O
Onneton.
Vieras
Hei! Olen todella peloissani, kun luin artikkelin lehdestä koskien hiviä. Sehän tarttuu helposti keneen tahansa. Itse olen raskaana ja onnellisessa parisuhteessa. Olen todella iloinen tulevasta vauvasta, mutta elämääni rupesi tosiaan varjostamaan se hiv. Itse olen melko nuori ja joskus 4 vuotta sitten olin toisessa parisuhteessa. Silloin mies ystäväni väitti käyneensä kaikissa testeissä ja uskoin häntä. En tiedä tietenkään puhuiko hän varmasti totta, kun muutenkin jouduin elämään ainaisen pelon ja väkivallan uhrina. Tulin raskaaksi ja silloisen elämän tilanteeni takia jouduin tekemään abortin mikä oli elämäni pahin kokemus. Kai minulle on silloin tehty se testi? Kai ne tekevät vaikka en ole neuvolassa silloin käynyt? Tämä raskaus on alussa ja olen vasta yhden kerran käynyt neuvolassa. Tarkoitus olisi maanantaina mennä verikokeeseen. Kuinka pian vastauksen saa? Tietääkö kukaan? Pelon aiheutti se koska luin myös netistä siihen liittyviä oireita. Nykyisellä avomiehelläni oli muutama vuosi sitten mononukleoosi ja se oli melko paha. Se todettiin verikokein. Luin netistä, että se juuri voidaan sotkea hivin aiheuttamiin alku oireisiin. Voiko olla mahdollista, että verikokeesta huolimatta lääkäri olisi erehtynyt? Itselläni tuntuu olevan myös sellainen oire, kun mahani on aina sekaisin. Muuten olemme terveitä. En ole esim. laihtunut. Tietysti testi antaa varmuuden, mutta en ole pystynyt nukkumaan koska tämä asia pyörii aina mielessäni joten olisin todella kiitollinen jos joku voisi auttaa jos tietää jotakin. Pelkään myös sitä, että olisin sen tartuttanut nykyiseen puolisooni.