Hki-Tukholma-Hki laivamatka...mitä otettava huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai saat ottaa omat ruuat pienelle. Laivalla voi lämmittää vauvanruuan ravintolassa. Toisaalta seisovassa pöydässä kyllä löytyy naposteltavaa 1-vuotiaallekin: keitettyä perunaa, kurkkua, tomaattia, lihapullaa, jäätelöä. Eikä 1-vuotias siitä mene rikki, että kerran syö valmiita lihapullia ja jäätelöä :)

Mukavaa matkaa!

Alkuperäinen kirjoittaja TuhmaHauva-:
Voi ottaa sapuskat, me lämmitettiin niitä siellä lastenleikkipaikalla tai sit ravintelissä jos oltiin syömäss.

Passithan nuo lapsetkin tarvii eikös?

Ja vanhemmat pitkän pinnan :D

Ei Ruotsiin mitään passia tarvi... periaatteessa henkilötodistus pitää olla, mutta ei sitä kukaan ole kyselly...

ainakin aikuisille mutta mites se muuttuikaan nyt lainsäädäntö lasten kohdalta..käy tarkistamassa. Mulla ollut kyl passi lapsella ,otettu alle vuotiaana.

Ottakaa ruokaa ja juomaa mukaan. Meillä esim. 3-vuotiaalle oli varattu välipalaksi banaania, päivälaivalla mentiin. Hytti kannattaa myös olla, yhden kerran matkustettu ilman hyttiä ja sen jälkeen joka kerta otettu hytti vaikka päivälaivalla kuljettukkin.
Ei passeja tarvitse tukholmaan mennessä!

Alkuperäinen kirjoittaja Matkaaja:
Tarvitseeko ne passit olla?

Virallisesti ei, mutta itse tykkään että kun ollaan vieraassa maassa (vaikkakin "vain" Ruotsissa), lastenkin henkilöllisyyden voi tarvittaessa tunnistaa luotettavasti eli passista.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Ottakaa ruokaa ja juomaa mukaan. Meillä esim. 3-vuotiaalle oli varattu välipalaksi banaania, päivälaivalla mentiin. Hytti kannattaa myös olla, yhden kerran matkustettu ilman hyttiä ja sen jälkeen joka kerta otettu hytti vaikka päivälaivalla kuljettukkin.
Ei passeja tarvitse tukholmaan mennessä!

Ei taida Helsingistä Tukholmaan ihan päivälaivalla päästä, eikä nykyään kai noita kansipaikkoja enää myydä ollenkaan...

vaikka ollaan pohjoismaissa matkustelemassa niin kelakortti ei kelpaa vaan jos kysytään henkkareita niin se pitää todistaa passilla tai henkilökortilla. Eihän niitä kysellä juu, mutta JOS kysytään.

Alkuperäinen kirjoittaja siis mun mielestä:
vaikka ollaan pohjoismaissa matkustelemassa niin kelakortti ei kelpaa vaan jos kysytään henkkareita niin se pitää todistaa passilla tai henkilökortilla. Eihän niitä kysellä juu, mutta JOS kysytään.

Samhan tuo on tääl kotomaassakin. Henkilöllisyys on pystyttävä todistamaan

Mutta Pohjoismaissa riittää esim. ajokortti (ei ehkä lapsilla...), mutta muissa Schengen-maissa tarvitaan se "virallinen" henkilökortti (tai passi).

Alkuperäinen kirjoittaja hammasharja:

Mutta Pohjoismaissa riittää esim. ajokortti (ei ehkä lapsilla...), mutta muissa Schengen-maissa tarvitaan se "virallinen" henkilökortti (tai passi).

Mitäs kun ajokortti ei kelpaa henkkariksi kun haetaan esim.passia kotimaassakaan..minusta aika jännä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Ego:
Mitäs kun ajokortti ei kelpaa henkkariksi kun haetaan esim.passia kotimaassakaan..minusta aika jännä juttu.
No kun ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus, vaan todistus siitä että saat ajaa autoa. Mutta kaupat/apteekit/baarit/muut firmat voivat itse päättää että hyväksyvät sen henkkariksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
No kun ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus, vaan todistus siitä että saat ajaa autoa. Mutta kaupat/apteekit/baarit/muut firmat voivat itse päättää että hyväksyvät sen henkkariksi.

Aivan varmaan on ajokortti virallinen henkkari, ku se on poliisiviranomasten myöntämä

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:

Aivan varmaan on ajokortti virallinen henkkari, ku se on poliisiviranomasten myöntämä

Ainakaan virallinen matkustusasiakirja se ei ole. Siitä ei käy ilmi mm. sellainen pikkuasia kuin ihmisen kansallisuus.

Teitä on 5 neljän hengen hytissä? Pyytäkää pienimmälle vauvan matkasänky, jos siis ei nyt ihan kahta vielä ole. Sen saa pyytää laivan infostakin, jos ei aiemmin ole "tilannut" ja isommille lapsille saa laidan sänkyyn, jos haluaa varmistaa, ettei putoa.

Henkkari kuuluu periaatteessa olla kaikilla. Pienelle saa tietysti ottaa omaa evästä, mutta ainakin yhdessä vaiheessa muuten omat eväät oli kiellettyjä. Joskus tekivät jopa tarkastuksia.

Uusimmat

Yhteistyössä