Hiustenlähtöä ja peruukinhankintaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harva

Vieras
Olen 24-vuotias PCOS:ästä kärsivä nainen, ja nyt minulla alkaa oikeasti menemään lopullisesti hermot tämän hiustenlähdön kanssa.. Saattaa olla pikkumaista, myönnän, mutta itselläni tämä on ollut oikeasti kova paikka. Ennen ihanan pitkät ja tuuheat hiukset ovat tiessään.. Harvat, kuivat, hiusraja vetäytynyt hurjasti.. En ole kohta kahteen vuoteen käynyt missään (juhlissa, baarissa tms..) koska itsetuntoni katosi ilmeisesti viemäriin hiusteni mukana. Töihinkään en uskalla hakea kun ei kehtaa edes kaupassa käydä ilman lakkia tai huivia.

Peruukin hommausta olen miettinyt, toisaalta innolla, toisaalta se lannistaa minut täysin.. Naisella pitäisi olla hiuksia! Samoin myös naisen tulisi olla kykenevä tekemään lapsia, siihenhän meidät on luotu! Mitä h*lvetin hyötyä minusta nyt sitten enää on?! En ole tuntenut itseäni naiseksi vuosiin tämän sairauden vuoksi..

Mutta siis asiaan: peruukit maksavat maltaita. Onkohan minulla mahdollista hakea tukea mistään, mikäli peruukin tahdon? Hiuksenihan ovat lähteneet sairauden takia.. Luin, että syöpää sairastavat saavat jonkinlaisen maksusitoumuksen sairaalasta peruukkia varten. Entäs me PCO:laiset? Ymmärrän, ettei tämä ole sama asia kuin syöpä, mutta kuitenkin päätin kysyä.. Olisiko täällä ketään, joka tietäisi? Tai osaisi tehdä edes hyviä arvauksia? :)

Kiitos hurjasti, mikäli joku tähän vastaa.. Tai jaksaa edes lukea. <3

T. Harva :)

Vierailija, jos on muita PCO:n oireita (menkkojen poisjääntiä, kovat menkkakivut, akne jne..) nii kantsii tutkituttaa ajoissa. Itse kärsinyt "tietämättäni" lähes kymmenen vuotta tästä sairaudesta ennenkuin tutkittiin kunnolla. Mitä äkemmin hoitaa, sen parempi.. Ja usko minua, kannattaa se hiustenlähtö hoitaa ajoissa paremmaksi ettei käy niinkuin minulla.. Joka kerta kun katson peiliin, mietin mitä jos olisin puuttunut asiaan jo aiemmin...

Vierailija, jos on muita PCO:n oireita (menkkojen poisjääntiä, kovat menkkakivut, akne jne..) nii kantsii tutkituttaa ajoissa. Itse kärsinyt "tietämättäni" lähes kymmenen vuotta tästä sairaudesta ennenkuin tutkittiin kunnolla. Mitä äkemmin hoitaa, sen parempi.. Ja usko minua, kannattaa se hiustenlähtö hoitaa ajoissa paremmaksi ettei käy niinkuin minulla.. Joka kerta kun katson peiliin, mietin mitä jos olisin puuttunut asiaan jo aiemmin...

Joo täytynee käydä lääkärissä. Kiitos!

ootko kampaajaltasi kysynyt tuohon hiustenlähtöön apua. Onko sinulla ihan paljaita kohtia päänahassa.. eräällä tuttavalla (mies) hiukset lähtivät läikittäin ja sille laitettiin jotenki irtohiuksia päänahkaan kiinni. En osaa tarkemmin selittää et miten. Mut ihan aidon näköiset hiukset on saanu

Hairmella voi ainakin peittää hiustenlähtöä

http://www.uudethiukset.com/
Tuollaisella jauheella voisi peittää alkavaa kaljuuntumista... Minkä värisille hiuksille nuo sopii? Onko eri värisiä jauheita? :cautious:
Miehillä kaljuuntuminen ei kai ole niin paha? Minä ainakin pidän vähän harvemmista hiuksista. Olisi ihanaa kosketella sellaista osittain kaljua, osittain hiuksellista päätä. :love:

Tuollaisella jauheella voisi peittää alkavaa kaljuuntumista... Minkä värisille hiuksille nuo sopii? Onko eri värisiä jauheita? :cautious:
Miehillä kaljuuntuminen ei kai ole niin paha? Minä ainakin pidän vähän harvemmista hiuksista. Olisi ihanaa kosketella sellaista osittain kaljua, osittain hiuksellista päätä. :love:

Värejä on vaaleasta mustaan. Eli useita värejä löytyy. Joo, joillekin kalju sopii :)

Yhteistyössä