Hohhoijaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä olen todella kypsä lastemme isovanhempiin.
Heidän kohtelu on epäreilua ja eriarvoista.
Suhteet olleet etäiset jo pitkään. Nyt en oikein jaksa sitäkään.

He tekevät miehen sisaren perheelle kaiken, autonhuollot, talot, lastenhoidot jne.
Mutta jos apua itse tarvitsevat, miehen pitää auttaa. Koskien tietokoneita, tai paperiasioita koskien heidän omaisuuttaan.
Meillä ei ole tukiverkkoja. Monien muiden lapsiperheiden tapaan on sekä rahasta että ajasta pulaa.

Mitä me saamme tästä ihmissuhteesta? Meidän lapset eivät kiinnosta. Eivät hae hoitoon ja jos käyvät, puhuvat yleensä miehen kanssa heidän omista raha-asioistaan, omaisuudestaan.

Jouluna sanoimme, että ei tarvitse tulla, jos tulevat vain paperiasioiden vuoksi, eli töitä miehelle. Miehellä raskas henkinen työ. Molemmat isovanhemmat kummaltakin puolelta työntävät hänelle lisää papereita vapaa-ajalla tehtäväksi. Eivät tulleet sitten katsomaan lapsia, se ei siis riittänyt syyksi ajaa meille.
Olen niin helvetin kypsä lasteni isovanhempiin.

Minä olen aivan kypsä. Totaalisen kypsä. En jaksa vastata puhelimeen jos soittavat.

Kohtelu on niin räikeän eriarvoista. Esim. on ajeltu pitkä matka käymään anoppilassa, ja anoppilassa odottaa miehen sisaren lapset, ja anoppi käskee ihastelemaan pienintä. Siis kun meillä itselläkin pieni lapsi, jota anoppi harvoin näkee, ja ihan vartavasten veimme omat lapset isovanhempia tapaamaan. Oli nähnyt meidän kuopuksen ehkä pari kertaa, joten luulin, että ehkä häntä kiinnostaa. Mutta ulos käski mennä muiden lasten, että saamme pienintä ihastella.

Joka helvetin kerta kun on yhteydessä tulee paha mieli ja pettymys. Mitä jos heidän antaa vaan elää omaa elämää ja me elämme omaamme toistaiseksi? En vastaa puhelimeen eikä tarvitse tulla kun ei kiinnosta.

Onko pelkkä sukulaisuus syy olla yhteydessä?
Jos mitään tukea ei ole koskaan annettu.
Jos meitä kohtaisi sairaus tai epäonni, pankki tai täysin vieras taho olisi se, josta pyytäisimme apua. Lastemme isovanhemman sisar joutui velkahelvettiin, ja takana puhuttiin pahaa.
Eli kyseiset henkilöt auttavat, jos muutenkin menee hyvin, mutta jos oikeasti on avun tarvetta, syyllistetään tai joutuu maksaa itse kalliin hinnan avusta. (kallis vastapalvelus, aikaa tai työtä...)
Auttavat niitä, joilla jo on paljon maallista mammonaa.
Myöskään muuta tukea ei tule, ei parisuhdeaikaa meille vanhemmille niin että haettaisiin lapset.
Toisia lapsenlapsia haetaan ja kuljetetaan.

Yhteistyössä