Hae Anna.fi-sivustolta

hiusharjan pesu

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä hiuske, 30.01.2009.

1. hiuske Vierailija

En tiedä, kuuluuko tälle palstalle, mutta kertokaa miten saa hiusharjan putsattua? Kuinka usein pesette? En meinaa saada piikeistä lakkajämiä yms pois muuten kuin yksi kerralla nyppimällä.

2. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minä pesen harjat aika ajoin. Hiukset lähtevät kamman avulla, ja sitten liotan harjaa kuumassa saippuavedessä. Sitten pesen sen kynsiharjalla johon olen ruikannut reilusti nestesaippuaa. Pikkuhiljaa lähtevät lakkajäämätkin :)

3. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Minä pesen harjat aika ajoin. Hiukset lähtevät kamman avulla, ja sitten liotan harjaa kuumassa saippuavedessä. Sitten pesen sen kynsiharjalla johon olen ruikannut reilusti nestesaippuaa. Pikkuhiljaa lähtevät lakkajäämätkin :)

4. äippä66 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    1
    Jaaha, tuplaten sitten tuli.

5. uusia Vierailija

Minä en jaksa taas tuohon ruveta lainkaan, vaan ostan uuden harjan kun vanha menee liian lähmäiseksi.

6. arghh Vierailija

JUST!!

7. mutta minä Vierailija

Minä pistän pesualtaaseen lämmintä vettä ja shampoota, ja jätän harjan siihen likoomaan. Sitten kammalla nostan irtohiukset pois, ja kyllä se hiuslakkakin siitä pikku hiljaa tokenee.

8. Kynsiharjaa parempi Vierailija

on jäykkä astianpesuharja, koska siinä on pitkät harjat.

9. Dirty hiusharja Vierailija

Täytyy tunnustaa, että mulla ei ole koskaan tullut mieleeni pestä hiusharjaani. Ylimääräiset hiukset ole toki nyppinyt pois, mutta peseminen. Kaikkea uutta oppii eri ketjuja lukemalla, mutta en siltikään viitsi harjoja pestä. Nehän on vain omassa käytössäni.

10. Dirty hiusharja Vierailija

Täytyy tunnustaa, että mulla ei ole koskaan tullut mieleeni pestä hiusharjaani. Ylimääräiset hiukset ole toki nyppinyt pois, mutta peseminen. Kaikkea uutta oppii eri ketjuja lukemalla, mutta en siltikään viitsi harjoja pestä. Nehän on vain omassa käytössäni.

11. hiusharja Vierailija

Hiukset otan harjasta kamman avulla pois. Harjan ja myös kamman pesen pari kertaa viikossa lämpimällä saippuavedellä, toisinaan käytään kynsiharjaa pesemiseen (tuota kynsiharjaa en muuhun tarkoitukseen käytä, vaan käsille on omansa). Ei tarvii liotella, kun eivät pääse likaantumaan, kun usein pesee.

12. sirmu Vierailija

No mutta Dirty hiusharja. Ihminen harjaa päänahasta talia, mahdollisesti muotoilutuotteen jämiä ja muuta möhnää hiusharjaan. Suosittelen harjan pesua. Voi toimia monille, joilla hiukset rasvoittuvat nopeasti pesun jälkeen :)

Toinen vinkki on huuhdella hyvin shampoo pois, heh.

13. aivan.. Vierailija

hiusharjaan jää muotoilutotteiden jämiä yms., joilloin minä pesen hiusharjani syväpuhdistavalla shampoolla ja kynsiharjalla.

14. vierailija Vierailija

Myös astianpesukoneeseen voi huoletta laittaa

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri