Hiusvärit ja raskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätietoinen

Vieras
sattuuko joku tietämään ovatko hiusvärit/vaalennusaineet ns "kiellettyjen listalla" eli onko niistä haittaa sikiölle? - tuli mieleen, koska kuulin jostain ettei edes hyttysmyrkkyä saisi käyttää... Onko jossain jotain listaa "kielletyistä" ruoka- ym. aineista?

Ei ole tietääkseni kiellettyä missään, vaikka hennaväreistähän on varoiteltu.

Väri vain ei ehkä tartu hiuksiin kuten raskaus/imetysaikana otettu permanenttikaan, joku hormonaalinen juttu. Itse värjäilin päätäni kotona koko odotus- ja vauva-ajan ja vaikutusaika oli paljon pidempi mutta sävy tuli aina oikein.

Mä käyn kampaajalla muutaman kuukauden välein, ja raskausaikana ensin epäilytti laitattaa hiuksiin väriä. Mun kampaajani, ollaan aika hyviä tuttuja muutenkin, oli sitä mieltä ettei värin laittamisessa nimenomaa hiuksiin ole mitään haittaa raskauteen tai sikiöön. Mutta sen toimivuus on jokaisella arvoitus, onnistuuko lopputulos miten oman "hormoonihyrinän" vuoksi. Taisimpa laitattaa ainakin kaksi kertaa värin raskauden aikana. Ja hyvin myös onnistui. Eikä tullut myöskään mitään yliherkkyyksiä tai muita ongelmia.

Olen lukenut, että kerran korkeintaan. Tuntuu olevan kovin monenlaista tietoa asiasta. Jos haluat niin lujaa faktaa kuin tästä maasta voi saada soita teratologiseen keskukseen. Vastaavat kysymyksiin ainakin puhelimitse. Numeron löydät vaikka googlella.

Yhteistyössä