Hmm, tarvis vinkkiä lasten kaveritapaamisten kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja wipsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

wipsy

Vieras
Mulla on nyt tällanen hassu "ongelma". Vanhempi lapsista on 8,5 v ja nuorempi 7v. Vanhemmalle kun tulee koulukaveri leikkiin meille, niin nuorempi yrittää aina hirveästi omia ton vanhemman kaverit. Haastaa aina kaverin härnään isompaa. Isommalla sitten menee välillä hermot tähän. Kuinkas teidän mielestä tähän pitäs puuttua tai pitäskö ylipäänsä? Itse olen pienemmälle sanonut et hän lähtee erikseen leikkiin, jos ei osaa käyttäytyä, mut aina tää homma unohtuu ja aina tästä tulee kränää. Kun pienemmällä on kaveri, niin homma pelaa ihan bueno, isompi saattaa tehdä hetken jotain yhdessä, mut tekee sit omia jos ei hommat kiinnosta. Harmittaa vaan kun isommalla on aina vähän pahamieli kun omat kaverit tulee ja tulee yksin leikkiin, kun ei jaksa härnäystä.

Itse olen pienemmälle sanonut et hän lähtee erikseen leikkiin, jos ei osaa käyttäytyä, mut aina tää homma unohtuu ja aina tästä tulee kränää.
--
Harmittaa vaan kun isommalla on aina vähän pahamieli kun omat kaverit tulee ja tulee yksin leikkiin, kun ei jaksa härnäystä.

no... mitäs jos ihan toteuttaisit tuon uhkauksesi, kun kerran sanominen ei riitä? vaikka silleen... järjestelmällisesti?

olen tätä koittanutkin joskus, mut sama homma jatkuu sit seuraavalla kerralla. Sit tuntuu hullulta laittaa yks erikseen leikkiin, mut kai se on pakko tehdä niin, kun ei sanominen auta. Tunnen vaan itseni tosi tyranniksi jos teen niin.

Sun kuuluu olla tyranni lapsille välillä. Mulla oli lapsenja hyvä kaveri, jonka 5 v nuorempi pikkusisko tuli aina häiritsemään leikkejä, vanhemmat ei saaneet kuriin. Ei siitä pahempia traumoja jäänyt, mut vähitellen ko. lapsesta kehteytyi muutenkin melkoinen lapsityranni joka terrorisoi perhettä. Se voi kehittyä omastasikin, joten ei muuta kun rajat selväksi ja isommalle lapselle rauha kavereiden käydessä!

tai sitten järjestät pienemmän jollekin kaverille leikkimään siksi aikaa kun isommalla on kaveri kylässä, tai pienempi lähtee aikuisen mukana ulos? joku järjestyshän tuohon on saatava!

tätä mä lähinnä hainkin, varmuutta siihen miten toimin. Ongelma ei ole se että en pystyis laittaan tota poikki, vaan lähinnä mietin et tekiskö muutkin niin? Kai sitä aina toivois että leikit sujuis hyvin ja kaikilla olis mukavaa, mut alan kokeen sen ikäväks, kun huomaan että vanhempi kokee sen kurjana.

Yhteistyössä