hiusten leikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meidän äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

meidän äiti

Vieras
Onko kellään kokemuksia siitä että lapsi (meidän oma kohta 4 v) ei yhtäkkiä enää suostukaan menemään parturiin? Kyseessä poika joka kävi eka kerran parturissa vuoden vanhana ja siitä asti on käynyt reippaasti ja osannut istua itse parturin penkillä jne.
Nyt sitten tuli stoppi: kaksi aikaa jo varattuna ja herra kieltäytyy menemästä kiljuen ja huutaen eli pitäisi viedä väkisin ovesta sisään ja ei varmasti onnistuisi hiusten leikkaus. Tukka kasvaa kuitenkin sellaista vauhtia ja on aika tuuhea, joten tylsien keittiösaksien kanssa kotona nirhaaminenkin voi olla yhtä tuskaa.
Antakaa vinkkejä miten olette saaneet tällaisen ongelman ratkaistua.
Vai onko tämä sitä iänikuista uhmaikää vaan...?

Meillä poika on aina antanut leikata hiukset nätisti paitsi nyt.Poika 4v ja hirveen huudon kanssa joudun leikkaamaan.En enää saksia uskalla käyttää kun pyörii niin kovasti.Koneella menee helpommin ja nopeemmin.Huudon kanssa sekin mutta on aina ilonen sen jälkeen kuitenkin ja annan jonku pikku palkinnon siitä.

Osta terävät sakset tai kone .
Meilläkin tuli stoppi parturointiin, taistelua se oli kotonakin kunnes keksittiin että lavuaarileikki onkin kivaa samalla. Nykyään antaa taas leikata hyvin ja jopa ehdottaa itsekkin parturointia. Ehkä sitä taas vuoden tauon jäkeen uskaltaisi parturiin viedä, vaikka aika hyvin sitä on jo oppinut itsekkin saksimaan! :D

Meidän 5v. ei vielä ole halunnut mennä partutiin vaikka olen ehdotellut. Eli äiti saa leikata käytössä on sakset ja kone. No on ainakin taloudellista. välillä oli kotonakin vaikeaa kitinän kanssa tehtiin, mutta nykyään sujuu ihan mukavasti, kun välillä suihkuttaa vettä vaan kasvoille ?? huvinsa kullakin !

Meillä oli 6v tyttö sellainen 4-5 v iässä.
Leikattiin sitten kotona.Olen ollut ennen parturi-kampaaja,joten ne jutut sujuu minulta :D
Antaa lapselle kasvaa ne hiukset niin pitkäksi,että sitten tulee lapsella itselläkin sellainen olo,että ne hiukset on pakko leikata. :D
Hieman ''raakaa'' :D

Tuli mieleen, että mieheni veljelle sanottiin pienenä, että mennään parturiin, ne leikkaa siellä sun pään. Mieheni veli ei uskaltanut mennä vaan aina huusi suoraa huutoa, kunnes selvis, että poika todella luuli, että siltä leikataan pää pois... :laugh:

Yhteistyössä