Hiusten kotivärjääjät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko teillä ollut ikinä ongelmia värin kanssa, että tulisi kutinaa, kirvelyä tms?

Katsoin 45min ohjelman, jossa tyttö sanoi, että aiemmin oli vain kutinaa ja kerran tuli sitten rakkulat päänahkaan.

Mulla on tuntunut kutinaa/kirvelyä aina värjätessä. Mutta päänahka ei ikinä ole kärsinyt yhtään. Mutta aloin miettimään. Nyt odottaa väripurkki tossa pyödällä, uskallanko mä nyt enää sitten väräjät? Entäs jos käy pahasti? Onko ns. parempia värejä ja huonompia?

Niissähän lukee ohjeissa, että aina pitäisi tehdä se allergiatesti 48 tuntia ennen varsinaista värjäystä. Mie olen tunnollisesti tehnyt, vaikka olisi samaa merkkiä ja väriä kuin aiemmin. Kerran nousi pieni rakkula ja silloin jätin värjäämättä. Senkin jälkeen olen värjäilyt ongelmitta.

Tee se testi, niin sitten saat jonkinlaisen tiedon mahdollisista oireista.

kyllähän se nyt väkisinkin rasittaa päänahkaa, jos käytät kestovärejä.. vaalennusaineet ovat pahempia, kuin muut värit. Tuntuu minullakin välillä kutinaa ja kirvelyä päänahassa, ja varsinkin vaalentaessa. Kannattaa käyttää kevytsävyjä jos pelottaa :) Ne ovat hellempiä päänahalle..

Olen värjännyt kotona ja kampaajalla vähintään kahden kuukauden välein viimeiset kolmetoista vuotta. Vain pari kertaa on kotiväri kirvellyt päänahkaa. Värinpoisto on aiheuttanut polttavan tunteen pari kertaa sekä kotona että kampaajalla, mutta mitään näkyvää ei päänahkaan niilläkään kerroilla tullut. Viimeisin värinpoisto ei tuntunut miltään. En koskaan tee allergiatestiä.

[QUOTE="Ammi";22527591]Niissähän lukee ohjeissa, että aina pitäisi tehdä se allergiatesti 48 tuntia ennen varsinaista värjäystä. Mie olen tunnollisesti tehnyt, vaikka olisi samaa merkkiä ja väriä kuin aiemmin. Kerran nousi pieni rakkula ja silloin jätin värjäämättä. Senkin jälkeen olen värjäilyt ongelmitta.

Tee se testi, niin sitten saat jonkinlaisen tiedon mahdollisista oireista.[/QUOTE]

Mua on aina ihmetyttäny miten tuo allergiatesti käytännössä tehdään. Kun siis pitäisi tehdä 48 tuntia ennen värjäystä ja kuitenkaan väriainetta ei saisi säilyttää yhtään pakettien avaamisen ja sekoituksen jälkeen vaan, olisi käytettävä kaikki heti.

Itelläkin usein kutisee nuo värit. Tosin itsellä herkkä ihokin, katson vain että on iho ehjä ennen kuin värjään. Ja värjään tosin vain 3-4krt vuodessa, kun ei tuo juurikasvu kovin selvästi näy siinä kohtaa enää kun erottaisi (kestoväri kyllä käytössä).

En oo kyllä minäkään noita testejä tehnyt koskaan, kotivärjäystä takana nyt kymmenisen vuotta. Päänahka saattaa kirvellä ja joskus kutista värjäyksen jälkeisellä viikolla, tätä toista vain silloin kun olen pitänyt vahingossa väriä liian kauan.. Mutta siitä se sitten rauhottuu..

Tukka mulla on hyväkuntoinen ja paksu takapuoleen asti pitkä. No, latvat on napsimiskunnossa mutta muuten siis hyvässä kunnossa..

Yhteistyössä