Hmm...Aika mielenkiintoinen kotiaresti naapurin 8v lapsella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ututu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27729315]Kyllä, keskustelu on aina käytössä. Tarvittaessa myös jokin välitön, mielellään samana päivänä tapahtuva rangaistus, esim. jokin tympeämmän puoleinen, ylimääräinen siivoustehtävä. Myös videopeliajan menetys on käytössä. Mutta kavereiden kanssa leikkiminen ja just esim. uimahallireissut ovat mielestäni sellaista pääsääntöisesti tervehenkistä tekemistä, etten näe syytä käyttää niiden poistamista rangaistuksena.[/QUOTE]

Entäs, jos lapsestasi tulee isona siivooja? Mitä pahaa hän on tehnyt?

Kyllä mä olen muutaman kerran antanut arestia seurauksena älyttömille hölmöyksille. Kerran olivat naapurin muksun kanssa kiusanneet luonnoneläintä pihassa. Karjuin niin, että varmaan koko tienoo kaikui :ashamed: ja sitten sen arestin aikana tehtävänä (minä + 5-7 -vuotiaat) olikin etsiä tietoa tuosta eläimestä, mitä se tekee ja miten se elää. Keskimmäisen kanssa aresti on rangaistus mutta esikoisen kohdalla taas ei toimi. Koska arestissa ei saa hengailla kavereiden kanssa tai pelailla konsoleilla tai koneilla, on se ehkä lastakin suurempi koettelemus vanhemmille ;). Yleensä yritän keksiä jotain muuta seurausta mutta välillä suu käy itsellä aivoja nopeammin :/.

Entäs, jos lapsestasi tulee isona siivooja? Mitä pahaa hän on tehnyt?

Öö, en ehkä täysin ymmärrä, mitä ajat takaa. :) Mutta siivousrangaistuksilla tarkoitan esim. kissojen hiekkalaatikon pesemistä, keittiön roskiskaapin siivoamista, jääkaapin pesemistä, tjs. ylimääräistä tehtävää, josta lapset (tai aikuiset) eivät tykkää, mutta jonka tekeminen on hyödyllistä, ja joka on ylimääräinen rasite tavanomaisten, lasten vastuulle kuuluvien kotihommien (lähinnä omien huoneiden siivoaminen) lisäksi. Ei tämäkään varmasti ole paras mahdollinen tapa kasvattaa lapsia, mutta pidän silti parempana kuin arestia.

[QUOTE="vieras";27729976]Öö, en ehkä täysin ymmärrä, mitä ajat takaa. :) Mutta siivousrangaistuksilla tarkoitan esim. kissojen hiekkalaatikon pesemistä, keittiön roskiskaapin siivoamista, jääkaapin pesemistä, tjs. ylimääräistä tehtävää, josta lapset (tai aikuiset) eivät tykkää, mutta jonka tekeminen on hyödyllistä, ja joka on ylimääräinen rasite tavanomaisten, lasten vastuulle kuuluvien kotihommien (lähinnä omien huoneiden siivoaminen) lisäksi. Ei tämäkään varmasti ole paras mahdollinen tapa kasvattaa lapsia, mutta pidän silti parempana kuin arestia.[/QUOTE]

Mutta noihan on niitä normihommia, joita kaikki tekee sitten kuitenkin. Kannattaako opettaa, että ne olisivat jotenkin vastenmielisiä, tai pakollisia paskahommia? Mielestäni ei. Arjen askareet ovat kivoja juttuja, eikä mitään pakkorangaistuksia.

Ihme maailmankuva teillä luodaan. Ihmekään, jos suurinosa vastaantulijoista ei hymyile, kun kotihommat vituttaa.

Mutta noihan on niitä normihommia, joita kaikki tekee sitten kuitenkin. Kannattaako opettaa, että ne olisivat jotenkin vastenmielisiä, tai pakollisia paskahommia? Mielestäni ei. Arjen askareet ovat kivoja juttuja, eikä mitään pakkorangaistuksia.

Ihme maailmankuva teillä luodaan. Ihmekään, jos suurinosa vastaantulijoista ei hymyile, kun kotihommat vituttaa.

Samaa mieltä. Suomalaista paskaa.

[QUOTE="vieras";27729041]ja mitä vittua asia kuuluu ap:lle? :O[/QUOTE]

No sitä vittua, että naapurin lapsi yritti taukoamatta saada mun lasta heille kaveriksi että menisi kotiarestiaika mukavammin. Soitti lapselleni monta kertaa peräkkäin ja maanitteli, yritti lahjoa ja lopuksi kiristää, että lapseni menisi heille tai että hän pääsisi meille. Sun mielestä toi on ok, mutta mun mielestä ei. Ihan sama mitä mieltä itse naapurin lapsen vanhemmat sitten ikinä ovatkaan.

Tuossa määrin asia kuuluu myös mulle, muusta viis.

Yhteistyössä