Hiustenlähtö imetysaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kääk!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kääk!

Vieras
Onko kellään mitään vinkkiä, miten tuota voisi ehkäistä/siihen vaikuttaa? Jostain luin, että Priorin voisi auttaa, kokemuksia? Tää on ihan sairasta, jää aina tukko hiuksia hiusharjaan ja irtohiuksia on ihan joka paikassa.

Mä en oikein tiedä, auttaako siihen mikään muu kuin aika...
Mun vauva on nyt 11 kk (imetän yhä muutaman kerran vuorokaudessa), ja nyt alkaa hiukset tuntuun taas tuuheemmilta.

ei sitä millään ehkäistä, se on hormoneista johtuvaa - tippuu kerralla nekin jotka eivät (hornonaalisista syistä) tippuneet raskausaikana. karina alkaa siinä 4kk synnytyksestä.

Raskausaikana minulla tukka paksuni kun hiuksia ei irronut juuri yhtään, ei edes senvertaa mitä normaalisti. Imetysaikana lähti hiuksia tukottain ja puski lyhyttä pehmeää uutta vauvantukkaa samanaikaisesti tilalle. Minulla on pitkät hiukset, oli myös silloin.

Minkä tuolle voi, ei mitään.

Mielenkiintoinen ilmiö oli raskausaikana muuten myös se, että säärikarvat eivät kasvaneet silloin ollenkaan! Voi kun se olisi jäänyt pysyväksi!

Joo, minulla on nyt ihana "sädekehä" pään ympärillä, kun tippuneet hiukset on alkaneet kasvamaan ja sojottavat 5 sentin pituisina. On luonnokihara tukka, joka ei pituuden takia jaksa kihartua kunnolla, lainehtii vaan. Niin nyt nämä lyhyet nousee semmoiseksi säkkäräksi kehykseksi kasvojen ympärille :x
Samanlainen strutsinperse oli ensimmäisenkin lapsen jälkeen. Noh, kyllä se siitä kasvaa. Se on kyllä ihanaa kun suihkuviemäriä sai olla kaivelemassa piisameista viikottain.

Sellaista se on.. Mulla kans ekassa raskaudessa hiukset paksuni ja oli tosi hyvässä kunnossa. KUNNES imetyksen alkaessa alkoi tippumaan, kampaaja sanoi, että ihan länttejä ohimoilla ja korvallisilla, mistä lähtenyt :/ Nyt taas raskaana ja hiuksia ei irtoa juuri ollenkaan. Sen tietää taas, miten käy. Nyt oon saanut kasvatettua pituuttakin, mutta varmaan täytyy taas leikata lyhyemmäksi. Mutta pieniä ja harmittomia juttujahan nämä on :)

äidilläni oli lähtenyt raskausaikana ja imettäessä niin paljon hiuksia, että oli päässä ihan kaljuja kohtia. Minulta ei ole lähtenyt yhdenkään (3 lasta ) kanssa normaalia enempää, tuntuu, että ovat vaan vahvistuneet ja paksuuntuneet :)

Mulla ei lähtenyt edellisen raskauden jälkeen hiuksia normaalia enempää. En tiedä johtuiko siitä, kun en käyttänyt shampoota koko raskausaikana (no-poo). Saa nähdä miten tämän raskauden jälkeen käy. Nyt on hiukset vielä vahvemmat kuin koskaan, kun ei ole yhtään käsiteltyä osaa hiuksissa ja vältellyt sulfaatteja useamman vuoden.

Mulla varisi hiukset jo ekan raskauden aikana. Jatkuvasti oli viemärit tukossa. Imetyksen ekat 4kk oli sellaista aikaa että tuijotin peilistä milloin on eka kalju laikku nähtävissä.
Tuon jälkeen tilanne rauhoittui ja hiukset saavuttivat entisen hyvän kuntonsa.

Nyt toisessa raskaudessa hiukset olleet upeassa kunnossa. Erona vain se että ovat alusta asti olleet omassa värissään, edelliset oli värjätty viimeisen kerran juuri ennen raskautta ja latvat ainakin olivat tosi kehnot. Saa nähdä tipahtaako puolet kun imetys alkaa, mutta veikkaisin että jos ravintopuoli on kunnossa niin ne hormonit on ne jotka siellä vaikuttaa.

Yhteistyössä