ärsyttää, kun tuntuu että ne vaan valuu latistuneina mun päätä pitkin eikä niissä oo mitään muotoa. Aamuisin ennen koulua en tee läheskään mitään hiuksilleni paitsi harjaan. Kertokaa jotain vinkkejä, joilla saisin näitä hiuksia edes vähän paksummiksi ja tuuheammiksi.

2. Täs on ainakin mun aamurutiinit miten saan tuuheamman tuntuiset, ja näköiset hiukset ( Hiukseni ovat siis vaaleat, hennot, ohuet ja lasimaiset) :

Pesen ne aamulla, koska hiuspohja rasvoittuu, ja haluan raikkaat hiukset kun lähden kouluun. Laitan ensimmäisenä hoitoaineen ja SITTEN vasta Shampoon.

Annan niiden kuivua hetken pyyhe päässä.

Laitan niihin muotovaahtoa varsinkin juureen ja päähän. Sitten laitan lämpösuojan, joka karhentaa hieman hiusta, etteivät ne olisi niin "liukkaat"

Otan föönin ja kuivaan ne pienellä lämmöllä, samalla kun harjaan hiuksiani.

Laitan latvoihin vielä lisää lämpösuojaa, ja suoristan.

sitten ne ovat ilmavat ja tuntuvat paksummilta :)

Jos haluan vielä ekstra "volyymia" Tupeeraan hiukan päältä, ja laitan vähän lakkaa.

Ja valmis :D

3. Mitäs jos Vierailija

pesun jälkeen laittaisit muotovaahtoa ja kuivaisit hiukset. Sitten tarrarullat kuiviin hiuksiin ja suihkaus Lórealin plii suihketta (reagoi lämpöön). Sitten kosteuden kestävää lakkaa päälle. Tulee tuuheutta.

Lisää volyymia saa myös lisähiuksista jos on varaa niitä laitella.

4. Kysymys Vierailija

Mikä tuo plii suihke on? Omat hiukset pysyvät nykyään hitsin huonosti.

5. MasCara Vierailija

Itse löysin avun vastaavaan ongelmaan hiusten säännöllisellä leikkauksella. Leikkaan n. 1 cm pois 3 kk välein ja avot, hiukset ovat muuttuneet paljon hyväkuntoisemmiksi ja tuuheammiksi. Myös oikeilla shampoovalinnoilla saa lisätuuheutta tukkaan! Ja aina ei se tuuheuttavaksi mainittu shampoo oikeasti tuuheuta: itse käytin Bed Headin tuuheuttavaa ja se teki hiuksistani lättänät. Sitten vaihdoin kokeilumielessä luomusarja Urtekramin shampoohon ja hiukseni ovat pesun jälkeen paljon tuuheammat. Lisäboostia saa myös hyvällä kuivashampoolla, itse olen parin vuoden ajan käyttäny joka aamu pari suihkausta Sunsilkin kuivashampoota. Muita muotoilurutiineja en tuuheuden saamiseksi ole tarvinnut. Ja hiuslaatu tosiaan hyvin hento kuitenkin.

6. vierailija Vierailija

7. vierailija Vierailija

Kyllä tosiasia on että useimman suomalaisen hiukset ovat lasimaiset ja ohuet. Tuuheaksi niitä et saa kun peruukilla, lisäkkeillä tai permanentilla, joka avaa hiuksen, joka on kuin käpy.

8. vierailija Vierailija

Itselläni myös lasimaiset hiukset. Tosin myös paksut, mutta lasimaisuudesta johtuen eivät "pysy mitenkään". Aloitin kokeilemaan suolasuihketta. Pesen hiukset normaalisti joka toinen päivä ja nyt kun olen laittanut suolasuihketta, saa hiukset toisenakin päivänä pysymään paremmin halutulla tavalla. Suolan tarkoitus on tuoda rakennetta, volyymia hiuksiin ja kuohkeuttaa tms.

Toisaalta mietityttää, jos käyttää pidemmän aikaa, mahtaneeko haperruttaa hiuksia.

Noita suolasuihkeita on monelta eri valmistajalta. Ostin eka kalliin pullon Sokokselta, mutta huomasin juuri, että esim. Dermosililtä saa suolasuihketta huomattavasti halvemmalla. Dermosolin suihke ei ole vielä saapunut, joten käyttökokemusta siitä ei vielä ole.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri