"HIV-positiivisilla on oltava oikeus suojaamattomaan seksiin"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lepsa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jokainen tehköön mitä tahtoo jos toinen osapuoli on tietoinen riskistä (jolloin ei kyllä pitäis mennä myöhemminkään itkemään jos tartunnan saa), mutta jos salaa tartunnan ja on suojaamattomassa niin kyllä rangaistuksensa ansaitsee!

Jos molemmat tietää ja ovat kykeneväisiä ymmärtämään, mitä se tarkoittaa, että toisella on hiv, niin mikäs siinä.

Mutta ei toiselta salaa. Jos tietää olevansa hiv-positiivinen ja ei sitä kerro, harrastaa suojaamatonta seksiä jonkun kanssa, niin kyllä pitää rangaista ja kovaa (tosin tiedä, tuntuuko siinä mikään rangaistus kovin kovalta verrattuna hiviin)..

Emmä lukenu koko juttua, mut eikös ne hiv-positiiviset vois hässiä toisiaan, ni ei olis tartuntavaaraa.
Mun mielestä toi on pöyristyttävää, et pitäis olla oikeus tartuttaa tappava tauti toiseen ihmiseen ilman tuomiota.

Ihan naurettavaa. Noi tutkijatkin tasan tarkkaan tietää, että onhan se oikeus jo nyt, jos vastapuoli siihen suostuu, joten tuossahan tarkoitetaan tilannetta jossa vastapuoli on asiasta tietämätön. Entäs jos sen tekee nimenomaan tarkoituksenaan tartuttaa tappava tauti? Jos ruiskuttaisin johonkuhun tahallani tappavaa virusta ja tämä kuolisi siihen, se olisi murha. Miksi "ruiskuttaminen" tällä toisella tapaa olisi jotain muuta?

Kyllähän jokaisella on velvollisuus suostua esim. karanteeniin, jos sairastuu johonkin yleisvaaralliseen tautiin, vaikkapa ebolaan, pitäisikö näillekin suoda oikeus vaikka vapaaseen liikkumiseen kansan keskuudessa?

No hankkii sit vaikka jonkun elämäänsäkyllästyneen seksipartnerin.

Aika ruma temppu tartuttaa toiselle tuommoinen. Ja nimenomaan just näin, ei ne niistä tartunnoista kerro, päinvastoin vielä jälkikäteen kieltävät, vaikka on mustaa valkosella asiasta.

En lukenut linkin juttua, mutta samaa mieltä kuin muut. Jos molemmat tietää ja on ok niin mun puolesta, mutta muuten siviilissä ei.

(Ja nyt asiaton kommentti, mun puolesta niillä on oikeus suojaamattomaan seksiin vankilassa pedofiiliosastolla lupia kysymättä :kieh: :kieh: )

Joo ja mulla on oltava oikeus ajaa mummojen yli autotiellä jos ne kulkee liian hitaasti ja mul on kiire töihin, minä ja minun oikeudet pas..t muista :headwall: :headwall: kuka edes kehtaa... :headwall: :headwall: