Hae Anna.fi-sivustolta

Hjeronymous kotona?

Viestiketju osiossa 'Kauneus ja kosmetiikka' , käynnistäjänä Isabella, 12.04.2006.

1. Isabella Vierailija

Yritin hakea vanhoja viestejä, mutta kolmea kuukautta vanhempia ei ole saatavana, niin kysynpä muistin virkistykseksi, miten Hjeronymous-hoito tehdään kotona? Kamferia laitetaan lopuksi, mutta mikä oli se aine, joka saa talin nousemaan ihohuokosista?

2. . Vierailija

vetyperoksidi, myydään apteekissa.

3. Vierailija

Mutta HUOM! sitä on eri voimakkuuksia!

4. Nella Vierailija

Hei! Mulla on tallessa se (tai siis ainakin joku niistä) viestiketju ko. aiheesta, mutta sitä on 10 sivua, en taida kopioida sitä tähän, joku tykkää kumminkin huonoa, mutta tässä pätkä siitä (Huom! Itse en ole kokeillut, kiinnostuin silloin aikanaan, mutta olenkin jo unohtanut tän):

""P 23.05. 19:45
    Siis vielä kerran tiivistettynä:
    1.Hommaa apteekista 10 prosenttista vetyperoksidia (9 % käy) tai jos on voimakkaampaa niin laimenna vesijohtovedellä. Lisäksi kamferitippoja.
    2.Puhdista meikit pois ja avaa ihohuokoset esim. höyryttämällä tai saunassa.
    3.Käsittele yksi PIENI alue kerrallaan vetyperoksidiin kastetulla vanulapulla. Samaa kohtaa hin-kataan pitkään, että tapahtuu. Siirry sitten seuraavaan kunnes haluttu alue on käsitelty (esim. koko naama tai vain ongelmakohdat). Aine liuottaa ylimääräisen talin mitä on kertynyt huoko-siin, mutta ei esim. mustapäitä. Ihon pinnalle ei nouse talia, mutta pinnalla näkyy kemiallinen reaktio valkoisina vaahtomaisina pisteinä. Ne näyttävät pahoilta, mutta eivät sitä ole. Eivät lähde puristelulla, joten älä näpelöi.
    4.Taputtele kasvot läpi veteen kastetulla vanulapulla.
    5.Taputtele kasvot läpi kamferitippoihin kastetulla vanulapulla. Tämä auttaa punoitusta laske-maan ja hiivuttaa pikkuhiljaa valkoiset pisteet pois.
    6.Presto, iho on tasaisempi ja epätasaisuuden ja paakut lähteneet ilman puristelua tai neulalla pistelyä. Pahimmat kohdat vaativat uusintakäsittelyn kunhan iho on toipunut. Käsittelyn voi tois-taa vasta muutaman viikon päästä uudestaan. Älkää turhaan kokeilko, että huomaisitte itsekin. Iho ”palaa” liiasta käsittelystä. Iho voi kuivua joistain kohdista niin, että ko. kohtaa tulee rupi. Paljon kosteusvoidetta hoidon jälkeen. Saunaan ei saa mennä vuorokauteen, aurinkoa ei saa ottaa kolmeen päivään. Meikkiä voi laittaa heti perään halutessaan. ""

5. Hui! Vierailija

Kuulostaa kamalalta. Ei kai kukaan oikeasti tuollaiseen kotona ryhdy??? Itse en ainakaan uskaltaisi...

6. Talia? Vierailija

Tehoaako tämä miliumeihin?

7. . Vierailija

Ei tehoa luufinneihin eikä mustapäihin. Irrottaa siis iholta ylimääräistä talia ja näinollen ehkäisee mustapäisen tulemista, jos ehkäisee..

itse aikanaan tein tuon hoidon kotona ja kyllä ihoa poltteli, eikä sitä muuten kannata hinkata vaan taputella...

8. IIIK! Vierailija

Huh, jos iholle voi tulla rupikin, niin en kyllä tuohon juttuun lähtisi...:/

9. a Vierailija

Rupia tulee kyllä ihan kosmetologillakin tehdystä hieronymuksesta... Mutta joidenkin päivien kuluttua tulee palkinto. Mitenkähän sen laita on tässä kotiversiossa? ELi kannattaako!?

10. kiinnostunut Vierailija

Onko joku kokeillut tätä? Kokemuksia olisi mielenkiintoista kuulla! Hienoahan se olisi jos tämä todella toimisi kotioloissa huolellisesti tehtynä -säästyisi taas pitkä penni...

11. niin... Vierailija

Hiukan kyllä houkuttaa ajatus tuosta... Joskus olin kosmetologilla Hjeronymus-hoidossa. Minulle tuli sen jälkeen jonkin verran finnejä kasvoihin, en tiedä oliko se ihon puhdistumista vai johtuiko siitä että kosmetologi koetti väkisin vielä puristaa naamastani kaikki mustapäät ja muut tukkeutumat ja ne sitten äityivät finneiksi. Vähän hirvittää että miten herkähkö couperosaihoni reagoisi tuohon vetyperoksidiin...

12. joo ei Vierailija

Ihmettelenpä vaan sitä, että aine muka poistaisi ihohuokosista talin, mutta ei kuitenkaan mustapäitä. Miksi? Mustapäähän on talia. Mistä voi tietää talin poistuneen, jos mitään ei nouse ihon pintaan?

Vetyperoksidi aivan varmasti kuivattaa ihoa ja siksi se voi rasvoittuvalla iholla saada aluksi tunteen, että iho on ""puhdas"". Vetyperoksiliuosta käytetään joskus sairaaloissa avohaavojen puhdistukseen ja desinfiointiin. Likaiseen haavaan laitettaessa se käyttäytyy juuri noin, että vaahtoaa, kunnes haava on puhdas. Se tappaa bakteerit haavasta.

Vetyperoksidi ei kuitenkaan tunkeudu ihohuokosiin eli ei poista talia niistä, mikä kai olisi koko ihon puhdistuksen idea? Ihan tavallinen saippua riittää poistamaan talin iholta ja on paljon hellävaraisempi.

Ihan maalaisjärjellä ajatellen tuskin kenenkään kannattaa kokeilla tuota hjeronymous hoitoa, varsinkaan kotona, koska se kuulostaa melkoiselta huuhaalta.

13. Laura Vierailija

Tämä puhdistus varmaan perustuu siihen vetyperoksidin desinfioivaan vaikutukseen.. Sitähän voi käyttää esim. haavojen desinfiointiin ja silloin se vaahtoaa. Itse olen joskus käyttänyt finnien desinfiointiin ja kyllähän se on ihan tehokas siinä missä mikä tahansa muukin desinfiointiaine. Se kyllä kuivattaa ihoa huimasti, ei ehkä kannata herkkäihoisen koittaa! Mutta tulehtuneet finnit ainakin hiukan rauhoittuvat sillä..

14. Marmade Vierailija

Samaa mieltä edellisen kanssa, mustapäät ovat myös talia, jotka käsittääkseni oma pigmentti on värjännyt tummiksi. Tavallinen saippua ei kylläkään ole kovin suositeltava acneiholle, kannattaa ostaa vaikka apteekista mietoa, hajusteetonta puhdistusliuosta.

15. Laura Vierailija

Niin ja siis pointtini tuossa oli siis se, että tuskin poistaa talia, se on vain desinfiointiaine.. Kuten edelliset ovat sanoneet: jos se poistaisi talia ""plopsahtelisivat"" mustapäät joukolla ulos naamasta.. Ja se talihan kuuluu ihoon luonnostaan..

Olisi jännä nähdä sellainen naama, missä ei ole lainkaan talia, varmaan aika kuivakka tapaus. :)

16. ... Vierailija

Mun tietääkseni kosmetologilla tehtävässä Hjeronymus-ihonpuhdistuksessa se liuos ei ole pelkkää vetyperoksidia. Kyllä se minulla siellä hoidossa nosti ihon pintaan talia, sain ihan itse katsoa. Ei se ollut mitään pelkkää vaahtoa, vaan ihan sellaista inhaa ""möhnää"".

17. :)? Vierailija

Eikös mustapää ole talia, joka on reagoinut hapen kanssa? Joskus muinoin luin jotain tuollaista. Ei kyllä sinänsä hirveästi kiinnosta... Et ei ole varmaa/tuoretta tietoa. Siksipä tietysti kysynkin.

18. :) Vierailija

Niin ja tuli mieleen mainita, että jotkut ""kutistavat"" silmäpusseja vetyperoxidilla. Ja ripsien ja kulmien kestovärjäykseen kannattaa käyttää vahvempaa(6%) kuin 3%:sta vetyperoxidia. Kun teitä on niin moneen lähtöön ja innokkaista kokeilijoita tuntuu olevan..

19. vierailija Vierailija

Se todellakin nostaa talot pintaan mutta samalla pitää hangaten, ei vanulspulla vaan vanupuikolla, olen käynyt Hjeronymoshoidossa useasti ja tehnyt kotona ja auttaa kyllä. Hoidon jälkeen helppo tehdä normi mustapäiden poisto kun ovat pehmeitä. Vetyperoksidi pitää osata neutraloida, koska on happo. Jälkeenpäin kunnon kosteutus ja ei saa nyppiä pikku rupia, oikeastaan hilseilyä ne , vaavaan non rasvausta kunnes irtoa

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri